Ik wil in de meivakantie een dag of 10 naar Remoulins in Frankrijk met vakantie gaan en neem dan uiteraard de racefiets mee.
Iemand ervaring of weet iemand of hier lekker gefietst kan worden en of er een paar leuke bergen te beklimmen zijn?
Remoulins Frankrijk
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Je kunt in die streek wel 'aardig' fietsen, maar echte bergen zul je er in de directe omgeving niet vinden. Vanuit Remoulins, in ZO-richting via de dubbelstad Beaucaire-Tarascon kun je naar de Alpilles fietsen. Heel erg mooi en ook erg geaccidenteerd daar. Rond en ten oosten van Les Baux-de-Provence vind je leuke klimmetjes. Kalkplateau's, bos en olijfboomgaarden en niet druk. Ook ten noorden van Remoulins is het prima fietsen en in elk geval niet 'vlak'. Een rustige, bosachtige omgeving en met wat meer richting St. Victor, Lirac en St. Laurent ook wijngaarden. En als je 'even' de auto pakt, kun je ten noorden van Carpentras in de schitterende Dentelles de Montmirail gaan fietsen (leuke colletjes). Je zult denk ik wel weten, dat de enige echte berg daar 'in de buurt' de Mont Ventoux is. Ook met de auto best te doen vanuit Remoulins. 't Is maar wat je wilt.
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Ook richting Uzes is het heel aangenaam fietsen. Niet echt het gebergte, maar wel fijn glooiend. De Guidon du Bouquet ligt daar ook niet zo veraf, een echte kuitenbijter met prachtig uitzicht. En in mei is het daar wellicht nog niet zo verzengend heet als in de zomer, want dan is het bakken en braden.
En als je van wijn houdt: verplichte halte: de cave coöperative d'estezargues. Ligt op een paar km van Remoulins en is prijs/kwaliteit het allerbeste wat er te vinden is!
En als je van wijn houdt: verplichte halte: de cave coöperative d'estezargues. Ligt op een paar km van Remoulins en is prijs/kwaliteit het allerbeste wat er te vinden is!
[quote="hans darmstrong"]. De Guidon du Bouquet ligt daar ook niet zo veraf, een echte kuitenbijter met prachtig uitzicht. En in mei is het daar wellicht nog niet zo verzengend heet als in de zomer, want dan is het bakken en braden.
[/quote]
Veel plezier alvast:D
[img=http://www.fietsclub-grassedouble.nl/montbouquet.jpg]
[/quote]
Veel plezier alvast:D
[img=http://www.fietsclub-grassedouble.nl/montbouquet.jpg]
Nog een aantal tips (ter aanvulling op de post van Le Grimpeur)
De D9861 van Remoulins naar Beaucaire is een wat saaie, vlakke en drukke weg om naar de Alpilles te rijden.
Het is leuker om ten oosten van de rivier de Gard te blijven (Fournes , Theziers, Aramon).
Vervolgens is het een aanrader om dan door het Foret de Barbentane langs de abdij van St. Michel de Frigolet te rijden.
Let wel op dat er maar een beperkt aantal bruggen over de Rhone zijn in dat gebied.
Als je vanaf Remoulins de Pont du Gard Rive Droite volgt kan je met de fiets over de Pont du Gard en door het
omliggende park naar het gebied ten noorden van Remoulins.
Mooi stukje route niet ver van Remoulins: de D3 van Cabrieres naar Collias
De witte en gele wegen op de Michelin kaarten zijn het meest geschikt voor de fiets.
De D9861 van Remoulins naar Beaucaire is een wat saaie, vlakke en drukke weg om naar de Alpilles te rijden.
Het is leuker om ten oosten van de rivier de Gard te blijven (Fournes , Theziers, Aramon).
Vervolgens is het een aanrader om dan door het Foret de Barbentane langs de abdij van St. Michel de Frigolet te rijden.
Let wel op dat er maar een beperkt aantal bruggen over de Rhone zijn in dat gebied.
Als je vanaf Remoulins de Pont du Gard Rive Droite volgt kan je met de fiets over de Pont du Gard en door het
omliggende park naar het gebied ten noorden van Remoulins.
Mooi stukje route niet ver van Remoulins: de D3 van Cabrieres naar Collias
De witte en gele wegen op de Michelin kaarten zijn het meest geschikt voor de fiets.
Doe in ieder geval ook even het klimmetje (ca. 1,5 km bij ca. 3%) naar Castillon du Gard. Een prachtig klein plaatsje waarvandaan je een mooi uitzicht hebt op de Pont du Gard. Je kunt aan de achterzijde van het dorp naar beneden, wat een stuk steiler is. Overigens MOET je de Pont du Gard bij zonsondergang bezoeken. Dat vergeet je nooit meer!
