Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

specialized 2008

kenzo
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:45

kenzo 05 okt 2007 10:52


Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 okt 2007 11:51

Ik zou de cranks niet graag willen hebben, misschien dat ze nu onderhand goed zijn, maar afgelopen jaar waren er bij de gesponserde rijders alleen maar problemen bij. Bij QS werden ze als te slap bevonden en vervangen door Campa cranks, bij enkele mtb'ers zijn vroege prototypes gebroken.
Als ie goed past is het met een zwart of wit stuurlintje een mooie fiets.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 06 apr 2008 04:49

[img=http://img301.imageshack.us/img301/530/dsc00200ag0.jpg]

Even een snel kiekje voor ik morgen vroeg m'n eerste ritje ga maken en daarna betere foto's. Soms moet je prioriteiten stellen ;)

Deze reactie spreekt denk ik voor zich... dit is een super fiets.
Loeki Pro

specializd
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:02

specializd 06 apr 2008 23:19

Jongens niet zeuren, dit is een topfiets. Natuurlijk valt er altijd wel een leuke eigen verbetering door te voeren.
Het frame is top, geeft (heel) weinig trilling door en is lekker (niet te) stijf.
Persoonlijk zou ik ITM stuur en stuurpen pakken en de Dura-Ace achter plaatsen (maar wie ben ik??).

soul
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2008 10:38

soul 07 apr 2008 10:42

Ik wil graag binnenkort mijn eerste racefiets kopen. Ik twijfel enorm tuusen een Trek 1.7 met Shimano 105 voor en Ultegra achter del. en Specialized Allez Elit met Shimano 105. Welke merk is de betere met dezelfde groep en prijsclasse.

A.u.b. jullie reacties... tips en adviezen kan ik goed gebruiken.

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 07 apr 2008 14:23

Soul schreef:Ik wil graag binnenkort mijn eerste racefiets kopen. Ik twijfel enorm tuusen een Trek 1.7 met Shimano 105 voor en Ultegra achter del. en Specialized Allez Elit met Shimano 105. Welke merk is de betere met dezelfde groep en prijsclasse.

A.u.b. jullie reacties... tips en adviezen kan ik goed gebruiken.


Ik heb voor ik de bovenstaande fiets aanschafte test ritjes gemaakt op:
- TREK Madone (Ultegra)
- Specialized Allez (105)
- Specialized tarmac 2006 (DA)

Advies is simpel. Ik vond de TREK schitterd, zeker vergeleken met de modellen van vorig jaar. Echter geen concurent van de Tarmac. Die stuurt beter, voelt stijver en was voor mij duidelijk de betere keuze. Ik kan het niet anders omschrijven als de fiets die heel natuurlijk doet wat wilt en verwacht, in bochten en rechtdoor.
Allez heeft dezelfde geometrie en is voordat geld een super fiets maar ik was enthousiaster over een carbon frame. Voor criteriums zou ik wel voor een Allez gaan. Net iets stijver en sterker. Ik heb al drie man CAT2 gesproken die bewust voor een Allez hebben gekozen om dezelfde redenen.
105 of Ultegra... achter der. en shifters zijn beter en zou je misschien met geringe meerprijs kunnen upgraden bij aanschaf. Ultegra is beter en vooral duurzamer maar 105 schakelt in principe goed en zeker. Remmen is prima.

Succes,
Loeki Pro

Plaats reactie