Heya!
Na een paar jaar geleden al eens de kriebels te hebben gekregen om een goede fiets te gaan kopen gaat het er nu toch echt van komen. Probleem is dat ik zelf niet weet welke fiets ik precies nodig ga hebben. budget: rondom de E. 500,-
Gebruiksprofiel:
Meermaals per week vooral straatactie voor een uur of 2, zo nu en dan eens een bos, maar geen flink ruige dingen. Verder geen echt lange tochten o.i.d. Ik ben zelf 1.97 M lang, en heb zodoende een flink frame nodig. Liefst een zwarte, witte of 'combi hiervan'-gekleurde fiets.
Probleem van bovenstaande is dat vooral voor de straatactie een race- of hybridefiets wel afdoende zou zijn. Voor wat 'bossiger' gebruik zal een race- of hybridefiets een stuk minder geschikt zijn.
Nou zat ik binnen mijn prijscattegorie hier eens rond te kijken, en zie ik de opties MTB, Cross Hybride en Cyclecross die aan mijn eisen kunnen voldoen. Zoals ik al heb gelezen zal Deore een verdere vereiste zijn, LX al helemaal mooi. Gezien de fiets geen ruig leven tegemoet gaat zal een fiets zonder LX echter geen ramp zijn lijkt me. Ik heb ook de tip gekregen om bijvoorbeeld voor een MTB met brede banden te gaan (die dus aansluiten bij wat meer modderwerk) welke een smaller rijoppervlak 'on top' hebben voor minder weerstand bij straatrijden.
Fiets die mijn aandacht heeft: Target ATB Colorado LX 2006 (MTB/ ATB)
Oud of nieuw model maakt in dit geval dus niets uit.
Iemand enig idee wat in dit geval raadzaam is? Zo ook: is die website betrouwbaar om van aanbiedingen gebruik te kunnen maken, of zal een 'normale fietsenzaak' een betere zet zijn? Alle suggesties zijn welkom! (N.B. Zoals wellicht te merken is heb ik _nog_ geen verstand van zaken als het om de terminologie e.d. gaat. Wellicht handig te vermelden )
Thnx alvast!