Mijn mtb Cube AMS pro rijdt niet baanvast in het terrein. Ik heb het moelijk om in een diep traktorspoor op mijn fiets te blijven.
Ik heb tevergeefs al geprobeerd met lagere bandenspanning.
Is een langere stuurpen een oplossing ? Moet ik misschien mijn gewicht meer naar voor plaatsen ? Een hoger stuur monteren ? Wie heeft een oplossing?
Nerveus karakter
Ik denk eerlijk dat dit voor een groot deel aan jou stuurkunsten ligt dan aan de fiets. Het is namelijk altijd vrij moeilijk om in een spoor te blijven. De kunst is naar het einde te kijken. Hetzelfde effects als je rpobeert te lopen over een dunne balk. Kijk je voor je, dan verlies je evenwicht en ga je zwabberen, kijk je naar het einde kan kun je vrijwel meteen naar de overkant lopen.
Bovendien moet je natuurlijk zo min mogelijk tegen sturen en de fiets zijn weg een beetje te laten zoeken. Hoe breed is je stuur? want een kort stuur verhoogt wl de nervositeit van een fiets en komt het meer op je stuurkunsten aan.
Bovendien moet je natuurlijk zo min mogelijk tegen sturen en de fiets zijn weg een beetje te laten zoeken. Hoe breed is je stuur? want een kort stuur verhoogt wl de nervositeit van een fiets en komt het meer op je stuurkunsten aan.