Pagina 1 van 5
wielenkeuze Parijs-Roubaix
Geplaatst: 28 nov 2007 15:59
door roger
Nadat ik van de week me heb ingeschreven voor PR rest mij de vraag welke wielen te steken;
LW standaard (zal wel niet verstandig zijn)
Cosmic carbon SL (bombproof)
Ksyrium ES
Handgespaakte Tune Mig/Mag 28/32 sapim cx ray open pro
Of en nieuw setje aanschaffen voor max 500€
Geplaatst: 28 nov 2007 16:03
door christoffel
Wat denk je zelf?
Geplaatst: 28 nov 2007 16:10
door scepticus
roger schreef:
LW standaard
Zonde
Cosmic carbon SL
Zonde
Ksyrium ES
Zonde
Handgespaakte Tune Mig/Mag 28/32 sapim cx ray open pro
Zonde
Neem gewoon een bombproof huis-, tuin- en keukenwielsetje.
Geplaatst: 28 nov 2007 16:13
door roger
Christoffel schreef:Wat denk je zelf?
ESjes of een nieuw seje aanschaffen
Geplaatst: 28 nov 2007 17:26
door de zwarten
Je laatste setje komt in de buurt, maar waarom maar 28 spaken vooraan? En waarom Tune naven? Als je écht een nieuw setje moet kopen en je wil er geld instoppen:
mavic reflex of ambrosio tubevelgen, campa of shimano naaf, 32 spaken voor, 36 spaken achter (vb dt comp). Systeemwielen zoals campagnolo neutron zijn ook een optie.
Als je er geen zotte kosten wil aan maken, kom dan gewoon even een setje campagnolo Khamsinwielen lenen van me. Het doet pijn aan de ogen dat je al die dure wielen voorstelt, die in de eerste plaats gemaakt zijn voor snelheid op goed asfalt. Khamsin wielen kosten geen 100 euro en zullen na P-R ook wel gewoon nog recht zijn. Bovendien is het daar allemaal plat, en heb je met wat zwaardere wielen beter gevoel op de kasseien (het trekt dan wel wat trager op).
Die lightweights mag je intussen in bewaring geven, dan blijven ze zeker heel
Geplaatst: 28 nov 2007 17:37
door roger
Dus geen van mijn 4 setjes gebruiken voor PR en gewoon een setje Khamsin aanschaffen voor deze tocht?
iemand nog andere opties
Geplaatst: 28 nov 2007 17:41
door amclassic-fan
Ik zou gewoon met het Tune setje gaan rijden. Die naven hebben niet zoveel te lijden in 1 tocht, hooguit als het de hele dag aan 1 stuk door regent. Mocht je een velg kapot rijden dan heb je voor 40 euro een nieuwe. Khamsin's zou ik vanaf blijven, veel te weinig spaken, als er 1 spaak uit vliegt dan is je wiel helemaal krom.
Het voorwiel van het Tune wiel is zeker radiaal gespaakt? Dat is wel een nadeel als je er een spaak uit rijdt, want dan blijft die spaak namelijk niet op z'n plaats zitten maar vliegt tegen de voorvork aan.
Geplaatst: 28 nov 2007 17:54
door roger
Tune setje is inderdaad radiaal gespaakt wellicht dat er een nieuwe spaak snel ingezet is ik weet niet tot in hoeverre Le Champion service verleent, heb vernomen dat reserve derailleurs geen probleem zijn.
Geplaatst: 28 nov 2007 17:56
door scepticus
Nieuwe spaak is in een gewoon kruis-over-3-wiel ook snel ingezet.
Maar breek je in een radiaal gespaakt wiel een spaak dan wil die nog wel eens rond gaan zwiepen, want in het ongunstigste geval einde carbon vork kan betekenen.
Geplaatst: 28 nov 2007 18:13
door roger
Goed dus Tune setje gebruiken maar,welke bandjes ikzelf dacht aan TUFO"'s snel verwisseld geen binnenbandjes en extra buitenbanden nodig (gewoon 2extra tufos mee) en klaar is kees.
En natuurlijk GEAX PITSSTOP
Geplaatst: 28 nov 2007 18:19
door scepticus
Gewoon een soepel, lekbestendig bandje in 25 mm of breder