Bianchi BSA of Italiaans
Hoi,
Ik wil een Ultegra crank kopen van iemand, maar ik weet niet zeker of het past. Ik heb een Bianchi CSC Nirone, is dit Italiaans of BSA?
Hij zei iets over het herkennen met blauwe locktide is Italiaans, en de ander is BSA? Hoe kun je weten wat wat is en of dit gaat passen.
Alvast bedankt
Ik wil een Ultegra crank kopen van iemand, maar ik weet niet zeker of het past. Ik heb een Bianchi CSC Nirone, is dit Italiaans of BSA?
Hij zei iets over het herkennen met blauwe locktide is Italiaans, en de ander is BSA? Hoe kun je weten wat wat is en of dit gaat passen.
Alvast bedankt
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
googlen geeft antwoord. normaalgezien BSA. Bovendien kan je voor de zekerheid meten of je crank 68mm (BSA) of 70mm (ITA) breed is. Ik dacht trouwens dat het niet de crank maar de cups zijn die BSA moeten zijn....
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik ben geen ervaringsdeskundige maar een Italiaanse Bianchi met BSA draad? Lijkt me niet logisch.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
BSA inderdaad, mijn 1885 is ook BSA.
Omdat je met Italiaans met de traprichting mee losdraait en dus de cups/trapas los kunt trappen.
Wanneer vakkundig gemonteerd gebeurt dit natuurlijk niet of zelden, maar BSA is dus wat meer "idiot proof".
Wanneer vakkundig gemonteerd gebeurt dit natuurlijk niet of zelden, maar BSA is dus wat meer "idiot proof".
havana schreef:Omdat je met Italiaans met de traprichting mee losdraait en dus de cups/trapas los kunt trappen.
Wanneer vakkundig gemonteerd gebeurt dit natuurlijk niet of zelden, maar BSA is dus wat meer "idiot proof".
Voor ITA geldt dat voor één richting, voor BSA helaas voor beide richtingen naar mijn inziens.
BSA draai je aan de non driveside met de klok mee (rechts draad) vast, dus zou je los trappen omdat je tegen de klok in trapt.
BSA draai je aan de driveside tegen de klok in (links draad) vast, dus zou je los trappen omdat je met de klok mee trapt.
Als je loslopen wilt voorkomen moet je de draairichting gelijkhouden aan de richting waarop je hem vastdraait imho.