stuur vervangen na val?!
Na een val ben ik een offerte gaan halen bij de lokale fietsenmaker. ik was oa op het stuur gevallen was ( geen ernstige schade of deuken). De fietsenmaker zei dat het toch verstandig was een nieuw stuur aan te schaffen, omdat het stuur verzwakt kan zijn (lees onzichtbare schade) en daardoor opeens kan afbreken.
Mijn vraag is dus of dat waar is.
alvast bedankt!
Mijn vraag is dus of dat waar is.
alvast bedankt!
no pain no gain
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
lijkt mij dat hij van een val er niet steviger op wordt, zeker niet als het carbon is. Als het toch wordt gedekt door de verzekering kun je denk ik beter het zekere voor het onzekere nemen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ligt er gewoon aan hoe je gevallen bent. Als je onderuit gegleden bent in een bocht en jij hebt de klap opgevangen en de fiets is alleen een klein stukje door geschoven waardoor er wat stuurlint weg is dan zou ik er gewoon mee doorrijden. In het geval dat 't stuur wel een klap(je) heeft gekregen zou ik 't meteen vervangen.
okay, thnx. Het is gewoon een alu stuurtje van itm. Schade is eigenlijk precies zoals amc-fan schrijft. Echt zo'n 13 in een dozijn valletje Stuurtje kreeg wel een tik, dus ik vervang hem toch maar ( als is het maar voor het gevoel)
no pain no gain
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik reed laatst even op de fiets van mijn broer. Ik dacht: "Wat zit er een viezigheid op het stuur." Maar toen ik het weg wilde vegen, bleek dat het een scheurtje was. Met maar een heel klein beetje kracht zetten had ik een stuk stuur in mijn handen (en die zat niet meer vast aan het andere deel). Dit terwijl mijn broer net nog een sprint was aangegaan. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt was als dat ding was afgebroken....
Edwin01 schreef:Heb je nou weer op de grond gelegen joh?
Voor de rest niks aan overgehouden hoop ik?
hahaha, nee hoor papa, het is nog steeds schade van 'die ene keer' Verzekeringen zijn verschrikkelijk burocratisch, vandaar dus.
no pain no gain
Amclassic-fan schreef:Ligt er gewoon aan hoe je gevallen bent. Als je onderuit gegleden bent in een bocht en jij hebt de klap opgevangen en de fiets is alleen een klein stukje door geschoven waardoor er wat stuurlint weg is dan zou ik er gewoon mee doorrijden. In het geval dat 't stuur wel een klap(je) heeft gekregen zou ik 't meteen vervangen.
ik heb ook een ITM stuur, ben ook een tijdje ermee gevallen.
zit er nog steeds op, alleen het stuurlint is gaar. ik rij er nog gewoon
mee door, en vervang hem deze winter (als ik weer wat geld heb)
die ITM sturen brengen ongeluk