Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Andere onderwerpen

seger
Forum-lid

seger 26 nov 2007 15:53

Zou het niet eens leuk zijn in Fiets magazine wat meer aandacht te besteden aan aparte fietsen en fietsonderwerpen zoals Fixed Gear / Singlespeed fietsen en 29" mountainbikes. Vooral dat laatste lijkt me erg interessant omdat de markt hiervoor steeds groter wordt en steeds meer fabrikanten ook producten voor de 29" mountainbikes gaan produceren. In de VS is het al een groot succes. Nu hier nog...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 26 nov 2007 17:32

Je wordt bijna op je wenken bediend.
In nr1 2008 testen we alvast een 29" mtb.
In het vorige nummer stond al een test van een singespeed.
Afbeelding | Afbeelding

laurenss
Forum-lid

laurenss 26 nov 2007 17:37

Puur uit interesse,
Hoe ziet Fiets haar doelgroep?
En wat is het doel van het blad?

Het lijkt me namelijk dat het bereik van het blad erg groot is en ik vraag me af tot in hoeverre jullie het doel/missie van het blad hebben opgesteld.

Vind het een prima blad btw ;)

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 27 nov 2007 20:16

Dat zijn vragen voor de marketing afdeling....waag ik me maar niet aan :)
Afbeelding | Afbeelding

seger
Forum-lid

seger 27 nov 2007 23:53

Mooi dat jullie een 29er gaan testen en die singlespeed had ik gezien ja, maar ik bedoel eigenlijk dat het mooi zou zijn als jullie structureel wat meer aandacht voor dat soort dingen zouden hebben. Dus niet alleen eens per jaar eens "iets anders" doen. Verder vind ik het wel een prettig blad om te lezen hoor... :)
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 nov 2007 00:08

Sja, Fiets is toch vooral mainstream racefietsen, vroeger hadden ze ook nog wel eens items over ligfietsen maar dat doen ze volgens mij bewust nu niet meer.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

edwin01
Forum-lid

edwin01 04 dec 2007 20:57

[quote="Scepticus"]Sja, Fiets is toch vooral mainstream racefietsen, vroeger hadden ze ook nog wel eens items over ligfietsen maar dat doen ze volgens mij bewust nu niet meer.[/quote]

En als ik eerlijk ben vind ik dat helemaal prima. Van mij mogen ze het blad ook 'RaceFiets' noemen.

dijk
Forum-lid

dijk 23 dec 2007 17:44

[quote="Edwin01"][quote="Scepticus"]Sja, Fiets is toch vooral mainstream racefietsen, vroeger hadden ze ook nog wel eens items over ligfietsen maar dat doen ze volgens mij bewust nu niet meer.[/quote]

En als ik eerlijk ben vind ik dat helemaal prima. Van mij mogen ze het blad ook 'RaceFiets' noemen.
[/quote]

Helemaal geen probleem als er in verhouding meer over racefietsen in staat. De lezersenquete liet duidelijk zien dat de belangstelling voor de racefiets bij de meeste lezers voorop staat. Wat mij betreft nóg meer race in verhouding tot MTB......:)
Catani

lior63
Forum-lid

lior63 11 mar 2008 12:33

Het grote probleem van een lezersenquete is dat die iets zegt over het huidige lezerspubliek en niet iets over het potentieel te bereiken lezerspubliek.
Inderdaad stod er vroeger vaker iets in over afwijkende zaken zoals de roeifiets, ligfietsen, vakantiefietsen, tassen, bagagedragers etc.
Het is tegenwoordig toch vooral een blad voor hardrijders en kromme sturen.
Als dat een strategische keuze is dan is dat geod, als het de bedoeling is om een breder publiek te bereiken, dan zal je daar ook voor moeten schrijven.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 mar 2008 13:43

[quote="lior63"]Het grote probleem van een lezersenquete is dat die iets zegt over het huidige lezerspubliek en niet iets over het potentieel te bereiken lezerspubliek.
Inderdaad stod er vroeger vaker iets in over afwijkende zaken zoals de roeifiets, ligfietsen, vakantiefietsen, tassen, bagagedragers etc.
Het is tegenwoordig toch vooral een blad voor hardrijders en kromme sturen.
Als dat een strategische keuze is dan is dat geod, als het de bedoeling is om een breder publiek te bereiken, dan zal je daar ook voor moeten schrijven.[/quote]

goed idee lior63:
Er zijn tal van onderwerpen te bedenken die raken aan de huidige onderwerpen die in Fiets verschijnen. Ten eerst bereik je er een breder publiek mee en ten tweede komen ook de huidige lezers tot meer inzichten. Zo heb ik nog wel een lijste met ideeen voor nieuwe onderwerpen:
* Bochten techniek van race motoren vergelijken met afdalen op de fiets
* tijdrijden met ligfietsen
* speciale cyclo's voor ligfietsen
* fiets resiverslagen van wereld reizigers
* fiets culturen in andere landen
* cyclo sportieven buiten europa
* rapportage van meerdaagse cyclo's
* mountain biken in de zomer (ipv 's winters)
* stijfheids metingen van fietsen door de jaren heen
* geschiedenis van de fietscultuur in Nederland
* hoe te trainen in een sportschool
* etc, etc, etc.
Live fast; die young. mijn blog

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 11 mar 2008 17:23

Beste Rob, heel veel onderwerpen die je voorstelt zijn door de jaren al aan bod gekomen. Zo vind je al onze testgegevens terug in een database op internet. Verder is het onze strategische keuze een bepaalde groep fietsers (racers en mountainbikers) goed te bedienen in plaats van iedereen met een tweewieler een beetje. Vandaar dat we geen aandacht meer besteden aan ligfietsen, roeifietsen, vakantiefietsen en meer van deze op zich interessante fietsers. Daar zijn andere bladen voor en die kunnen dat veel beter.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 11 mar 2008 17:29

[quote="rob74"]

* mountain biken in de zomer (ipv 's winters)

[/quote]

Mountainbike is een zomersport! Het nieuwe Nederlandse seizoen is zondag 9 maart van start gegaan in Berlicum.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie