Hoge Velgen
Een vriend van me vroeg of ik wist welke hoge wielen een beetje betaalbaar waren aangezien ze wel erg dik eruit zien op z'n fiets alleen de meeste allemaal zeker richting de 1000 euro gaan. Iemand een idee welke wieltjes je voor een prikkie al hebt?
En wist je het ?
Als je hier een beetje rondkijkt en zoekt zie je dat de eerste beetje gerenomeerde set zo rond de 800 a 900 zitten van HED.
Er zijn ook wat anderen waarvan de kwaliteit wat onbekender is tot op heden die vanaf 600 euro te koop zijn.
Ik meen carbonara en FFD wheels, of Token. Voor minder dan 600 zul je nieuw niks vinden.
Zoek eens op carbon wielen en je zult een hoop tegenkomen aan vragen, gevonden voorwerpen en ervaringen.
Zondag met de gemeente mee ?
Als je hier een beetje rondkijkt en zoekt zie je dat de eerste beetje gerenomeerde set zo rond de 800 a 900 zitten van HED.
Er zijn ook wat anderen waarvan de kwaliteit wat onbekender is tot op heden die vanaf 600 euro te koop zijn.
Ik meen carbonara en FFD wheels, of Token. Voor minder dan 600 zul je nieuw niks vinden.
Zoek eens op carbon wielen en je zult een hoop tegenkomen aan vragen, gevonden voorwerpen en ervaringen.
Zondag met de gemeente mee ?
Corima
2e hands Cosmic Carbone
2e hands Cosmic Carbone
wil ie met tubes of bandjes rijden?
Je zou ook kunnen kijken naar zefiro's. Prorace oxena heb ik wat mindere verhalen over gehoord. American classic C58 schijnt ook wel goed te zijn, alleen de achternaaf niet.
FFD wheels = FFWD wheels trouwens.
Je zou ook kunnen kijken naar zefiro's. Prorace oxena heb ik wat mindere verhalen over gehoord. American classic C58 schijnt ook wel goed te zijn, alleen de achternaaf niet.
FFD wheels = FFWD wheels trouwens.
heb de HED-wielen voor 895euro gekocht, als je in die richting wil gaan met hoge wielen en je wil prijs-kwaliteit zal je toch tussen de 800 en 1000eurokes zitten!!
Hangt er natuurlijk nog vanaf met je gewicht, tubes of draad, en wat jij een prikkie vindt natuurlijk...
Hangt er natuurlijk nog vanaf met je gewicht, tubes of draad, en wat jij een prikkie vindt natuurlijk...
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.
- de zwarten
- Forum-lid HC
american classic, corima, zapata, fast4ward. Allemaal onder 1000 euro.
classics zelfs < 400 euro in alu (velghoogte 420 mm)
classics zelfs < 400 euro in alu (velghoogte 420 mm)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Tot welk gewicht zijn die AM-Classics eigenlijk geschikt? Ze hebben maximaal 24 spaakgaten. 420 gram is echt weinig voor 34 mm diepe aluminium velgen..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ok, jij bent de kenner Die met 28 gaten kan ik overigens niet vinden. 420 gram vond ik als fabrieksopgave maar dat is misschien achterhaald of voor een oudere versie.Amclassic-fan schreef:Je hebt ze ook met 28 gaten, ze wegen ook geen 420 maar 460 gram
- de zwarten
- Forum-lid HC
oeps. het is natuurlijk 420g, geen 420mm...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®