Welke schijfremmen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wil je echt goede remmen? Formula K24. Einde discussie
Geen last van fading, perfect te doseren en zeer veel remkracht, zeker als je er een 180mm opgooit aan de voorkant.
Geen last van fading, perfect te doseren en zeer veel remkracht, zeker als je er een 180mm opgooit aan de voorkant.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je in West-Europa een 180 mm schijf nodig heb, dan is 't wel tijd dat je ook een weegschaal voor je zelf koopt. Hope en Avid hebben ook een uitstekende reputatie op 't gebied van schijfremmen, Magura gaat vaak goed, maar ik hoor een stuk vaker van mensen met probleempjes (vooral dat ze veel olie zuipen als ze ouder worden).
- daniel1975
- Forum-lid HC
180 is idd meestal wel wat veel, maar in de genoemde gebieden kan het soms wel prettig zijn.
Hope Mono mini heb ik gehad voor de Formula's, wat een verschil. Formula is sterker en doseert vele malen beter.
Hope Mono mini heb ik gehad voor de Formula's, wat een verschil. Formula is sterker en doseert vele malen beter.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eens met TS, de K18 is zeker ook niks mis mee.
Less is bore
Ik heb twee fietsen met Hope Mini's en dat bevalt prima. Eén fiets heeft 160 mm schijven, de andere fiets 180 mm voor en 160 mm achter. De 180 mm heeft aanzienlijk meer remvermogen.
En nee, ik heb geen weegschaal nodig zoals hierboven gesuggereerd wordt, ik weeg ca. 73 kg. Met een 180 mm schijf wordt de remweg aanzienlijk korter en heb je meer controle.
Voor gewoon crosscountry gebruik volstaat overigens in de meeste gevallen 160 mm hoor. De 180 mm schijf zit op een freeride fiets gemonteerd waarmee wat extremere parcoursen afgelegd worden.
En nee, ik heb geen weegschaal nodig zoals hierboven gesuggereerd wordt, ik weeg ca. 73 kg. Met een 180 mm schijf wordt de remweg aanzienlijk korter en heb je meer controle.
Voor gewoon crosscountry gebruik volstaat overigens in de meeste gevallen 160 mm hoor. De 180 mm schijf zit op een freeride fiets gemonteerd waarmee wat extremere parcoursen afgelegd worden.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik had op mijn Santos een 180mm schijf nodig bij de mini's anders remde het niet naar mijn zin. De controle was minder. 160mm formula remt overigens beter dan 180 mono mini.
De mini's (tot het vorige model) vond ik wel veruit de mooiste remmetjes.
De mini's (tot het vorige model) vond ik wel veruit de mooiste remmetjes.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Magura is meestal wel oke.
Neem aan dat XTR ook goed is, maar heb ik geen ervaring mee.
Neem aan dat XTR ook goed is, maar heb ik geen ervaring mee.
Less is bore