Crank keuze
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar goede en lichte Cranks heeft iemand ervaring met bv Truvativ, Ta Specialties of Stronglight ?
Andere suggesties ook zeer welkom
Enige Cranks waarvan ik weet dat ie goed is is de Sram Force crankstel.
Zelf kom ik dus niet echt verder met mijn keuze, oh ja het wordt waarschijnlijk ook wel een Compact
Ik ben op zoek naar goede en lichte Cranks heeft iemand ervaring met bv Truvativ, Ta Specialties of Stronglight ?
Andere suggesties ook zeer welkom
Enige Cranks waarvan ik weet dat ie goed is is de Sram Force crankstel.
Zelf kom ik dus niet echt verder met mijn keuze, oh ja het wordt waarschijnlijk ook wel een Compact
Jan Ullrich !
THM Clavicula is technisch de top, licht en stijf. Helaas zit er wel een prijskaartje aan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Inkoppertje... Campa Record.
Less is bore
Je zei het zelf al: de Stronglight Pulsion, vrij licht, mooi (smaakkwestie) en nog enigzins betaalbaar (tov de Clavicula...).
Anders bijvoorbeeld de FSA K-force light (met keramische lagers), ook licht en vrij betaalbaar. Het licht er ook aan wat je aan een crank wil uitgeven. Rond de 400 á 500 euro kun je licht spul kopen met een goede kwaliteit, vanaf zo'n 600 tot 800 euro onder meer de Clavicula's....het is maar net wat je kwijt wil....
Anders bijvoorbeeld de FSA K-force light (met keramische lagers), ook licht en vrij betaalbaar. Het licht er ook aan wat je aan een crank wil uitgeven. Rond de 400 á 500 euro kun je licht spul kopen met een goede kwaliteit, vanaf zo'n 600 tot 800 euro onder meer de Clavicula's....het is maar net wat je kwijt wil....
Gang is alles!!
Daniel1975 schreef:Inkoppertje... Campa Record.
Campa valt helaas af wel prachtig om te zien
FSA zou niet stijf genoeg zijn valt ook af
budget is max 600,-
Tevens dank voor alle reacties misschien kom ik er nog uit met jullie hulp
Jan Ullrich !
Wat zoek je in een cranck?
Laag gewicht? Looks? (deda powerrrr! Weegt een ton trouwens) Stijfheid?
Edit: ff weightweenies gecheckt. Weegt geen ton, maar 546 gram (excl. as denk ik) Dat valt mee. Overjarig nog wel te krijgen voor redelijke prijzen.
Laag gewicht? Looks? (deda powerrrr! Weegt een ton trouwens) Stijfheid?
Edit: ff weightweenies gecheckt. Weegt geen ton, maar 546 gram (excl. as denk ik) Dat valt mee. Overjarig nog wel te krijgen voor redelijke prijzen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik weet niet hoe het tegenwoordig met Stronglight Pulsion is, maar een goed jaar geleden was het er niet zo'n feest mee. Ik was niet de enige waarbij z'n crank sneuvelde...
Nieuwe Extralite crank, het moet net je maat zijn met 172,5 mm, maar de Q-factor (138 mm) en het gewicht zijn super.
Nieuwe Extralite crank, het moet net je maat zijn met 172,5 mm, maar de Q-factor (138 mm) en het gewicht zijn super.
Amclassic-fan schreef:Ik weet niet hoe het tegenwoordig met Stronglight Pulsion is, maar een goed jaar geleden was het er niet zo'n feest mee. Ik was niet de enige waarbij z'n crank sneuvelde...
Ja dat verhaal over stronglight had ik ook gehoord idd over veel breuken maar ook slechte garantie daar
Ik zoek ook nog altijd naar goed alternatief voor andere cranks
Wat mij betreft is keuze voor sram force niet slecht hoor Kim even als evt campa record
FSA niet stijf genoeg is echt onzin. Campa cranks komen ook al jaren als slap uit de test en voor niemand is dat een probleem, zelfs niet voor topsprinters.
Stronglights zijn anno 2007 volgens mij weer betrouwbaar, dat verhaal van die brekende cranks kennen we nu wel. Het laatste verhaal van een brekende crank is alweer even oud.
Stronglights zijn anno 2007 volgens mij weer betrouwbaar, dat verhaal van die brekende cranks kennen we nu wel. Het laatste verhaal van een brekende crank is alweer even oud.
havana schreef:FSA niet stijf genoeg is echt onzin. Campa cranks komen ook al jaren als slap uit de test en voor niemand is dat een probleem, zelfs niet voor topsprinters.
En wie voert stronglight ? waar kun je eraan komen zelfde vraag voor ta specialties hoe kom je eraan
Jan Ullrich !
Ken je Google? Dat is een hele handige zoekmachine. Als je alleen op Nederlandse zoekresultaten zoekt, kom je vast wel een webwinkel tegen die ze verkoopt. Ook bestaat er een hele handige internationale veiligsite waar je heel veel racefietsproducten kunt kopen, ebay.com heet ie. Niet verder vertellen hoor want Google en eBay zijn nog niet zo bekend en straks gebruikt iedereen ze!!