zout op de weg
-
- Forum-lid
zout in de winter slecht voor banden?
ik weet het niet (ben net begonnen)
moet ik nu wel gaan rijden als er gestrooid is?
ik weet het niet (ben net begonnen)
moet ik nu wel gaan rijden als er gestrooid is?
een vlieg in je mond?
een beetje water erbij en hopla!
weer wat extra eiwitten!
een beetje water erbij en hopla!
weer wat extra eiwitten!
Blaas dit draadje even nieuw leven in.
Ik zag vandaag weer twee groepjes wielrenners op de weg. Op zich lokt het mij ook wel weer om de fiets van de Tacx af te halen er weer de weg op te gaan, maar zou er op dit moment niet nog te veel pekel en zout op de weg liggen? Of is dit alleen schadelijk als de weg nat is?
Wanneer gaan jullie weer met jullie racefiets de weg op?
Ik zag vandaag weer twee groepjes wielrenners op de weg. Op zich lokt het mij ook wel weer om de fiets van de Tacx af te halen er weer de weg op te gaan, maar zou er op dit moment niet nog te veel pekel en zout op de weg liggen? Of is dit alleen schadelijk als de weg nat is?
Wanneer gaan jullie weer met jullie racefiets de weg op?
Bianchi 928 C2C, Chorus 11s, Kuiper 50mm
-
- Forum-lid HC
Zout op de weg??? Dat is toch op!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Tjesis schreef:Hmmm... tja.. een oude racefiets heb ik niet helaas.
.....
Haha,..... dat is gewoon een kwestie van geduld hebben:)
Ik heb twee fietsen. Een mooie nieuwe (nou ja,... bijna nieuw dan) en een oude die ik voor vuil weer ritten gebruik. Als ik maar een fiets had die ik dolgraag mooi wilde houden, dan ging ik in dit weer niet naar buiten.
Live fast; die young. mijn blog
Zout maakt alles kapot wat je lief is. Door strooizout raakten mijn spaaknippels compleet vastgeroest. Een slag in het wiel was niet meer te repareren. Het zijn juist die venijnig kleine hoekjes en gaatjes die je fiets compleet de vernieling in corroderen. Je moet je fiets na iedere rit wel heel goed afspuiten en waar mogelijk smeren om dit soort problemen uit de weg te gaan. Mijn advies: fiets niet zolang er pekel op de weg ligt.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.