zichtbaarheid
-
- Forum-lid
hey mensen,
ik weet niet of hier al een topic over is, maar kon er geen over vinden.
Ik ben niet van plan in het donker te fiets, maar af en toe rij ik wel in de schemer en soms is het de hele dag vrij grauw, waardoor je ook dan minder zichtbaar bent.
Ik vroeg me af hoe jullie daar tegen aan kijken, met name ivm kleding.
Er zit natuurlijk reflectie op je kleding, maar maakt het daarnaast veel uit of je in een fel gekleurde outfit rondrijdt of in compleet zwart?
Mij lijkt dat het wel iets scheelt, maar al die felle dingen zijn natuurlijk niet echt mooi, vandaar mijn vraag hoe relevant de kleur/ felheid van je kleding is.
Bvd
ik weet niet of hier al een topic over is, maar kon er geen over vinden.
Ik ben niet van plan in het donker te fiets, maar af en toe rij ik wel in de schemer en soms is het de hele dag vrij grauw, waardoor je ook dan minder zichtbaar bent.
Ik vroeg me af hoe jullie daar tegen aan kijken, met name ivm kleding.
Er zit natuurlijk reflectie op je kleding, maar maakt het daarnaast veel uit of je in een fel gekleurde outfit rondrijdt of in compleet zwart?
Mij lijkt dat het wel iets scheelt, maar al die felle dingen zijn natuurlijk niet echt mooi, vandaar mijn vraag hoe relevant de kleur/ felheid van je kleding is.
Bvd
- de zwarten
- Forum-lid HC
je maakt voor jezelf uit hoe zichtbaar je wil zijn, en hoe relevant opvallendheid is op het traject dat jij fietst. Als het schemert en je hebt zwarte kledij mét fluorescerende stroken, dan ben je opvallend genoeg.
Als het een issue is om geen reflecterende strepen in je schoenen/overschoenen/achterzakken/broek te hebben, kan je nog altijd een lichtje op je fiets zetten. Dat weegt bijna niets, en je bent er zichtbaar mee.
Als het een issue is om geen reflecterende strepen in je schoenen/overschoenen/achterzakken/broek te hebben, kan je nog altijd een lichtje op je fiets zetten. Dat weegt bijna niets, en je bent er zichtbaar mee.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Ok, ik was gewoon benieuwd naar de ervaring van andere mensen, het reflecterende vind ik prima, maar al die felle hippe kleurtjes spreken met niet zo aan.
Lichtje is idd ook handig
Lichtje is idd ook handig
Ik heb knipperende lampjes voor en achter. Achterop op de rugzak een knipperende armband. Om mn enkels een band met reflecterende strepen erop. Ik heb geen speciale kleren met bv reflecterende strepen. Je zou zo'n oranje lompe hesje kunnen aandoen. Ik heb er weleens iemand mee zien rijden en het valt wel erg op en dat is toch het belangrijkste lijkt me.
Ik ben van mezelf al een groot licht...., maar als extra hulpmiddel ga ik voor reflecterende stroken/bandjes etc en lampjes. Dit valt volgens mij meer op dan 'opvallende' kleuren kleding.
Ik vind het trouwens gevaarlijker fietsen tijdens de schemering dan in 'volledige' duisternis.
Ik vind het trouwens gevaarlijker fietsen tijdens de schemering dan in 'volledige' duisternis.
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
-
- Forum-lid
waarom dat dan?
Dank je. Deze dus:
http://www.motorfreaks.nl/productnieuws ... -neon.html
Ik rij motor en racefiets naar mn werk. Kan ik dit hesje beide momenten aandoen.
http://www.motorfreaks.nl/productnieuws ... -neon.html
Ik rij motor en racefiets naar mn werk. Kan ik dit hesje beide momenten aandoen.
Je zou ook eens naar een reclamebeletteraar bij je in de buurt kunnen gaan. Die hebben vaak nog wel een rolletje reflectiefolie staan waar ze je graag een stukje van willen verkopen of beter: geven!
Strookjes van snijden en plakken maar! Gegarandeerd dat niet alleen jij maar ook je fiets opvalt. En dat is naast reflecterende kleding erg belangrijk en zeer belangrijk.
Je zou natuurlijk ook reflectors tussen je spaken kunnen monteren....
Strookjes van snijden en plakken maar! Gegarandeerd dat niet alleen jij maar ook je fiets opvalt. En dat is naast reflecterende kleding erg belangrijk en zeer belangrijk.
Je zou natuurlijk ook reflectors tussen je spaken kunnen monteren....
Niets is wat het lijkt..
Ik heb voor de hele donkere momenten een fluoriserend gele windbreaker van Gore die voorzien is van reflectie strepen. Prima ding. Nauw slutiend, ademt en prima zichtbaar.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
josdecoach schreef:waarom dat dan?
Beetje late reactie (tenminste als je bedoelt waarom ik in de schemering fietsen gevaarlijker vind):
Ik rijd zelf ook nog wel eens auto, en zie fietsers slecht tijdens de schemering omdat fietsverlichting/reflectie er dan niet echt uit springt. Ik neem aan dat andere automobilisten hier ook last van hebben, daarom ervaar ik fietsen in de schemering als gevaarlijk(er).
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.