Pagina 1 van 7

Parijs-Roubaix banden..??

Geplaatst: 07 feb 2011 11:10
door composite
Ik ben gek genoeg geweest om in te stemmen met het rijden van de toerversie van P-R (160 km, vrijwel alle kasseien stroken..).
Alleen welke banden hiervoor te gebruiken? Ik weet dat er hier op 't forum een paar kassei-adepten zijn..
Welke breedte te gebruiken? 25, 28 mm, en welke band?? Ik weet het niet (meer)...

Help!!

Geplaatst: 07 feb 2011 11:14
door timo2.0
Wat weeg je, en ga je voor draadbanden of tubes?

Geplaatst: 07 feb 2011 12:16
door skimons
heb afgelopen jaar conti 4 seasons gebruikt met latex binnenbanden en talkpoeder in de buitenband. zelfs in het inferno van wallers geen lekke band. verder ook prima.

ik ben 82 kg, had iets van 4.5-5 bar in de banden (28 mm), 1x doorgestoten, maar dus niet lek.

Geplaatst: 07 feb 2011 12:42
door paulusr3
Indien je voor draadbanden gaat, zou ik het advies van skimons zeker overwegen. Ik gebruik die 28mm ook veel in de winter. Prima band met voldoende lekbescherming, die je bovendien vrij "zacht" kunt rijden (tussen de 4 en 5 bar is geen enkel probleem!)

Geplaatst: 07 feb 2011 15:50
door bianchisl3
Ik heb noord-Franse kasseien gereden met 25mm 4-seasons en met 28mm Michelin Dynamic. Die gaan allebei prima rond de 5 bar, uiteraard afhankelijk van je gewicht. Dit jaar ga ik het met deze banden proberen:
Afbeelding

Geplaatst: 07 feb 2011 15:53
door lvgh
BianchiSL3 schreef:Ik heb noord-Franse kasseien gereden met 25mm 4-seasons en met 28mm Michelin Dynamic. Die gaan allebei prima rond de 5 bar, uiteraard afhankelijk van je gewicht. Dit jaar ga ik het met deze banden proberen:
Ben benieuwd, reviews die ik heb gelezen waren niet positief (te kwetsbaar).

Geplaatst: 07 feb 2011 16:28
door composite
Draadbanden is het plan, tegen de 70 kg (zeker tegen die tijd :-)..
Ik neig zo langzamerhamd dan toch naar 28 mm, maar welke spanning met mijn gewicht is een goed compromis tussen bestand zijn tegen stootlekken en comfort?

Geplaatst: 07 feb 2011 16:45
door edwinb14
De laatste twee maal dat ik P-Rx heb gefietst, heb ik dat met 25 mm 4-seasons gedaan. Het waren vouwbanden. Dat ging met mijn ruim 80 kilo en 4,5 bar voor en 5,0 bar achter prima. Geen enkele keer lek.
Mijn fietsmaat heeft met zijn ruim 90 kilo, dezelfde banden en een iets hogere bandenspanning overigens wel één keer een stootlek gehad.
Dat is toch geen slecht resultaat.

Voordeel van een 25 mm ten opzichte van een 28 mm is dat je iets meer ruimte hebt voordat je vorken vollopen met modder. Ruimte die ik zeker bij de toerversie in 2010 goed kon gebruiken. Dat was namelijk met recht een apocalytische tocht...
Mocht je desondanks kiezen voor 28 mm kijk dan goed of je voldoende ruimte hebt bij je voor- en achtervork.

Geplaatst: 07 feb 2011 16:53
door ophetkantje
Hier had GastheerG een mooi antwoord op kunnen geven. Wellicht wil Andromeda hier ook nog wel wat zinnigs op kan antwoorden.
Verwacht van mij geen antwoord in deze ik ben al bang van een paar klinkers.

Geplaatst: 07 feb 2011 17:11
door em
Edwin B schreef:De laatste twee maal dat ik P-Rx heb gefietst, heb ik dat met 25 mm 4-seasons gedaan. Het waren vouwbanden. Dat ging met mijn ruim 80 kilo en 4,5 bar voor en 5,0 bar achter prima. Geen enkele keer lek.
Mijn fietsmaat heeft met zijn ruim 90 kilo, dezelfde banden en een iets hogere bandenspanning overigens wel één keer een stootlek gehad.
Dat is toch geen slecht resultaat.

Voordeel van een 25 mm ten opzichte van een 28 mm is dat je iets meer ruimte hebt voordat je vorken vollopen met modder. Ruimte die ik zeker bij de toerversie in 2010 goed kon gebruiken. Dat was namelijk met recht een apocalytische tocht...
Mocht je desondanks kiezen voor 28 mm kijk dan goed of je voldoende ruimte hebt bij je voor- en achtervork.


+1

Met Conti GP4season (25 mm) met mijn 85 kg niet lekgereden in een tocht van NL naar Roubaix, waarbij ik over diverse kasseistroken heengestuiterd ben en onderweg toch ook behoorlijk slecht weer heb meegemaakt. Voor mij geen andere banden dan deze meer op de racefiets voor slecht weer en -wegdek.

Geplaatst: 07 feb 2011 18:16
door bianchisl3
LVGH schreef:
BianchiSL3 schreef:Ik heb noord-Franse kasseien gereden met 25mm 4-seasons en met 28mm Michelin Dynamic. Die gaan allebei prima rond de 5 bar, uiteraard afhankelijk van je gewicht. Dit jaar ga ik het met deze banden proberen:
Ben benieuwd, reviews die ik heb gelezen waren niet positief (te kwetsbaar).


Ik heb het ook gelezen maar ze zijn zo mooi..
Overigens geeft het gebruik van 4-seasons ook geen garanties. Was wel de enige keer lek in Parijs Roubaix. Oorzaak: Scherp steentje toen het nog droog was.

Afbeelding

Geplaatst: 07 feb 2011 19:29
door lvgh
BianchiSL3 schreef:
LVGH schreef:
BianchiSL3 schreef:Ik heb noord-Franse kasseien gereden met 25mm 4-seasons en met 28mm Michelin Dynamic. Die gaan allebei prima rond de 5 bar, uiteraard afhankelijk van je gewicht. Dit jaar ga ik het met deze banden proberen:
Ben benieuwd, reviews die ik heb gelezen waren niet positief (te kwetsbaar).


Ik heb het ook gelezen maar ze zijn zo mooi..
Overigens geeft het gebruik van 4-seasons ook geen garanties. Was wel de enige keer lek in Parijs Roubaix. Oorzaak: Scherp steentje toen het nog droog was.

Ja mooi zijn ze zeker. Op papier een ideaal bandje voor P-R: lekker breed, klassieke look, zacht rubber. A propos, had Vittoria de Open Pave Evo CG ook niet in 27mm? Zijn alleen zo verdraaid lastig te krijgen, zitten volgens mij ook niet meer in het 2011 gamma. Niet dat ik zo gek ben om me op de kasseien te begeven hoor. :p