Titanium hardtail
-
- Forum-lid
Ben me aan het oriënteren voor een titanium mtb hardtail frame. Wil niet meer dan 800 / 1000 uitgeven. Weeg 85 kg / 1.90. Iemand suggesties.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Airborne, Hilset
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
EBianchi schreef: Je krijgt met een hardtail niet het Ti gevoel, terwijl je er wel de prijs voor betaald.
Hoi EBianchi, verklaar je nader wat betreft het gevoel. Was in de veronderstelling dat Ti in de winter het ultieme materiaal is qua onderhoud. Wat mis ik qua gevoel?
Rij nu op een alu s-works.
-
- Forum-lid
EBianchi schreef:Ja, qua onderhoud ben je helemaal klaar met Ti, echter Ti wordt vooral geroemd om het comfort. Maar dat verschil zal je niet voelen met een hardtail.
Kun je dit een beetje verder onderbouwen?
Ik was namelijk zelf ook in de veronderstelling dat een Ti hardtail frame toch wel comfortabeler kan zijn. Zeker als ik verhalen lees van mensen die al veel extra comfort halen uit een titanium zadelpen.
Ik heb zelf geen ervaring met titanium, maar ben er zeker in geinteresseerd.
En je zegt dat je het niet voelt op een hardtail, op een ander type frame wel?
KukeleKupers schreef:EBianchi schreef:Ja, qua onderhoud ben je helemaal klaar met Ti, echter Ti wordt vooral geroemd om het comfort. Maar dat verschil zal je niet voelen met een hardtail.
Kun je dit een beetje verder onderbouwen?
Ik was namelijk zelf ook in de veronderstelling dat een Ti hardtail frame toch wel comfortabeler kan zijn. Zeker als ik verhalen lees van mensen die al veel extra comfort halen uit een titanium zadelpen.
Ik heb zelf geen ervaring met titanium, maar ben er zeker in geinteresseerd.
En je zegt dat je het niet voelt op een hardtail, op een ander type frame wel?
In het duitse blad Tour van deze maand komt in een titanium racer test dezelfde opmerking naar boven; titanium zadelpen geeft extra comfort..
Experiment with your bike to get the best biking experience!
patmaessen schreef:Ben me aan het oriënteren voor een titanium mtb hardtail frame. Wil niet meer dan 800 / 1000 uitgeven. Weeg 85 kg / 1.90. Iemand suggesties.
Radon, een duitse verzender heeft net een tita model voorgesteld
Ziet er mooi uit ,ook wat de prijs betreft (compleet afgemonteerd)
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/News_id_22301_.htm
Zij is ook tegen