Op de Bike Motion de nieuwe JJ Magic gezien.
Wit, zwart en een beetje rood, afgemonteerd met Dura Ace groep en hoge carbon velgen (zie JJ site).
Ziet er goed afgewerkt uit met kabels in het frame. Opties qua verschillende onderdelen zijn legio. Prijs is gezien de afmontage in orde!
Wie heeft er ervaring met de JJ Magic? Hoe voelt het carbon aan tijdens het fietsen?
Ging eigenlijk voor de Merckx EXM maar de prijs voor hetzelfde frame was in 1 jaar Euro 450 gestegen. Dit alleen gezien het feit dat meer tijd gestoken werd in de afwerking en spuiten van het frame volgens de standhouder. Wie wil dat betalen?
Jan Janssen Magic 2008
[quote="Bijs"]Op de Bike Motion de nieuwe JJ Magic gezien.
Wit, zwart en een beetje rood, afgemonteerd met Dura Ace groep en hoge carbon velgen (zie JJ site).
Ziet er goed afgewerkt uit met kabels in het frame. Opties qua verschillende onderdelen zijn legio. Prijs is gezien de afmontage in orde!
Wie heeft er ervaring met de JJ Magic? Hoe voelt het carbon aan tijdens het fietsen? quote]
Ik heb die van 2005. Op zich geen fout frame voor die prijs, maar wel iets te slap naar mijn zin. Het 2007/08 frame zou een stuk stijver zijn. Ik denk er ook aan om er zo 1 aan te schaffen. Ze zien er heel knap uit en je hebt keuze uit een heleboel kleurstellingen. Afmontage doe je naar eigen budget.
Succes ermee
Wie heeft er ervaring met de JJ Magic? Hoe voelt het carbon aan tijdens het fietsen? quote]
Ik heb die van 2005. Op zich geen fout frame voor die prijs, maar wel iets te slap naar mijn zin. Het 2007/08 frame zou een stuk stijver zijn. Ik denk er ook aan om er zo 1 aan te schaffen. Ze zien er heel knap uit en je hebt keuze uit een heleboel kleurstellingen. Afmontage doe je naar eigen budget.
Succes ermee
I rode till my muscles were about to explode...then I rode some more.
De stijfheid was bij mij ook het punt van onduidelijkheid. De 2008 versie is inderdaad een nieuw frame heb ik ergens op deze site gelezen welke een stuk stijver zou zijn. Ben zelf ook niet al te zwaar = 78 kg.
Ik twijfel tussen afmontage met Dura Ace met bijbehorende carbon wielen of Chorus met Mavic Cosmic Premium SL. Vreemd is dat Chorus een stuk duurder is bij JJ dan Dura Ace (+ Euro 145).
Ik twijfel tussen afmontage met Dura Ace met bijbehorende carbon wielen of Chorus met Mavic Cosmic Premium SL. Vreemd is dat Chorus een stuk duurder is bij JJ dan Dura Ace (+ Euro 145).
DB
-
- Forum-lid
Bijs schreef:De stijfheid was bij mij ook het punt van onduidelijkheid. De 2008 versie is inderdaad een nieuw frame heb ik ergens op deze site gelezen welke een stuk stijver zou zijn. Ben zelf ook niet al te zwaar = 78 kg.
De meerprijzen voor de groepen zijn bij JJ zowiezo erg hoog.
Ik heb de magic in april 2007 gekocht. Volgens mij hetzelfde frame als het 2008 model. Ik heb er dus nu 7 maanden meegefietst. Ook in het hooggebergte. In vergelijking met mijn koga miyata Gran Winner (2006) is het een enorme vooruitgang. Met de Gran Winner had ik nogal last van 'gezwabber' in de bochten. Maar de JJ Magic stuurt strak door de bochten en ook op hoge daalsnelheden houdt de fiets zich koersvast. Of het frame een no-name frame is weet ik niet, maar ik ben er zeer tevreden over.
de stijfheidsmetingen van de Magic en van de Sonic:
Magic 1150 gram/ 385 gram
Torsie 111,6
Voorvork 62,9
Bracketstijfheid 46,5
Sonic 1070 gram/500 gram
Torsie 86,6
Voorvork 84,7
Bracketstijfheid 58,5
Magic 1150 gram/ 385 gram
Torsie 111,6
Voorvork 62,9
Bracketstijfheid 46,5
Sonic 1070 gram/500 gram
Torsie 86,6
Voorvork 84,7
Bracketstijfheid 58,5
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......