Stuur om mee te koersen: max. 125,- euro
Ik ben op zoek naar een stevig, stijf, niet te zwaar (max. 275g) en uiteraard goed uitziend stuurtje van max. 125 euro om wat helse criteriums mee te rijden. Het aanbod is zo groot dat ik geen idee heb van wat ik moet kiezen.
Momenteel rijd ik met een FSA Carbon K-Wing maar de afstand tussen de onderkant van de beugel en de bovenkant van het stuur vind ik te groot waardoor ik zelden een goede positie kan vinden.
Wie heeft er wat goede tips voor me? Aluminium of carbon, het maakt me niet uit...
Momenteel rijd ik met een FSA Carbon K-Wing maar de afstand tussen de onderkant van de beugel en de bovenkant van het stuur vind ik te groot waardoor ik zelden een goede positie kan vinden.
Wie heeft er wat goede tips voor me? Aluminium of carbon, het maakt me niet uit...
Canyon Ultimate CF SL 2016
Heb je al bij Syntace gekeken?
Racelite 7075 kost je +/- € 80.- en en +/- 234 gr.
Racelite 7075 kost je +/- € 80.- en en +/- 234 gr.
Er vallen zoveel sturen met niet al te grote drop in deze prijsklasse.. Ritchey WCS, Deda Newton, FSA Wing pro compact, etc.. Op basis van stuurdiameter/vorm bocht/ronde of afgeplatte bovenkant/reach/drop moet het toch mogelijk zijn een keuze te maken..
- de zwarten
- Forum-lid HC
ik ben een ronde-bocht man, dus oplopend in prijs:
1. FSA energy (55 euro) (bike-components.de)
2. Ritchey classic (62 euro) (idem)
3. deda newton shallow (68 euro) (Van Eyk, Aalst)
Je kan er zelfs 2 kopen voor de prijs van 125 euro. Ik zou zeggen dat 125 euro overkill is in prijs om een criteriumstuur aan te schaffen.
Ik zou ook opteren voor aluminium.
1. FSA energy (55 euro) (bike-components.de)
2. Ritchey classic (62 euro) (idem)
3. deda newton shallow (68 euro) (Van Eyk, Aalst)
Je kan er zelfs 2 kopen voor de prijs van 125 euro. Ik zou zeggen dat 125 euro overkill is in prijs om een criteriumstuur aan te schaffen.
Ik zou ook opteren voor aluminium.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Misschien is het wel eens goed om wat geld over te houden ja. Maar de looks vind ik toch ook niet onbelangrijk. Ik rijd met een zwart/wit/rode Stevens SCF1 en een in dezelfde kleuren TIME stuurnok (die ze bij Cofidis hebben). Een stuur met rode tinten (net als de FSA) staat niet verkeerd in mijn fietsje.
@ Scepticus: de PRO plt vind ik een beetje te eenvoudig (maar het is vast en zeker een goed stuur!).
@ de zwarten: ik ben overigens niet een man van de ronde stuurbocht dus ik zoek er eentje met een wing of hoe je het ook wil noemen.
Ik ga jullie tips in elk geval onder de loep nemen!
@ Scepticus: de PRO plt vind ik een beetje te eenvoudig (maar het is vast en zeker een goed stuur!).
@ de zwarten: ik ben overigens niet een man van de ronde stuurbocht dus ik zoek er eentje met een wing of hoe je het ook wil noemen.
Ik ga jullie tips in elk geval onder de loep nemen!
-
- Forum-lid
FSA shallow compact.Carbon of Alu.
De BBB BHB-22C Fiberwing (Alu stuur met carbon afwerking) is m.i. ook een optie.
Dit ss de versie met een klassieke stuurbocht, zelf heb ik de anatomische stuurbocht.
Echt een geweldig fijn en mooi stuur, dat je (nog) weinig/zelden ziet op de weg.
Kijk eens op bijv. www.bike2build.nl. Prijs aldaar is net geen EUR 120,00.
Succes en groet.
Dit ss de versie met een klassieke stuurbocht, zelf heb ik de anatomische stuurbocht.
Echt een geweldig fijn en mooi stuur, dat je (nog) weinig/zelden ziet op de weg.
Kijk eens op bijv. www.bike2build.nl. Prijs aldaar is net geen EUR 120,00.
Succes en groet.
"Het mooiste van individueel tijdrijden vind ik dat je altijd je EIGEN tempo kunt bepalen"
Die verdikking in het midden van dat BBB-stuur vind ik niet zo heel mooi. Iemand misschien ervaring met dit stuur: http://www.salden.nl/pic/produkten/wingshape.jpg
Of ervaring met andere sturen uit de ITM Milleniumserie?
Of ervaring met andere sturen uit de ITM Milleniumserie?
Ik ben zelf ook opzoek naar een stuur(pen) combinatie. Ik zit nog te twijfelen tussen Oval R700 set en FSA OS-99 / OS-115 met energy stuur. Wat zal ik kiezen.
prijs/kwaliteit
mooi ja/nee
complitabel met clip-on bars
prijs/kwaliteit
mooi ja/nee
complitabel met clip-on bars
Compatible met clip-on zijn ze allebei (de nieuwe Energy). Goede prijs/kwaliteit zeker ook, met beide doe je geen miskoop! Blijft over: de relevante afmetingen (drop/reach) en de vorm van de stuurbocht. En natuurlijk looks..