Maten Nederland en Duitsland hetzelfde??
Hallo,
Ik ben van plan een fiets uit Duitsland te halen. Een 2e hands wel te verstaan. Ik weet dat ik een maat 54 moet hebben en kwam dus een mooie Stevens tegen. Echter werd er door de aanbieder van de fiets weer gegeven dat deze maat 54 goed is voor mensen met de lengte van 175 tot 178 cm. Ben ik nou gek of zijn die maten in Duitsland anders dan de maten hier in Nederland??
Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven...
Groeten,
Jeroen!
Ik ben van plan een fiets uit Duitsland te halen. Een 2e hands wel te verstaan. Ik weet dat ik een maat 54 moet hebben en kwam dus een mooie Stevens tegen. Echter werd er door de aanbieder van de fiets weer gegeven dat deze maat 54 goed is voor mensen met de lengte van 175 tot 178 cm. Ben ik nou gek of zijn die maten in Duitsland anders dan de maten hier in Nederland??
Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven...
Groeten,
Jeroen!
-
- Forum-lid HC
Ik zou je willen adviseren eerst iets meer over racefietsen en maten te gaan lezen alvorens iets van Ebay te halen. Voorkomt een hoop ellende......
- de zwarten
- Forum-lid HC
ik ben 1.78 m en zit op een 54. En nee, niet ieder land heeft een ander meetsysteem, behalve de Engelsen met hun miles, pounds and inches
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
De zwarten zal wel zijn redenen hebben voor zijn keuze, maar normaliter is maat 54 veel te klein voor iemand van minstens 1,75 m. Het is belangrijk dat je met een gestrekte rug fietst en bij maat 54 zie ik dat niet mogelijk voor iemand van die grootte, zelfs niet met een stuurpen van 13 cm.
bikeboss schreef:De zwarten zal wel zijn redenen hebben voor zijn keuze, maar normaliter is maat 54 veel te klein voor iemand van minstens 1,75 m. Het is belangrijk dat je met een gestrekte rug fietst en bij maat 54 zie ik dat niet mogelijk voor iemand van die grootte, zelfs niet met een stuurpen van 13 cm.
Ik ben ook 1.78 en heb ook een 54cm frame, en zelfs met een voorbouw/stuurpen van 11cm. Op mijn vorige fiets (58cm jawel) had ik regelmatig last van mijn rug. Nu niet meer.
Maar zoals vinc terecht schrijft: Wat is 54cm?
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
Gbrand schreef:bikeboss schreef:De zwarten zal wel zijn redenen hebben voor zijn keuze, maar normaliter is maat 54 veel te klein voor iemand van minstens 1,75 m. Het is belangrijk dat je met een gestrekte rug fietst en bij maat 54 zie ik dat niet mogelijk voor iemand van die grootte, zelfs niet met een stuurpen van 13 cm.
Ik ben ook 1.78 en heb ook een 54cm frame, en zelfs met een voorbouw/stuurpen van 11cm. Op mijn vorige fiets (58cm jawel) had ik regelmatig last van mijn rug. Nu niet meer.
Maar zoals vinc terecht schrijft: Wat is 54cm?
zo ist maar net, sterker nog: ik heb met mijn 1.82 bij sommige modellen ook 54, anderen 56. de binnenbeen lengte en toptube doen er echt toe, welk cijfertje er dan aan hangt is niet belangrijk (zie het als schoenen, soms valt het anders uit, en bij fietsen meten ze ook nog op verschillejnde manieren!)
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
het verhaal zegt mij dat TS eerst heeft vastgesteld maat 54 nodig te hebben en toen een stevens in die maat tegen kwam, wat meer zou helpen is een binnenbeen maat en een torso maat zodat we hem kunnen helpen vaststellen of hij een passende fiets heeft uitgekozen. dara heeft de TS écht wat aan.
typo
typo
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.