Hoe doen jullie het?
-
- Forum-lid
Ken het probleem, 35 jaar, dikke 40 uur per week een baan, 2 kinderen, beide op zwemles 2x per week, echtgenote heeft ook nog de nodige wensen....
Heb me dus verleden jaar aangesloten bij een wieler toer club, elke woensdag avond tussen de 60 / 70 km en iedere zaterdag morgen rond de 100 km.
Verplicht je jezelf en weten ze thuis ook dat je die uren niet beschikbaar bent. Denk dat een stukje regelmaat hierin wonderen doet.
Verder pakken wat je kunt. Een lome zondag zit er voor mij niet in, als thuis iedereen op de bank filmpje kijkt probeer ik de keutenberg of sibbergrubbe te pakken, missen ze me toch niet. Heb ik ook nog het grote geluk dat ik kan sporten op het werk, lees spinnen dus dat is mooi meegenomen. Succes.
Heb me dus verleden jaar aangesloten bij een wieler toer club, elke woensdag avond tussen de 60 / 70 km en iedere zaterdag morgen rond de 100 km.
Verplicht je jezelf en weten ze thuis ook dat je die uren niet beschikbaar bent. Denk dat een stukje regelmaat hierin wonderen doet.
Verder pakken wat je kunt. Een lome zondag zit er voor mij niet in, als thuis iedereen op de bank filmpje kijkt probeer ik de keutenberg of sibbergrubbe te pakken, missen ze me toch niet. Heb ik ook nog het grote geluk dat ik kan sporten op het werk, lees spinnen dus dat is mooi meegenomen. Succes.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tijd heb je niet, tijd maak je. Klinkt cliche, maar is denk ik wel de kern van het verhaal.
Volledige werkweek, vaak meer dan 40 uur, geen kids. En toch 10-12 uur per week fietsen.
2 avonden in de week (ca 2 uur per avond) en op zaterdag en zondag. Met name een kwestie van goed plannen. De dame des huizes heeft ook een wensenlijstje, dus we proberen tegelijkertijd onze hobby uit te oefenen. Door dit een beetje strak in te delen kun je veel fietstijd winnen; op vrijdagavond de grote kar met boodschappen, het huishouden tussendoor doen, etc.
In de tijd dat een ander misschien na het eten voor de tv kruipt train ik of doe ik dingen zodat ik ergens anders traintijd kan winnen.
Volledige werkweek, vaak meer dan 40 uur, geen kids. En toch 10-12 uur per week fietsen.
2 avonden in de week (ca 2 uur per avond) en op zaterdag en zondag. Met name een kwestie van goed plannen. De dame des huizes heeft ook een wensenlijstje, dus we proberen tegelijkertijd onze hobby uit te oefenen. Door dit een beetje strak in te delen kun je veel fietstijd winnen; op vrijdagavond de grote kar met boodschappen, het huishouden tussendoor doen, etc.
In de tijd dat een ander misschien na het eten voor de tv kruipt train ik of doe ik dingen zodat ik ergens anders traintijd kan winnen.
Less is bore
Ik heb hetzelfde "geluk" als GastheerG, ook ik ben op de maandag vrij. En als de kids op school zitten en mijn vrouw werkt kan ik heerlijk fietsen. Verder op en neer naar mijn werk, en op vaste avonden fietsen. Overige sporten de kinderen, maar die sporten niet zo lang op een avond/middag, en dan hebben we samen dus ook nog tijd.
Maar het vast zetten van trainingen, wedstrijden e.d. voorkomt een heleboel stress en ellende, en werkt gewoon (tenminste bij ons thuis).
En dan valt het altijd mee wanneer je een keer extra kan gaan.
Maar het vast zetten van trainingen, wedstrijden e.d. voorkomt een heleboel stress en ellende, en werkt gewoon (tenminste bij ons thuis).
