Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Piepende hydraulische remmen HS33

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 02 okt 2007 01:23

Hoewel dit mountainbike betreft, betreft het ook 'onderdelen' vandaar dat ik het hier post, indien nodig kunnen de mods het topic verplaatsen.

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een probleempje met mijn magura HS33 hydraulische remmen. Ik heb magura HS33 hydraulische remmen, gebruik de zwarte remblokken en heb 'gewone' dt velgen. hoewel de remmen prima hun werk doen, hebben ze in vochtige, regenachtige omstandigheden redelijk wat piepende geluiden. het is het typische remgeluid dat je ook wel hoort bij V-brakes al is het wel minder luid en is het geluid korter.
toch wil ik jullie advies vragen over mogelijke oorzaken/oplossingen.

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 02 okt 2007 09:50

Kijk eens goed naar de stand van je remblokken t.o.v. de velg. Soms " raakt" deze in een verkeerde stand de velg en maakt ie dat storende piepende geluid.
Probeer dat maar eens uit.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 02 okt 2007 11:16

De magura remmen zijn nauwelijks anders af te stellen is mijn ervaring, maar dat kan aan mij liggen. hoe zouden ze moeten staan. met de 'voorkant' eerst toch?

toni
Forum-lid

toni 02 okt 2007 12:00

Met die remblokken is inderdaad niets te stellen behalve de afstand tot de velg in ontspannen toestand. Probeer eens of het minder wordt als je wat (koper)vet aan de achterkant van de remblok smeert, op de plaats waar je de blokken op de zuigers klikt.

Plaats reactie