Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

slag in eurus wielen???

davee
Forum-lid

davee 16 sep 2007 14:28

Tijdens een fietstocht werd ik vanachter aangereden door een andere wielrenner.

Hij reed daarbij tegen mijn achterwiel aan.

Nu heb ik een slag in mijn Eurus wiel 2007.
aangezien mijn eigen fietsmaker op vakantie is. heb ik mijn wiel bij een andere FM gebracht.
Een van zijn medewerkers denkt dat het wiel wellicht niet meer te maken is. Het is maar een kleine slag. De velg komt net even tegen de remhoef aan.

Hij zegt dat de plaats van de slag zit in de tussenruimte tussen de spaken.
Bij het eurus wiel zitten er namelijk drie spakken direct naast elkaar en dan volgt een tussen ruimten en dan weer drie spaken(G3).

Wat denken jullie hiervan is dit nog recht te trekken. Volgens mij moet dit geen probleem zijn.

GR Dave

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 16 sep 2007 23:33

natuurlijk kun je dat wiel richten, lees anders eens in het topic klein slagje. dat gaat over een soortgelijk probleem bij een zonda wiel.
RIDLEY the speed weapon

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 17 sep 2007 08:53

Gauw naar een echte fietsenmaker gaan met dat wiel!

Veel succes.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 18 sep 2007 00:50

Hoi,

Een slag door een aanrijding is toch nog anders dan eentje die ontstaan is door ongelijke spaakspanning.
In dit geval wordt het wellicht alle spanning van de spaken halen en de velg terug mooi richten.
Als het goed is heb je dan weer een bruikbaar wiel zoniet blijft die slag er in meer of mindere mate in.

Kan je die man die op je is ingereden zijn verzekering niet laten aanspreken?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

davee
Forum-lid

davee 18 sep 2007 17:42

Ik werd vandaag gebeld door de de FM en deze deelde me mede dat ik een slag en een deukje in de velg zou hebben. Het is minimaal. HEt zou volgens hem niet te repareren zijn. Dit zou me dus een nieuwe velg kosten en die koste volgens hem 120 euro.

Hij gaf aan dat ik gewoon op dit wiel kon rijden. Ik heb het wiel een geprobeerd. De slag/deuk is zou klein dat hij niet eens tegen de rem aan komt.

Kun je zo'n deukje niet er uit halen. ik kan de deuk overigens niet zien.

GR dave

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 sep 2007 18:25

Zo'n deuk kun je er niet uithalen. Van die deuk heb je vooral last tijdens het remmen, het remmen gaat een beetje stuiterend. Ik vraag me alleen af hoe absurd strak dat jij je remmen hebt staan, dat de deuk er niet eens tegen aankomt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie