Goed voorspatbord gezocht
-
- Forum-lid
Wie heeft er ervaring met voorspatborden op de racer? Ik gebruik sinds een aantal jaar in de winter altijd al een achter spatbord, maar een voorspatbord lijkt me toch ook wel handig met dit weer. Altijd koude natte schenen wanneer het wegdek een beetje nat is ben ik eigenlijk wel zat.
Ik heb er van SKS een paar gevonden, maar kon voor de rest niet echt veel meer vinden. Wie gebruikt een voorspatbord en/of heeft aanraders?
Ik heb er van SKS een paar gevonden, maar kon voor de rest niet echt veel meer vinden. Wie gebruikt een voorspatbord en/of heeft aanraders?
Een spatbord op de racefiets? Dat vind ik er echt niet uitzien. We zijn toch wielrenners, dagjesmensen op de fiets? Je kan je ook iets warmer kleden met gevoerde beenstukken bijvoorbeeld, dan heb je geen last meer van koude schenen.
Maar goed, ik heb dus geen ervaring met spatborden op de racer...![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Maar goed, ik heb dus geen ervaring met spatborden op de racer...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
-
- Forum-lid
@Seger:
Ik weet niet wat jij doet bij constant nat weer en wegdek, maar ik heb na 30 minuten een zeer irritante natte plek (reet, rug) die alleen maar irritanter wordt, met nog minstens anderhalf uur te gaan. Mét spatbord scheelt enorm.
@ Piet Piraat:
Geen ervaring met voorspatbord. Heb achter eentje van BBB die uitstekend bevalt.
Ik weet niet wat jij doet bij constant nat weer en wegdek, maar ik heb na 30 minuten een zeer irritante natte plek (reet, rug) die alleen maar irritanter wordt, met nog minstens anderhalf uur te gaan. Mét spatbord scheelt enorm.
@ Piet Piraat:
Geen ervaring met voorspatbord. Heb achter eentje van BBB die uitstekend bevalt.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
hoi
bij Roseversand hebben ze deze, van extreme
ik gebruik ze nu 2 winters en vind ze best redelijk werken. Voordeel: je kan de bevestigingsplaat laten zitten, en het spatbord eraf halen als het niet nodig is. En in 't voorjaar haal je de rest er ook af.
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=3517
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=4363
En inderdaad, met zo'n dag als vanmiddag van Rotterdam naar Amsterdam, de wegen nog nat, vind ik zo'n achterspatbord heel fijn. scheelt schrale billen![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
@seger: dat het wellicht niet uitziet, tja, wij zijn ook geen profs... je kan overschoenen aandoen, maar tegen opspattend water van je achterwiel heb je toch een spatbordje nodig, zeker bij langere ritten.
succes
bij Roseversand hebben ze deze, van extreme
ik gebruik ze nu 2 winters en vind ze best redelijk werken. Voordeel: je kan de bevestigingsplaat laten zitten, en het spatbord eraf halen als het niet nodig is. En in 't voorjaar haal je de rest er ook af.
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=3517
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=4363
En inderdaad, met zo'n dag als vanmiddag van Rotterdam naar Amsterdam, de wegen nog nat, vind ik zo'n achterspatbord heel fijn. scheelt schrale billen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
@seger: dat het wellicht niet uitziet, tja, wij zijn ook geen profs... je kan overschoenen aandoen, maar tegen opspattend water van je achterwiel heb je toch een spatbordje nodig, zeker bij langere ritten.
succes
Boeien hoe het eruit ziet, als je de schoonheidsprijs wil winnen moet je sowieso geen wielrenner worden (zo'n strak broekje en een helm zien er toch ook niet uit of wel??).
Spatbordjes zijn ideaal, ik heb er ook eentje van XTREME voor, werkt met rubbertjes. Kost ook geen deuk, 5 euro ofzo. Achter een SKS RaceBlade, ook prima.
Spatbordjes zijn ideaal, ik heb er ook eentje van XTREME voor, werkt met rubbertjes. Kost ook geen deuk, 5 euro ofzo. Achter een SKS RaceBlade, ook prima.
-
- Forum-lid
havana schreef:Boeiend hoe het eruit ziet, als je de schoonheidsprijs wil winnen moet je sowieso geen wielrenner worden (zo'n strak broekje en een helm zien er toch ook niet uit of wel??).
Jij als taalkenner kan toch niet zomaar de d vergeten?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
@campa=super
Dat zijn de residuen van Neerlandsch studentenjargon.
Studentenjargon zou ik het niet willen noemen, ik gebruikte "boeien" al toen ik een puber was. Ik kan me nog goed herrineren dat mijn ouders het verschrikkelijk vonden; op alles wat zij zeiden zei ik alleen maar 'BOEIEN'. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
- Forum-lid
De bron van "boeien" lijkt gevonden! De weerbarstige Havana bewerkte eerst zijn ouders om daarna het vocabulaire van het studerend smaldeel te verrijken.
-
- Forum-lid
Specliffeddes schreef:@campa=super
Is een residu iets wat opgedroogd is?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
@campa=super
nee, juist iets dat maar niet wil opdrogen.
nee, juist iets dat maar niet wil opdrogen.
-
- Forum-lid
met een spatbord is opdrogen dus niet meer nodig...om maar weer even ontopic te gaan...Ik heb een goede set gevonden van SKS; de raceblade. Bedankt voor de nuttige input...vooral de laatste 6 berichten hebben me erg geholpen ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)