dames mountainbike
-
- Forum-lid
Ik wil een mountainbike kopen voor mijn vriendin. Moet ik dan speciaal opzoek naar een mountainbike voor dames, of kan ik elke mountainbike aanschaffen zolang de afstelling maar goed is? Heb wel wat merken gevonden met mtb voor dames, maar de keuze is dan wel beperkt.
Echte damesbikes hebben wel een andere geometrie, maar ik denk dat je best uit de voeten kunt met een "mannen" frame. Dat geeft je inderdaad veel meer keus.
De keuze wordt overigens wel steeds groter, fabrikanten hebben nu toch door dat dames best geld uit willen geven voor een specifieke damesfiets.
De keuze wordt overigens wel steeds groter, fabrikanten hebben nu toch door dat dames best geld uit willen geven voor een specifieke damesfiets.
Mijn idee !
Mountainbike lijkt mij ook niks aan alhoewel een moddergevecht tussen twee dames me wel weer wat lijkt hahahahaha
Mountainbike lijkt mij ook niks aan alhoewel een moddergevecht tussen twee dames me wel weer wat lijkt hahahahaha
-
- Forum-lid
Monique schreef:Wil jij je vriendin in de modder laten fietsen, een racefiets is toch leuker?
Ik koop liever een racefiets voor haar, maar zelf wil ze graag een mountainbike. En of ze echt door de modder gaat banjeren weet ik niet.
Ik heb me er een tijdje terug ook in verdiept. Wat ik begrijp uit alle reacties en meningen is dat het vooral uitmaakt hoe lang je vriendin is. Hoe kleiner de dame in kwestie, hoe groter de kans dat een damesframe beter voor haar past. Als ze wat groter is, is een mannenframe waarschijnlijk ook prima te gebruiken.
-
- Forum-lid
Kiepie schreef:Ik heb me er een tijdje terug ook in verdiept. Wat ik begrijp uit alle reacties en meningen is dat het vooral uitmaakt hoe lang je vriendin is. Hoe kleiner de dame in kwestie, hoe groter de kans dat een damesframe beter voor haar past. Als ze wat groter is, is een mannenframe waarschijnlijk ook prima te gebruiken.
Ze is 1.65, dus misschien dat een dames frame dan toch beter is.
-
- Forum-lid
NEOS schreef:Kijk eens bij Rose daar hebben ze Girlsstuf genoeg........
Daar heb ik gekeken en daar hebben ze ook mooie mtb's voor dames. Heb daar zelf net een nieuwe racefiets besteld.
Ik heb vandaag voor mijn vriendin een mooie trek mtb gezien. Bij trek hebben ze nog keuze uit 3 verschillende dames mtb's ook. Bedankt iig voor de tip.
- daniel1975
- Forum-lid HC
drummie71 schreef:Mijn idee !
Gelukkig voegen posts als dit weer heel veel toe
De dicussie is al eerder gevoerd; mensen die vaardigheden opdoen op de ATB of CX zijn op de weg ook een stuk behendiger en anticiperen veel beter op de omstandigheden. Een wegfietser komt met een ongelukkige techniek altijd de bocht wel door, offroad is je techniek essentiel om overeind te blijven.
Less is bore
-
- Forum-lid
Er is een Amerikaans onderzoek waarin staat dat als personen, 1 man en een 1 vrouw, van gelijke lengte, en deze personen op een mannen fiets gaan zitten. Het kracht verlies van de dame (door andere bouw, bekkenstand etc.) giga is en meer dan 10% bedraagt ten opzichte van als ze op een damesfiets gaat zitten! (Het artikel staond volgens mij kortgeleden inO2 bikers) Volgens bij is het dus als dame beter om een damesfiets te kopen!
PamScalpel