Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek madone 4.5

bartcardi
Forum-lid

bartcardi 21 sep 2007 11:34

Heeft iemand meer info over deze fiets? Het is de enige voor mij betaalbare madone(1700euro) en het framedesign spreekt mij enorm aan.

Hoe zit het met de stijfheid?
Ik ben redelijk nieuw in het milieu en zou graag willen weten wat jullie gedacht is over de kwalitieit van het frame en de standaard afmontage.

Met dank.

http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/20 ... /madone45/

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 21 sep 2007 13:56

Bartcardi schreef:Heeft iemand meer info over deze fiets? Het is de enige voor mij betaalbare madone(1700euro) en het framedesign spreekt mij enorm aan.

Hoe zit het met de stijfheid?
Ik ben redelijk nieuw in het milieu en zou graag willen weten wat jullie gedacht is over de kwalitieit van het frame en de standaard afmontage.

Met dank.

http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/20 ... /madone45/

Ik kan je zeggen dat je bijna geen stijver frame kan kopen. Dat heeft te maken met een aantal sterke punten btreft het frame: A. de stijfheid van de balhoofdbuis omdat deze net als de oude modellen van de Klein quantum pro serie een 1 1/8" boven lager heeft en een 1 1/2" onderlager. Daarnaast is het bracket gedeelte van de fiets nog stijver als dat het al was doordat Trek de lagers die je normaal bij een crankstel geleverd krijgt geintregreerd heeft dat maakt het bracket gedeelte breder en dus stijver. De rest van het frame heeft dezelfde eigenschappen as het vorige madone frame. En daar was ik al tevreden over omdat ik daar ook al alle modellen van heb gereden. Nu rijdt ik een Cervelo SLC-SL waar ik op zich wel tevreden over ben maar die zal qua stijfheid niet kunnen tippen aan een madone.

Dit heeft mede te maken met het feit dat Trek nog steeds een vork maakt met alu schacht en Cervelo bij de SLC een vork levert met carbon schacht.

Dus mijn advies: Als de prijs je aanstaat betreft de Madone, gewoon doen je krijgt er zeker geen spijt van!
reclame

dejef
Forum-lid

dejef 23 sep 2007 00:07

Die 4.5 spreekt mij qua uiterlijk en prijs ook zeer hard aan maar is er veel verschil tussen TCT carbon van de4.5 en oclv carbon van de andere madones?

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 23 sep 2007 02:29

Dejef schreef:Die 4.5 spreekt mij qua uiterlijk en prijs ook zeer hard aan maar is er veel verschil tussen TCT carbon van de4.5 en oclv carbon van de andere madones?

What is the difference of TCT vs. OCLV?
Trek has introduced many new carbon technologies. Our OCLV carbon is the most demand carbon product in the bicycle business worldwide. To enhance our ability to continue delivering high end OCLV carbon bikes Trek has developed a new line of carbon fiber products that fall under the banner of Trek Carbon Technology or TCT. TCT frames are designed and engineered by the same people who are responsible for the Tour winning OCLV technology. These less expensive TCT frames will utilize a less complex, slightly heavier (200 gsm carbon) manufacturing process. TCT carbon frames offer Trek engineering and quality at a lower price point.

Still have questions? Contact Us
reclame

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 23 sep 2007 13:07

Heb eerder begrepen dat de TCT carbonframes in China of Taiwan worden geproduceerd, dit in tegensteling tot de OCLV series Madone die in Wisconsin USA worden geproduceerd.
Dit hoeft niets over de kwaliteit te zeggen, veel topframes komen uit China of Tawan.

Bij TCT wordt ook een ander bouwwijze toegepast en het gebruikte materiaal verschilt met het OCLV. (goedkoper en iets zwaarder).

bartcardi
Forum-lid

bartcardi 23 sep 2007 21:17

op de carbonframes krijg je bij trek toch ook levenslange garantie he?

timper
Forum-lid

timper 23 sep 2007 21:59

ja, als eerste eigenaar en na registratie
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 24 sep 2007 00:27

Bartcardi schreef:op de carbonframes krijg je bij trek toch ook levenslange garantie he?

Ja dat klopt maar niet alleen na registratie maar ook alleen als je de aankoopbon nog hebt. Mocht je geen aankoop bon hebben en je frame is om een bepaalde reden producttechnisch niet in orde dan biedt Trek je wel de mogelijkheid om een crash-replacementframe te kopen tegen 30% korting. Dit doen ze dan puur uit coullance overweging.
reclame

timper
Forum-lid

timper 24 sep 2007 00:40

Ah, bedankt voor de info.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

alexandertcr
Forum-lid

alexandertcr 24 sep 2007 01:25

Waar is deze trek al te koop? Kan weinig vinden op internet over deze fiets...

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 24 sep 2007 01:29

alexandertcr schreef:Waar is deze trek al te koop? Kan weinig vinden op internet over deze fiets...

Deze Trek is bij elke dealer te bestellen alleen loopt Trek een beetje achter met de leveringen. Er zijn landen zoals de States die voorrang genieten op de uit te leveren modellen. Maar er komen nu mondjesmaat een aantal modellen binnen van het type Madone.

Hou er rekening mee als je er een besteld dat je zeker minimaal een week of vier verder bent als je maat niet toevallig op voorraad ligt.
reclame

svenbasso
Forum-lid

svenbasso 24 sep 2007 11:41

De zadelpen van 4.5 is overigens niet zo mooi als die van die andere trek's. Hierin zit een gewone ronde zadelpen, maar voor de rest een super fiets!

Plaats reactie