Ex rabo fietsen
graag zou ik van jullie het volgende willen weten.
Bij de rabo clinic heb ik geinformeert naar een rabo colnago C50.
Maar daar werd mij verteld dat deze fietsen NIET te koop zijn en retour gaan naar italy.
Nu zie ik op marktplaats deze advertentie.
Colnago C50 rabobank Advertentienr.:13073112813
Terug | Fietsen en Accessoires > Racefietsen Vorige | Volgende
Grotere afbeelding Prijs:Op aanvraag
Datum:22-11-07 20:05
Gezien:317 keerContact informatie
Telefoon: 0492 322696
Naam: Tonn v Alphen Tweewielers
Bekijk alle advertenties van adverteerder
Beschrijving Kaart
-colnago c strada
-60 cm ct
-ex rabobank
-carbon b-stay HP
-bouwjaar 2007
Als je deze fiets zou aanschaffen heb je er dan een goeie fiets aan of zijn deze afgeracht door de heren rabo renners.
in een email vertelde ze me dat de duurste fiets die ze hadden 2750€ moest kosten vindt ik een mooie prijs voor een colnago C50 met dura ace .
Bij de rabo clinic heb ik geinformeert naar een rabo colnago C50.
Maar daar werd mij verteld dat deze fietsen NIET te koop zijn en retour gaan naar italy.
Nu zie ik op marktplaats deze advertentie.
Colnago C50 rabobank Advertentienr.:13073112813
Terug | Fietsen en Accessoires > Racefietsen Vorige | Volgende
Grotere afbeelding Prijs:Op aanvraag
Datum:22-11-07 20:05
Gezien:317 keerContact informatie
Telefoon: 0492 322696
Naam: Tonn v Alphen Tweewielers
Bekijk alle advertenties van adverteerder
Beschrijving Kaart
-colnago c strada
-60 cm ct
-ex rabobank
-carbon b-stay HP
-bouwjaar 2007
Als je deze fiets zou aanschaffen heb je er dan een goeie fiets aan of zijn deze afgeracht door de heren rabo renners.
in een email vertelde ze me dat de duurste fiets die ze hadden 2750€ moest kosten vindt ik een mooie prijs voor een colnago C50 met dura ace .
Is het niet gewoon een replica?
Als het een echte is zou ik er vanaf blijven. Profs raggen het materiaal inderdaad behoorlijk af en vallen ook nog al eens. Bovendien zijn er waarschijnlijk zéér veel kilometers mee gemaakt. Niet doen dus.
Als het een echte is zou ik er vanaf blijven. Profs raggen het materiaal inderdaad behoorlijk af en vallen ook nog al eens. Bovendien zijn er waarschijnlijk zéér veel kilometers mee gemaakt. Niet doen dus.
-
- Forum-lid
Precies, het feit dat er een prof op heeft gereden gebruikt men nogal eens als een aanbeveling en een feit om de prijs op te drijven. Maar nuchter beschouwd zou er eerder geld vanaf moeten vanwege het intensieve gebruik.
De staat van de fiets verschilt waarschijnlijk erg van fiets tot fiets. Ik heb ooit de mazzel gehad een fiets van Telekom over te kunnen nemen. Deze fiets was nog nieuw (nieuw als in ongebruikt, nog nóóit op gereden). Prijs was gelijk aan die van de andere wel gebruikte fietsen.
Mijn advies, als je echt geinteresseerd bent in het model voor de gevraagde prijs, navragen wat de staat van het ding is en gaan kjiken (evt. samen met iemand met verstand van zaken).
Misschien van het tegen, misschien doe je een goede koop.
Edit:
Ik kocht mijn fiets ten tijde van de overstap van Pinarello naar Giant. De reden van verkoop door de ploeg is daarmee dus anders dan in het geval van Rabobank.
Mijn advies, als je echt geinteresseerd bent in het model voor de gevraagde prijs, navragen wat de staat van het ding is en gaan kjiken (evt. samen met iemand met verstand van zaken).
