Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Heupblessure

woutre
Forum-lid

woutre 24 okt 2007 16:07

Hoi,
Ben 4 weken geleden gevallen en heb de klap volledig met m'n heup opgevangen, maar heb hier nog steeds last van.
Zo krijg ik een zeurende pijn als ik op mn rechterzij lig en ook als ik mn rechterbeen over m'n linker kruis (alleen duurt wat langer).
Verder krijg ik een stekende pijn als ik de trap op loop en als ik bergop staand stevig aanzet.
Ik heb het topic "geirriteerde pezen heup" al gelezen, maar denk dat mijn klachten van andere aard zijn.
Heeft iemand een idee om de klachten te verhelpen? Alvast bedankt!

ciao

bertdevries
Forum-lid

bertdevries 24 okt 2007 16:59

Zie mijn bijdrage van gisteren aan discussie over de pezen van je heup. In mijn geval is er waarschijnlijk sprake van én overbelasting en een klein trauma. In ieder geval gaat de boel vervolgens ontsteken en als je te lang wacht met een spuit of andere ontstekingsremmers verkalken. Dus, ik zou zeggen naar de huisarts en vragen of er sprake kan zijn van een ontseking na trauma en daarom wellicht het slikken van ontstekingsremmers het beste is of éénmaal een fikse cortisonen-injectie. Succes !

woutre
Forum-lid

woutre 24 okt 2007 17:17

Stom, even de 2e pagina over het hoofd gezien. Maar dat zou het kunnen zijn ja. Heb er altijd na het weekend (waar ik bij mijn ouders verblijf en dus niet kan fietsen) meer last van dan als ik weer een aantal keer heb gefietst. Toch maar even langs de huisarts.
Thnx!

Plaats reactie