Na het vervangen van mijn ketting en cassette schakelt mijn achterderailleur slecht op en af. Als ik mijn oude cassette met nieuwe ketting combineer is het schakelen volledig inorde. Alles is 8-speed. De oude casette is een HG-Shimano 11-32. De nieuwe is een BBB BCS-08S 11-28. De nieuwe ketting is KMC X8-99.
Hoe komt dit?
Is de 11-28 niet geschikt voor de 8-speed Acera.
De dikte van alle tandwielen behalve de 2 kleinste zijn dezelfde en de spacers ertussen zijn ook allemaal dezelfde.
vb: Als ik slechts één tandwiel vervang uit het oude, dus de oude 18 naar de nieuwe 18 dan loopt het schakelen op die positie al niet goed meer.
wie kent de oplossing?
SLECHT SCHAKELEN
-
- Forum-lid
mvg,
Stefaan
Stefaan
op de shimano site kun je precies zien hoe je je derailleur moet afstellen, probeer dit eens....
-
- Forum-lid
Als ik mijn derailleur afregel terwijl mijn oude cassette erop zit dan kan krijg ik een perfect resultaat maw: schakelen gaat perfect.
Als ik nu de nieuw gekochte (alles uit één verpakking) cassette er dan op monteer en ik doe de regeling net zoals ik gedaan heb bij de oude cassette dan krijg ik absoluut geen goed resultaat.
Wat gebeurt er als ik dan afregel in de opschakelzin : het afschakelen gaat niet meer goed. Omgekeerd is het dan ook zo.
Waar ligt het dan aan?
Als ik nu de nieuw gekochte (alles uit één verpakking) cassette er dan op monteer en ik doe de regeling net zoals ik gedaan heb bij de oude cassette dan krijg ik absoluut geen goed resultaat.
Wat gebeurt er als ik dan afregel in de opschakelzin : het afschakelen gaat niet meer goed. Omgekeerd is het dan ook zo.
Waar ligt het dan aan?
mvg,
Stefaan
Stefaan
-
- Forum-lid HC
Voortaan maar weer een kwaliteits cassette kopen dus. Kan heel goed dat de tandwielen van de bbb cassette niet goed zijn
-
- Forum-lid
Ketting eraf halen en zorgen dat je derailleurwieltje precies boven je (waarshijnlijk kleinste) tandwiel staat. (kabel is nu ontspannen) kabel aandraaien tot hij net strak staat. Dan begin je precies goed. Dan schakelen naar grootste tandwiel en je derailleurwieltje precies boven het tandwiel stellen.
Ketting er weer op, en klaar.
Als het nu niet perfect schakelt ligt het aan iets anders.
Bij omgekeerde veer precies andersom te werk gaan.
O ja, L = grote tandwiel H = kleine tandwiel
Ketting er weer op, en klaar.
Als het nu niet perfect schakelt ligt het aan iets anders.
Bij omgekeerde veer precies andersom te werk gaan.
O ja, L = grote tandwiel H = kleine tandwiel
-
- Forum-lid
Ik heb een 8-speed cassette van shimano gekocht, afgeregeld zonder probleem en schakelen ging weer goed. Iedereen bedankt.
mvg,
Stefaan
Stefaan