We willen volgend jaar met een groep van bijna 20 man ergens nabij de Mont Ventouc verblijven maar niet op een camping en niet in stacaravans. Omdat het meerdere gezinnen betreft zoeken we een aantal huisjes bij elkaar. Ik heb al gezocht op internet maar tot nu toe niets gevonden. Heeft er iemand een goede tip?
Alvast bedankt,
Paul
Huisjes nabij Mont ventoux
-
- Forum-lid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Niet (heel) goedkoop, wel goed: http://www.roaix.info/
http://brabant.arakea.com/site/vakan_69093.htm
In dat vakantiedorp ( Moullans sur Ouveze) nabij en met zicht op de ventoux heb ik al eens een weekje doorgebracht en 't viel best mee ( en niet te duur).
In dat vakantiedorp ( Moullans sur Ouveze) nabij en met zicht op de ventoux heb ik al eens een weekje doorgebracht en 't viel best mee ( en niet te duur).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid HC
Wij zaten pas geleden in een hotel te Carpentras. Dat is een stad op 15km van Bedoin. Mooie grote plaats met alle faciliteiten, dus ook zeer geschikt voor thuisblijvende vrouwen en andere familieleden. En je bent lekker warm gefietst zodra je aan de beklimming begint.
-
- Forum-lid
Thanx!
Beste Forumleden, kan een van julie uitleggen waar we het beste kunnen verblijven?
Roaix (erg mooie omgeving bij Les Belles Heures) of in de buurt van Bedoin?
Ik weet dat de klim naar de top van de Ventoux het mooiste is vanuit Bedoin maar mijn vrouw gaat ook mee, dus moet er iets meer te doen zijn.
Wat is bijvoorbeeld de afstand van Roaix en Bedoin?
Ik hoor het graag van jullie. Wij gaan half mei 2008 richting de Provance.
Roaix (erg mooie omgeving bij Les Belles Heures) of in de buurt van Bedoin?
Ik weet dat de klim naar de top van de Ventoux het mooiste is vanuit Bedoin maar mijn vrouw gaat ook mee, dus moet er iets meer te doen zijn.
Wat is bijvoorbeeld de afstand van Roaix en Bedoin?
Ik hoor het graag van jullie. Wij gaan half mei 2008 richting de Provance.
Gerardo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De afstand Roaix-Bedoin is minder dan 30 km zo uit m'n hoofd. Roaix-Vaison la Romaine is maar iets van 7-10 km. In Vaison is een behoorlijk grote markt met allemaal typische streekproducten, op de berg ligt het oude Romeinse deel van de stad.
Voor mezelf maakt het me nooit zoveel uit waar ik in de Provence zit, van Carpentras af (is meer naar 't zuiden aan de andere kant van de Ventoux) ben je ook zo bij de Ventoux. En ook bij de Gorges de la Nesque bijv.
Voor mezelf maakt het me nooit zoveel uit waar ik in de Provence zit, van Carpentras af (is meer naar 't zuiden aan de andere kant van de Ventoux) ben je ook zo bij de Ventoux. En ook bij de Gorges de la Nesque bijv.
-
- Forum-lid
Ik zou iedereen aanraden om ten noorden van de Ventoux te verblijven, ergens rond Vaison-Nyons-Buis les baronnies. waarom?
- prachtige dorpjes variërend in grootte, met steevast een marktje, terrasjes, ... Zoek op de kaart: Villedieu: een vijfsterrenterras onder de platanen!
- de streek heeft de fietser heel veel te bieden: wat vlakker in de richting van de Rhone, heel interessant klimwerk richting Buis en nyons. Wil je wat trainen voor of nog wat rijden na de ventoux, hier moet je zijn. weinig verkeer, prachtige zichten op de berg zelf, mooi landschap en nooit té lastig.
- de streek heeft de kinderen ook best wat te bieden, met bv een prachtig zwemparadijs in Nyons, dat nog niet eens echt duur is.
- en last but not least: je zit in een boeiende wijstreek, met veel zelfstandige wijnboeren die tegen goeie prijzen goed gerief aanbieden.
- enige nadeel: iets verder van de berg af, maar ook dat is relatief natuurlijk, als je er al 1000 of meer km richting zuiden voor hebt gereden.
- prachtige dorpjes variërend in grootte, met steevast een marktje, terrasjes, ... Zoek op de kaart: Villedieu: een vijfsterrenterras onder de platanen!
- de streek heeft de fietser heel veel te bieden: wat vlakker in de richting van de Rhone, heel interessant klimwerk richting Buis en nyons. Wil je wat trainen voor of nog wat rijden na de ventoux, hier moet je zijn. weinig verkeer, prachtige zichten op de berg zelf, mooi landschap en nooit té lastig.
- de streek heeft de kinderen ook best wat te bieden, met bv een prachtig zwemparadijs in Nyons, dat nog niet eens echt duur is.
- en last but not least: je zit in een boeiende wijstreek, met veel zelfstandige wijnboeren die tegen goeie prijzen goed gerief aanbieden.
- enige nadeel: iets verder van de berg af, maar ook dat is relatief natuurlijk, als je er al 1000 of meer km richting zuiden voor hebt gereden.
Ik heb zojuist een huisje geboekt voor mijn zomervakantie, op 20 km van Bedoin. Ik gebruik altijd www.abritel.fr voor mijn vakantiehuizen, je hebt hier een ruime keuze.
Se non e vero, e ben trovato.