Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

nieuw

jansse
Forum-lid

jansse 27 okt 2007 01:37

hier een vraagje van een nieuwkommer
wat is een redelijke mtb bike voor rond de 1000 euro
vindt zelf cube of red boel zeer mooi maar hoe langer ik kijk en zoek
zie ik de bomen door het bos niet meer
zo wat

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 okt 2007 02:03

Wat wil je er mee doen? Ben geen mtb'er, maar dat maakt nogal uit. Touren door Nederland, of naar de Ardennen of een Bikearena in Duitsland, crossen door het bos, zo goed mogelijk in de Alpen kunnen rijden... Als je dat opschrijft, dan geven de forummers wel mogelijke frames, voorvorken en afmontage...

jansse
Forum-lid

jansse 27 okt 2007 19:03

crossen door het bos plus een beetje touren door nl lijkt me wel aantrekkelijk
zo wat

seger
Forum-lid

seger 28 okt 2007 13:05

Een Cube Ltd. of een Red Bull mtb zijn allebei heel degelijk die je voor 1000 euro kunt kopen. Je moet van tevoren inderdaad bedenken wat je precies met de fiets wilt doen. Als je lekker wilt toeren en een beetje door het bos crossen moet je een hardtail hebben, wil je ook wat ruiger werk gaan doen in de Ardennen ofzo, dan is een full suspension aan te raden, maar dan zal je wel wat meer moeten uitgeven dan 1000 euro. Let verder op welke onderdelen erop zitten, Shimano Deore en alles daarboven werkt uitstekend. Voor een beginnende fietser zou ik Deore aanraden, dan kan je als je enthousiast bent van het fietsen geleidelijk wat onderdelen upgraden naar Deore LX of zelfs XT. Laat weten wat je uiteindelijk gekozen hebt!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

jansse
Forum-lid

jansse 21 jan 2008 12:32

hallo Seger
na lang zoeken en wiken en wegen is het een Bulls geworden.
de copperhead 3 disc
wilde zelf graag alles hetzelfde afgemonteert hebben
derailleur shifters cranks schakeling alles deore xt
meestal heb je lx en xt afgemonteeert
heb hem nu een half maand in bezit en hij bevalt zeer goed
foto zijn te zien op bulls.com
bedank voor de medewerking . mvg jansse.
zo wat

seger
Forum-lid

seger 23 jan 2008 18:58

Die Xtrail is wellicht iets beter afgemonteerd, maar wat Jansse op die Bulls heeft zitten, is toch ook uitstekend. Ik zou ervoor tekenen. Ik heb zelf ook een Bulls gehad als beginnersfiets. Maar dat was dan ook wel een echte beginnersfiets met zijn Shimano megarange shimano onderdelen zonder naam. Het was dan ook niet veel soeps en heb er een hoop sores mee gehad, maar het heeft me wel enthousiast gemaakt voor het fietsen. Ik denk dat je een mooie fiets gekocht hebt, waar je veel plezier van zult hebben Jansse!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie