Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek madone 4.5

bartcardi
Forum-lid

bartcardi 21 sep 2007 11:34

Heeft iemand meer info over deze fiets? Het is de enige voor mij betaalbare madone(1700euro) en het framedesign spreekt mij enorm aan.

Hoe zit het met de stijfheid?
Ik ben redelijk nieuw in het milieu en zou graag willen weten wat jullie gedacht is over de kwalitieit van het frame en de standaard afmontage.

Met dank.

http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/20 ... /madone45/

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 21 sep 2007 13:56

Bartcardi schreef:Heeft iemand meer info over deze fiets? Het is de enige voor mij betaalbare madone(1700euro) en het framedesign spreekt mij enorm aan.

Hoe zit het met de stijfheid?
Ik ben redelijk nieuw in het milieu en zou graag willen weten wat jullie gedacht is over de kwalitieit van het frame en de standaard afmontage.

Met dank.

http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/20 ... /madone45/

Ik kan je zeggen dat je bijna geen stijver frame kan kopen. Dat heeft te maken met een aantal sterke punten btreft het frame: A. de stijfheid van de balhoofdbuis omdat deze net als de oude modellen van de Klein quantum pro serie een 1 1/8" boven lager heeft en een 1 1/2" onderlager. Daarnaast is het bracket gedeelte van de fiets nog stijver als dat het al was doordat Trek de lagers die je normaal bij een crankstel geleverd krijgt geintregreerd heeft dat maakt het bracket gedeelte breder en dus stijver. De rest van het frame heeft dezelfde eigenschappen as het vorige madone frame. En daar was ik al tevreden over omdat ik daar ook al alle modellen van heb gereden. Nu rijdt ik een Cervelo SLC-SL waar ik op zich wel tevreden over ben maar die zal qua stijfheid niet kunnen tippen aan een madone.

Dit heeft mede te maken met het feit dat Trek nog steeds een vork maakt met alu schacht en Cervelo bij de SLC een vork levert met carbon schacht.