Pagina 1 van 1

montage sram force 2O11 bsa draad

Geplaatst: 04 feb 2011 23:13
door addictracer
Bij de montage van een force 2O11 cranckstel op een scott addict frame 68mm bsa/ gpx draad vraag ik me af of de ringen tussen de cups en het frame er tussen moeten ? Probleem is bij het aandraaien dat het cranckstel niet ronddraait of ligt het misschien ergens anders ?

dank voor tips alvast

Geplaatst: 04 feb 2011 23:51
door klimmer
Die ringen zijn er omde lagers van het CRANKSTEL af te stellen. Niet zomaar alles plaatsen.

Geplaatst: 05 feb 2011 10:03
door sharkman113
Wellicht toch eerst de gebruiksaanwijzing lezen en dan gaan monteren. Met dit soort akties loop je de kans je frame te slopen en dan is een besparing door eigenmontage als snel een stevige kostenpost.

Volgorde is breedte bracket meten, indien nodig vlakken, gebruiksaanwijzing Sram lezen en dan monteren (met een goede momentsleutel). Gxp is kwetsbaar en zeer gevoelig voor een juiste montage.

Geplaatst: 05 feb 2011 17:28
door jeroen_nh
Heb het geheel gemonteerd zonder de ringen.
Maar kon dit in de handleiding en instructie filmpje op youtube van Sram ook nergens terug vinden.

Geplaatst: 05 feb 2011 21:21
door addictracer
Zou het misschien kunnen dat het cranckstel sram force zowel bestaat als BB3O als BSA ik heb wel de trapas BSA = GXP maar dat het cranckstel van een BB3O is of zijn dit dezelfde nu twijfel ik wat want op de doos staat no GXP maar dat wil misschien zeggen zonder het GXP trapas ?

Bij montage zonder ringen hoe draai je de li cranck best aan ?

tnks

Geplaatst: 06 feb 2011 20:09
door efoxy
Nee, de ringen zijn voor een atb cranckstel. Sram levert ze er standaard bij.

Geplaatst: 07 feb 2011 00:09
door addictracer
voor een abt 53/39 lijkyt me me weg sterk ga het eens proberen met zonder ringen

Geplaatst: 07 feb 2011 19:34
door kristofw
Ik heb dit probleem ook gehad. De handleiding was er vrij onduidelijk over. Maar voor een 68mm bsa, moeten de ringen NIET geplaatst worden, anders kan het crankstel inderdaad niet meer ronddraaien. Het kan zijn bij de eerste keer dat je het crankstel aandraait dat het speling heeft, maar gewoon goed (lees: hard genoeg) aandraaien tot het vast zit. Eventueel met een momentsleutel natuurlijk.

Die ervaring heb ik in ieder geval.

Geplaatst: 19 feb 2011 15:54
door surplomb
Heb hetzelfde met Cannondale CAAD9, met spacers ertussen crankstel muurvast. Zonder spacers draait het als een zonnetje.

(Handleiding is onduidelijk, die van de bracket geeft links en rechts spacers tussen frame en cups voor GPX. Die van Force crankstel geeft een spacer links tussen crank en cup.)