En dan valt het altijd mee wanneer je een keer extra kan gaan.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
-
- Forum-lid
Zeer onregelmatige werktijden (freelancer 20%, onderzoeker 80%) maken mijn fietsinspanningen ook zeer onregelmatig. Soms meer dan 10 uur per week beschikbaar - ook 's ochtends, maar de laatste maanden eerder maximaal 3 uur beschikbaar. Weekeindes staan vaak in teken van werk helaas. Vriendin en (nog) geen kind. Ik probeer in het voorjaar en de zomer de ochtend tot 11 uur vrij te houden. Dan kan ik flink fietsen. Bij vroege schemering, zoals nu, stap ik over op 30-45 minuten hardlopen of Tacxen voor het slapen (dat kan ook nog wel om 10 uur 's avonds). Wielerclub is helaas geen optie, maar zou ik wel graag willen. Volgens mij geldt voor iedere context een andere oplossing.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Ook ik werk maar 4 dagen per week, wel 9 uur per dag. Mijn 3 jongens hebben de leeftijd dat ze liever niet met hun pa gezien willen worden. Lekker op woensdag vrij, breekt zo lekker de week. Mijn meissie werkt ook, houdt van winkelen en heeft 3 zussen waarmee ze dat doet. Die willen mij zeker niet mee hebben, dat komt goed uit, dan kan ik fietsen. Ik heb het al meer laten weten, werken, daar gaat een hoop vrije tijd in zitten. Al die carriere jagers die 80 uur per week maken krijgen later spijt. Wat heb je aan een mooi huis als je nooit thuis bent. Mijn ouwe barrel rijd net zo goed als een vette BMW.
kiekeboe
Ik werk 38 uur per week. Ben vrijgezel (DAMES MELD JE AAN ) dus er wacht niemand op me. Naar het werk op de fiets (8km) komt voor maar is geen regelmaat. Dus bij mij is het ingesteld op de zaterdag en zondag.
Uiteraard als het langer licht is met de zomermaanden rij ik 's avonds nog km's bij elkaar.
Toni: 82 km naar je werk is best wat km's. Hoe laat rij je 's ochtends weg?
Greetz Rémon
Uiteraard als het langer licht is met de zomermaanden rij ik 's avonds nog km's bij elkaar.
Toni: 82 km naar je werk is best wat km's. Hoe laat rij je 's ochtends weg?
Greetz Rémon
-
- Forum-lid
Ik werk minimaal 40uur per week. Heb ook twee bokitootjes rondlopen en m'n meissie die ook een drukke job heeft.
Fietsen is altijd al een onderdeel van mijn leven geweest. Het is dus een vanzelfsprekendheid dat ik fiets. Liever fietsen dan laveloos op de bank hangen. Dat is ook een keuze!
Ik ben een vroege vogel (jawel, ik heb vandaag uitgeslapen: kwam er pas om 06:15 uit). Dat houdt in dat ik vaak al om 06:00 op de fiets zit. Zomers kom ik in het weekend vaak om 10:00 of 11:00 al weer binnen na een training van 120 of 150K. Hierdoor is de belasting voor het gezin ook zeer gering.
Fietsen is altijd al een onderdeel van mijn leven geweest. Het is dus een vanzelfsprekendheid dat ik fiets. Liever fietsen dan laveloos op de bank hangen. Dat is ook een keuze!
Ik ben een vroege vogel (jawel, ik heb vandaag uitgeslapen: kwam er pas om 06:15 uit). Dat houdt in dat ik vaak al om 06:00 op de fiets zit. Zomers kom ik in het weekend vaak om 10:00 of 11:00 al weer binnen na een training van 120 of 150K. Hierdoor is de belasting voor het gezin ook zeer gering.
Geen vriendin, geen kinderen. Alle tijd dus voor mezelf
Daarbij werk ik 40 uur in de week maar heb zeer flexibele werktijden. 's Ochtends begin ik af en toe om 7 uur en ga om half 4 weer richting huis, dan ben ik om 17.00 uur klaar voor een training waarbij ik dan nog een paar uur te gaan heb.
In het voorjaar en in de zomer 2x per week op de fiets naar het werk (150 km retour). Heen D1, terug een goede D2 training.
In het weekend ben ik niet zo'n hele vroeg vogel, dus meestal pas om een uur of 9 a 10 op de fiets. Kan dus voorkomen dat ik niet voor 4-en thuis ben. Maar zoals ik al zei: ik hoef met niemand rekening te houden.
Daarbij werk ik 40 uur in de week maar heb zeer flexibele werktijden. 's Ochtends begin ik af en toe om 7 uur en ga om half 4 weer richting huis, dan ben ik om 17.00 uur klaar voor een training waarbij ik dan nog een paar uur te gaan heb.
In het voorjaar en in de zomer 2x per week op de fiets naar het werk (150 km retour). Heen D1, terug een goede D2 training.
In het weekend ben ik niet zo'n hele vroeg vogel, dus meestal pas om een uur of 9 a 10 op de fiets. Kan dus voorkomen dat ik niet voor 4-en thuis ben. Maar zoals ik al zei: ik hoef met niemand rekening te houden.