Infinito vs Reynolds
Ik ben van plan om een nieuw wielsetje aan te schaffen en heb de keuze nu weten te beperken tot 3 setjes, dus het schiet al op. Misschien kunnen jullie me helpen de laatste knoop door te hakken.
Als ik puur kijk naar de uitstraling dan zou ik gaan voor de infinito 60mm velgen.
De 60 mm vind ik eigenlijk een beetje overdone denk ik, dus dan zou ik kunnen kiezen voor de 40 mm, maar dat vind ik het dan ook weer net niet.
Dus daartussen qua maat zitten dan de Reynolds Assault. Ook hele mooie wielen.
Nu is eigenlijk mijn vraag of de wielen kwalitatief gelijkwaardig zijn. De fietsenzaak waar ik de infinito's aan kan schaffen geeft aan dat met name de naven van de infinito's beter zijn als van de Reynolds. Maar in hoeverre dat objectief is.....
Vandaar mijn vraag hier
Als ik puur kijk naar de uitstraling dan zou ik gaan voor de infinito 60mm velgen.
De 60 mm vind ik eigenlijk een beetje overdone denk ik, dus dan zou ik kunnen kiezen voor de 40 mm, maar dat vind ik het dan ook weer net niet.
Dus daartussen qua maat zitten dan de Reynolds Assault. Ook hele mooie wielen.
Nu is eigenlijk mijn vraag of de wielen kwalitatief gelijkwaardig zijn. De fietsenzaak waar ik de infinito's aan kan schaffen geeft aan dat met name de naven van de infinito's beter zijn als van de Reynolds. Maar in hoeverre dat objectief is.....
Vandaar mijn vraag hier
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
De Reynolds wielen zijn echt betrouwbaar, ik heb er enkele jaren terug (toen werden ze onder een andere naam verkocht, concept is later gekocht door Reynolds).
Ik krijg ze niet verbogen/gekraakt (niet te hard zeggen want elk carbon kan stuk....
Mijn voorkeur is Reynolds of Cosmic/Hed/Lightweight.
Ik krijg ze niet verbogen/gekraakt (niet te hard zeggen want elk carbon kan stuk....
Mijn voorkeur is Reynolds of Cosmic/Hed/Lightweight.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Ik heb alleen goede ervaringen met de Infinito's. De naven lopen inderdaad als een tierelier en de wielset voldoet ook voor wedstrijden aan (mijn) stijfheidsvoorwaarden. Ik vind het niet hinderlijk dat de velgen 60mm zijn en vind het zelf gewoon mooier dan 50 mm wielen, maar dit is natuurlijk puur persoonlijk..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ben heel benieuwd welk merk Reynolds wielen zou hebben verkocht. Lew Las Vegas heeft tot acht jaar terug de velgen geproduceerd (tot het faillissement) daarna is Reynolds in combinatie met Dt verder gegaan.
De dure wielen van Reynolds zijn gewoon goed de goedkopere met (reynolds) Kt naven zijn niet meer dan redelijk (al zijn de Assault prijstechnisch zeer interessant).
60 mm is enkel geschikt voor rustig weer dus..... als je dat zoekt (ik zou niet verder gaan dan 50 mm)
De dure wielen van Reynolds zijn gewoon goed de goedkopere met (reynolds) Kt naven zijn niet meer dan redelijk (al zijn de Assault prijstechnisch zeer interessant).
60 mm is enkel geschikt voor rustig weer dus..... als je dat zoekt (ik zou niet verder gaan dan 50 mm)
Het is jammer dat Reynolds geen losse velgen levert, dan zou je met de velgen van de Assault, DT240s-naven en spaken naar keuze een set kunnen bouwen die dicht bij de DV46C komt.
Heeft er iemand ervaring met het laten herspaken van Assaults (volgens bovengenoemd recept)?
Heeft er iemand ervaring met het laten herspaken van Assaults (volgens bovengenoemd recept)?
t.a.f.k.a.e.h.
Sharkman 1 schreef: 60 mm is enkel geschikt voor rustig weer dus..... als je dat zoekt (ik zou niet verder gaan dan 50 mm)
Ik heb inderdaad ook al besloten om in ieder geval niet voor de 60 mm te gaan, precies om die reden.
Dus het wordt nu of de infinito 40 mm of de Reynolds Assault met 50 mm.
Het totale prijsverschil is te verwaarlozen, dus dat is ook zeker niet het breekpunt.
Het gaat me nu puur even om het kwaliteitsverschil tussen beide wielsets.
evilhomer schreef: Heeft er iemand ervaring met het laten herspaken van Assaults (volgens bovengenoemd recept)?
DV46C 2010 heeft de volgende spaaklengtes:
Voor 20x 266mm Aerolite
Achter Non-Drive 12x 262mm Aerolite
Achter Drive-side 12x 272mm Competition
Assault 2010:
voor 20x 265mm Revolution
Achter Non-Drive 12x 265mm Revolution
Achter Drive-side 12x 271mm Competition
Bron: http://www.reynoldscycling.com/uploads/ ... 0Chart.pdf
Spaken zul je door verschillende lengtes bij de naaf ook moeten vervangen.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Ik rijd zelf met de Infinito 60mm carbon clincher in een Cervelo frame.
Ik was van plan om mijn wielen te wisselen in het najaar vanwege onstuimiger weer. Ze zitten er echter nog steeds in, ik rijd ook met echt Hollands weer met deze wielen en het is prima te doen.
Het verschil tussen 50mm en 60mm lijkt mij trouwens helemaal te verwaarlozen.
Ik was van plan om mijn wielen te wisselen in het najaar vanwege onstuimiger weer. Ze zitten er echter nog steeds in, ik rijd ook met echt Hollands weer met deze wielen en het is prima te doen.
Het verschil tussen 50mm en 60mm lijkt mij trouwens helemaal te verwaarlozen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
De eerste renner die met "echt Hollands weer" nog met 60 mm rijdt is niet alleen een gevaar voor zichzelf maar ook voor de rest van het verkeer. Geloof best in sprookjes maar soms vraag ik me af of de verteller er zelf in gelooft.
@Sharkman, jij raadt dan eerder de 50mm aan. Dat zou idd veel veiliger zijn.
Mijn punt is dat ik uit eigen ervaring heb gemerkt dat hoge velgen niet alleen geschikt zijn voor een windstille dag met een strakblauwe hemel. Als ik de vorige posts lees eindigt de topicstarter straks met 22mm hoge velgen terwijl hij het topic begint met de keuze tussen 2 hoge carbon velgen.
Mijn punt is dat ik uit eigen ervaring heb gemerkt dat hoge velgen niet alleen geschikt zijn voor een windstille dag met een strakblauwe hemel. Als ik de vorige posts lees eindigt de topicstarter straks met 22mm hoge velgen terwijl hij het topic begint met de keuze tussen 2 hoge carbon velgen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Voor allround zou ik nooit hoger gaan dan max. 38. Wil je hoge velgen dan is 45-50 echt het maximum voor een gewone wegfiets. Wil je hoger dan kun je beter voor een tijdritfiets o.i.d. gaan.
En verder: de perfecte wielset voor alle situaties bestaat niet, wel de beste set voor een bepaalde situatie (en daar kan budget een beperkende faktor zijn)
En verder: de perfecte wielset voor alle situaties bestaat niet, wel de beste set voor een bepaalde situatie (en daar kan budget een beperkende faktor zijn)