Ik heb nu een Merida Matts Lava, van 1 jaar oud. Ben veel aan het moutainbiken en heb het gevoel dat deze fiets iets tekort komt.
Ik wil een andere gaan kopen voor ongeveer 1300-1800 Euro.
Ik vind Merida een mooie fiets, maar wel aan de prijs, een cube is goedkoper en beter afgemonteerd, of zie ik het fout.
Wat raden jullie me aan, Merida of Cube
Merida of Cube
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al !
Gewoon voor de Cube gaan, deze is prijstechnisch veel interessanter, beter afgemonteerd en (maar over smaak valt niet te twisten) vind ik 'm persoonlijk ook mooier.
Maar ach als je bike helemaal onder de blubber zit ziet niemand hoe mooi hij is, dus is de prijs/kwaliteit het belangrijkst denk ik
Suc6
Gewoon voor de Cube gaan, deze is prijstechnisch veel interessanter, beter afgemonteerd en (maar over smaak valt niet te twisten) vind ik 'm persoonlijk ook mooier.
Maar ach als je bike helemaal onder de blubber zit ziet niemand hoe mooi hij is, dus is de prijs/kwaliteit het belangrijkst denk ik
Suc6
Na lang wikken en wegen tussen een Cube reaction '08 Magura en een Merida Matts TFS 900 Magura is het toch een Merida geworden. Wel met Nobby's 2,1 afgemonteerd. Verder niets gewijzigd. Helemaal top.
Qua geometrie zijn er nauwelijks verschillen tussen Cube en Merida. Merida heeft wel aparte buizen en lijkt daardoor robuuster. Magura remmen zijn ideaal.
Doe er je voordeel mee.
Qua geometrie zijn er nauwelijks verschillen tussen Cube en Merida. Merida heeft wel aparte buizen en lijkt daardoor robuuster. Magura remmen zijn ideaal.
Doe er je voordeel mee.
Waarom heb je dan specifiek voor de Merida gekozen, ik neem aan alleen voor de "looks" want hij is minder afgemonteerd als de Cube, hij is zwaarder en hij is duurder.
Verder een tip, de Nobby nic is een perfecte voorband maar als achterband had je toch echt beter de Racing Ralph kunnen nemen
Verder een tip, de Nobby nic is een perfecte voorband maar als achterband had je toch echt beter de Racing Ralph kunnen nemen