wielen van american classic 420
beste
zou iemand weten wat een goede cours wielen zouden zijn voor een nieuweling
met een american classic 420 velg ik heb een buget van 400 € welke naven zou ik kiezen en welke spaken voor het te laten maken moet ik niks betalen
ik ben 1m80 groot en weeg 58 kilo
hopelijk kan iemand mij helpen of als iemand nog ander ideen heeft van wielen
laat aub iets weten
mvg tim
american classic 420
Ik heb de mijne te koop staan. Ze zijn weinig gebruikt en ingespaakt met Sapim CX-ray spaken. Prijs is 350.
Zie
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18893
Zie
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18893
-
- Forum-lid
Waar kan je die velgen kopen en hoeveel kosten ze?
Vanderbulck
Vanderbulck
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp
-
- Forum-lid
Ik raad je aan om niet die standaard AMC 420 wielen te nemen, die achternaaf is nogal dubieus. Voor €400 wordt het denk ik wat krap, de velgen zijn samen al 250, spaken ook minimal rond de 50. Dat zou betekenen dat je een setje ultegra naven (of iets soortgelijks) moet gebruiken, deze zijn er alleen in 32 of 36 spaken wat ik persoonlijk niet heel erg mooi vind (in zon wiel).
-
- Forum-lid
anno schreef:Ik raad je aan om niet die standaard AMC 420 wielen te nemen, die achternaaf is nogal dubieus. Voor 400 wordt het denk ik wat krap, de velgen zijn samen al 250, spaken ook rond de 50. Dat zou betekenen dat je een setje ultegra naven (of iets soortgelijks) moet gebruiken, deze zijn er alleen in 32 of 36 spaken wat ik persoonlijk niet heel erg mooi vind (in zon wiel).
Zijn dei 420 velgen wel met 32 gaten te krijgen?
Nee, 24 en 18 gaats only dus dat plan gaat helemaal niet op.
Naven met 24 gaten zijn schaars: DT Swiss, Tune, Edco (duur), Corima, Dura Ace (heel lastig te vinden in 24 gaats). Voor het voorwiel met 18 spaken kun je gewoon de American Classic naaf nemen; deze is goed en licht en kost niet veel.
Budget voor spaken (50 euro) is ook veel te optimistisch; in zo'n setje ga je natuurlijk geen lasers zetten maar Aerolites of CX-rays, welke behoorlijk aan de prijs zijn.
De kostprijs van mijn custom setje was dik over de 500 euro.
Naven met 24 gaten zijn schaars: DT Swiss, Tune, Edco (duur), Corima, Dura Ace (heel lastig te vinden in 24 gaats). Voor het voorwiel met 18 spaken kun je gewoon de American Classic naaf nemen; deze is goed en licht en kost niet veel.
Budget voor spaken (50 euro) is ook veel te optimistisch; in zo'n setje ga je natuurlijk geen lasers zetten maar Aerolites of CX-rays, welke behoorlijk aan de prijs zijn.
De kostprijs van mijn custom setje was dik over de 500 euro.