Ik heb het (waanzinnige?) plan in mijn hoofd om deze, in mijn ogen, zwaarste klassieker te gaan rijden.
Nu weet ik dat het via LeChampion all inclusive te boeken is maar ik wil daar op eigen gelegenheid naar toe aangezien ik een eigen "volgwagen" tot mijn beschikking kan hebben.
Wie weet waar ik mijzelf kan aanmelden voor alleen de rit zelf?
Alvast bedankt!
Parijs Roubaix 2008 toerversie
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Volgens mij kun je dat hier allemaal regelen:
http://asso.nordnet.fr/vcrcyclotourisme ... nglais.htm
Het lijkt me op zich een fantastische ervaring om die wielerbaan op te rijden. Maar die stenen? Brrr..... ik vind die paar stroken in de Ronde van Vlaanderen al een hel. Dus hier begin ik maar niet aan.
http://asso.nordnet.fr/vcrcyclotourisme ... nglais.htm
Het lijkt me op zich een fantastische ervaring om die wielerbaan op te rijden. Maar die stenen? Brrr..... ik vind die paar stroken in de Ronde van Vlaanderen al een hel. Dus hier begin ik maar niet aan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
[quote="IBAN"]Een volgeveerde ATB lijkt me een beter idee![/quote]
Maar dan zit je weer met een probleem voor de rest van de rit die gewoon over asfalt gaat. Eigenlijk moet je dus zorgen dat je voor de iedere kasseienstrook 'even' van fiets kan wisselen.
Maar dan zit je weer met een probleem voor de rest van de rit die gewoon over asfalt gaat. Eigenlijk moet je dus zorgen dat je voor de iedere kasseienstrook 'even' van fiets kan wisselen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
de kasseien van Wannegem-lede zijn naar mijn aanvoelen zwaarder dan alle stroken in P-R op de strook in het bos en carrefour de l'arbre na. de meeste ruggen van de kasseien liggen niet heel erg slecht, de stenen zijn ook kleiner en minder bol. Zelfs mons-en-pevele vond ik nog goed kunnen. enkele tips waarvan sommige reeds gegeven:
-25 mm banden, of zelfs meer!
-6 bar in de banden!
-balhoofd checken
-gebogen voorvork.
-niet-oversized stuur.
-stuur bovenaan vastnemen en niet te hard 'op' het stuur leunen, maar wel duwen met de palmen en trekken met de vingers. Op de zware stroken zoals het bos je stuur heel goed vasthouden (maar niet geforceerd omknellen) door een lusje te maken met je duimen en je middel- en ringvinger.
-ik ben nog altijd geen voorstander van meer stuurlint, wegens kramp in de handen als je niet gewend bent een grotere diameter vast te nemen.
- slechtweertip: spd pedalen, dan kan je nog stappen.
-25 mm banden, of zelfs meer!
-6 bar in de banden!
-balhoofd checken
-gebogen voorvork.
-niet-oversized stuur.
-stuur bovenaan vastnemen en niet te hard 'op' het stuur leunen, maar wel duwen met de palmen en trekken met de vingers. Op de zware stroken zoals het bos je stuur heel goed vasthouden (maar niet geforceerd omknellen) door een lusje te maken met je duimen en je middel- en ringvinger.
-ik ben nog altijd geen voorstander van meer stuurlint, wegens kramp in de handen als je niet gewend bent een grotere diameter vast te nemen.
- slechtweertip: spd pedalen, dan kan je nog stappen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
In de duinen tussen Wassenaar en Katwijk hebben ze ook een paar kleine stukjes kassei-achtig wegdek, 3 of 4 stukken van een meter of 25. als je daar overheen rijdt rammel je al helemaal doorelkaar, ik moet er niet aan denken dat je dat km lang hebt. Het zou verboden moeten worden die kasseien, asfalteren die hap.
kiekeboe
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dé oplossing voor P-R:
Less is bore
Andromeda, ik zie pas net dat jij Topic starter bent. Volgens mij is die soloist team niet de meest geschikte fiets om dit te doen !!!!!!!
[img=http://img236.imageshack.us/img236/1985/prwl7.jpg]
[img=http://img236.imageshack.us/img236/1985/prwl7.jpg]