Misschien van het tegen, misschien doe je een goede koop.
Edit:
Ik kocht mijn fiets ten tijde van de overstap van Pinarello naar Giant. De reden van verkoop door de ploeg is daarmee dus anders dan in het geval van Rabobank.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Misschien ten overvloede, maar bij de Rabobank gaat het volgens mij als volgt met de fietsen:
Wedstrijdfiets wordt na een jaar trainingsfiets, daarna gaat een fiets vaak naar de continentals. Een continental kan soms op een fiets van drie jaar oud trainen (zou je bij de junioren mee aan moeten komen!) De fiets gaat daarna weer retour naar de ploeg, die hem naar italië stuurt.
In de meeste gevallen is een tweedehands RAbofiets dus niet aanbevelenswaardig. Die dingen worden gebruikt waar ze voor bedoeld zijn, wat betekent dat zo'n fiets na drie/vier jaar echt af is.
Wedstrijdfiets wordt na een jaar trainingsfiets, daarna gaat een fiets vaak naar de continentals. Een continental kan soms op een fiets van drie jaar oud trainen (zou je bij de junioren mee aan moeten komen!) De fiets gaat daarna weer retour naar de ploeg, die hem naar italië stuurt.
In de meeste gevallen is een tweedehands RAbofiets dus niet aanbevelenswaardig. Die dingen worden gebruikt waar ze voor bedoeld zijn, wat betekent dat zo'n fiets na drie/vier jaar echt af is.
-
- Forum-lid
In België worden de Rabo fietsen (C-50)verkocht voor 2000.
Ik kocht trouwens nog een Rabo C-40 voor woon werk fiets.
[img=http://img136.imageshack.us/img136/1508 ... 562eg8.jpg]
Ik kocht trouwens nog een Rabo C-40 voor woon werk fiets.
[img=http://img136.imageshack.us/img136/1508 ... 562eg8.jpg]
Groetjes
Volgens mij zien veel van die fietsen Italië niet terug.
Weet zat handelaren die Ex Team fietsen te koop hebben aangeboden, ook een aantal
die op Ex Rabo teamfietsen rijden.
Die fietsen die je daar op marktplaats ziet zijn wel denk al zeker 3 jaar oud.
Weet zat handelaren die Ex Team fietsen te koop hebben aangeboden, ook een aantal
die op Ex Rabo teamfietsen rijden.
Die fietsen die je daar op marktplaats ziet zijn wel denk al zeker 3 jaar oud.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Het verhaal dat de fietsen retour gaan is mij ook bekend. Ik heb dat van verschillende kanten gehoord, maar ik twijfel aan de juistheid.
Ik denk dat er best frames de handel in komen, maar om de 'markt voor verkoop van nieuwe kaders niet te bederven' er wel stevast gezegd wordt dat ex-team-fietsen niet te koop zijn. De markt (in NL) voor deze high-end fietsen is natuurlijk niet al te groot.
Ik denk dat er best frames de handel in komen, maar om de 'markt voor verkoop van nieuwe kaders niet te bederven' er wel stevast gezegd wordt dat ex-team-fietsen niet te koop zijn. De markt (in NL) voor deze high-end fietsen is natuurlijk niet al te groot.
het verhaal klopt niet dat die fiets uit 2007 zal komen, en dan nog s eens van Rabo af, want de koersmodellen van dit jaar, worden de trainingsfietsen van volgend jaar voor de renners, en wat dit jaar hun trainingsfiets was, die gaat de verkoop in/ word geretourneerd aan Colnago...
dus zo heb je een fiets van 3 seizoenen oud, waarvan er het eerste jaar veel mee gekoerst/ gevallen is, het jaar erna alleen maar trainingskilometers heeft gemaakt, en dan is het pas eventueel jouw fiets...
dus zo heb je een fiets van 3 seizoenen oud, waarvan er het eerste jaar veel mee gekoerst/ gevallen is, het jaar erna alleen maar trainingskilometers heeft gemaakt, en dan is het pas eventueel jouw fiets...