Ik heb een Flite Kit Carbonio liggen die ik graag op mijn MTB zou willen monteren. Ik heb echter een Tune zadelpen. Volgens het boekje dat bij de Flite zat moet het dragende gedeelte van de zadelpen minstens 8 mm breed zijn. Bij de Tune is dat niet het geval, ik schat dat het slechts 3 mm is.
Zou het verantwoord zijn dit zadel toch te monteren? Heeft iemand ervaring met een dergelijke combi waarbij de zadelpen een soorgelijke contructie heefts zoals de Tune?
Ik vrees dat de carbon zadelbrug het niet gaat houden, tenzij hier iemand kan melden al vele probleemloze kilometers gemaakt te hebben met een dergelijke combi.
Ik weeg < 73 kg.
Suggesties voor een lichte zadelpen die zich laat combineren met de Flite zijn evt. ook welkom.
Flite Kit Carbonio i.c.m. Tune Stackes Stuck
mmm, inderdaad als iemand er al tijden probleemloos mee rondrijdt zou het goed kunnen gaan maar zo in eerste intantie zeg ik ook nee.
Een Ritchey WCS carbon weegt 166 gram (27,2x300mm) en heeft zeker genoeg draagvlak voor de Flite.
Een Ritchey WCS carbon weegt 166 gram (27,2x300mm) en heeft zeker genoeg draagvlak voor de Flite.
"Try not. Do or do not......there is no try"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De Ritchey is qua prijs/gewicht erg interessant. De setback maakt hem ongeschikt.
Hoe ziet het draagvlak van de Easton 90 Zero eruit? Ik vind geen goede afbeelding op het web, het zijn allemaal plaatjes van nieuwe pennen met zo'n schuimdingetje tussen de losse delen.
Wie wil er even een paar close-up fotootjes van de kop van zijn EC 90 Zero maken?
Hoe ziet het draagvlak van de Easton 90 Zero eruit? Ik vind geen goede afbeelding op het web, het zijn allemaal plaatjes van nieuwe pennen met zo'n schuimdingetje tussen de losse delen.
Wie wil er even een paar close-up fotootjes van de kop van zijn EC 90 Zero maken?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.