Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Ervaring carbon zadelbrug op MTB?

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 22 okt 2007 11:50

Ik overweeg mijn huidige zadel (Gobi) te vervangen door een SLR Kit Carbonio of evt. een ander licht zadel.

Zulke zadels zijn lekker licht en op een racefiets zullen ze waarschijnlijk prima voldoen maar zijn ze ook geschikt om op een mountainbike te monteren?

Mijn vraag is dan ook: wat is jouw ervaring met een carbon zadelbrug op een MTB?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

maatchen
Forum-lid

maatchen 22 okt 2007 12:34

We hebben diverse modellen met 'fullcarbon' zadels, mijn ervaring tot nu toe is dat de brug het meestal wel houdt, het is voornamelijk het 'zadeldek' dat het begeeft (het gaat hier om enige procenten misschien). Dat knakt in het midden als gevolg het veelvuldig 'veren'. En er gaan er nog al wat als gevolg van een val.

Als je voor gewicht gaat is carbon hier misschien wel een must, maar ik rijdt zelf liever niet rond op zo'n karretje uit onze collectie.

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 22 okt 2007 17:00

Ik heb geen ervaring met een carbon zadelbrug op een MTB, maar ik zoek wel een Gobi. Mocht je hem wegdoen hoor ik 't graag ;)

Misschien heb je hier nog wat aan: http://mtbr.com/reviews/Saddle/

tiest
Forum-lid HC

tiest 25 okt 2007 15:43

Ken verschillende mensen die er mee rijden. Meestal een alliante. Blijft altijd heel.

robinvberkel
Forum-lid

robinvberkel 31 okt 2007 09:33

ik fiets al paar jaar met zadels met carbon brug op MTB en nooit een probleem gehat heb zelf SLR carbon full carbon en nu gebruik ik al tijdje full carbon zadel van Tune 60gr en zelf weeg ik 85kg en nog geen een probleem gehat alleen je moet wel beter op passen hoe strak je zadel vast zet anders draai je hem stuk

Plaats reactie