Verblijf je op La Soubeyranne of op La Sousta? Ben op beide campings geweest overigens, de eerste afgelopen najaar nog.
Ik had de mountainbike bij omdat ik daarvoor in het Zwarte Woud een marathon had gereden. Mocht je een mountainbike hebben, dan kun je overwegen om die mee te nemen. Gooi er semi-slicks op en je kunt ook op de onverharde wegen komen, zoals naar Abbaye de Saint Romain met een prachtig uitzicht over de Rhone, Avignon en de Mont Ventoux. Vooral als je cultuurliefhebber bent, is een mountainbike handiger. Je geraakt makkelijk bij kapelletjes, kastelen, aquaducten etc.
Pak de michelinatlas er gewoon bij en kijk waar de klimmetjes en bezienswaardigheden liggen. Veel plezier!
*edit*: overigens heeft Carlos gelijk voor wat betreft de weg van Remoulins naar Beaucaire; daar rijdt veel vrachtverkeer en ze rijden er hard. Op het laatste stukje voor Beaucaire zie je om de 200m een foto met een bos bloemen tegen een boom hangen. En dan praat ik niet over twee foto's....
Verblijf je op La Soubeyranne of op La Sousta? Ben op beide campings geweest overigens, de eerste afgelopen najaar nog.
Ik had de mountainbike bij omdat ik daarvoor in het Zwarte Woud een marathon had gereden. Mocht je een mountainbike hebben, dan kun je overwegen om die mee te nemen. Gooi er semi-slicks op en je kunt ook op de onverharde wegen komen, zoals naar Abbaye de Saint Romain met een prachtig uitzicht over de Rhone, Avignon en de Mont Ventoux. Vooral als je cultuurliefhebber bent, is een mountainbike handiger. Je geraakt makkelijk bij kapelletjes, kastelen, aquaducten etc.
Pak de michelinatlas er gewoon bij en kijk waar de klimmetjes en bezienswaardigheden liggen. Veel plezier!
*edit*: overigens heeft Carlos gelijk voor wat betreft de weg van Remoulins naar Beaucaire; daar rijdt veel vrachtverkeer en ze rijden er hard. Op het laatste stukje voor Beaucaire zie je om de 200m een foto met een bos bloemen tegen een boom hangen. En dan praat ik niet over twee foto's....
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago Super Staal 1990
[quote="Da climber"]Doe in ieder geval ook even het klimmetje (ca. 1,5 km bij ca. 3%) naar Castillon du Gard. Een prachtig klein plaatsje waarvandaan je een mooi uitzicht hebt op de Pont du Gard. Je kunt aan de achterzijde van het dorp naar beneden, wat een stuk steiler is. Overigens MOET je de Pont du Gard bij zonsondergang bezoeken. Dat vergeet je nooit meer!
*edit*: overigens heeft Carlos gelijk voor wat betreft de weg van Remoulins naar Beaucaire; daar rijdt veel vrachtverkeer en ze rijden er hard. Op het laatste stukje voor Beaucaire zie je om de 200m een foto met een bos bloemen tegen een boom hangen. En dan praat ik niet over twee foto's....[/quote]
Ik verblijf inderdaad op camping La Soubeyranne.
Hoe ver is het vanaf deze camping naar de mont ventoux?
*edit*: overigens heeft Carlos gelijk voor wat betreft de weg van Remoulins naar Beaucaire; daar rijdt veel vrachtverkeer en ze rijden er hard. Op het laatste stukje voor Beaucaire zie je om de 200m een foto met een bos bloemen tegen een boom hangen. En dan praat ik niet over twee foto's....[/quote]
Ik verblijf inderdaad op camping La Soubeyranne.
Hoe ver is het vanaf deze camping naar de mont ventoux?
Klein uurtje naar Bedoin (met de auto dan he).
Overigens kan het op die camping verkeren. Wij waren er de eerste drie weken van september vorig jaar en wij zijn geevacueerd in verband met hoog water in de Gard wegens de vele regenval (en dat voor maar twee nachtjes regen!). Er stond een Nederlands stel al een tijdje langer en die waren twee weken van te voren geevacueerd wegens brand in verband met droogte...
Pizzaatje niet op de camping halen, maar midden in de hoofdstraat van Remoulins (vanaf de camping richting de Mac / Carrefour aan de rechter kant; pandje is maar twee meter breed!). Gast is superaardig en maakt de beste pizza's.
* edit * deze:
Linkje
ff knippen plakken, krijg de link niet goed
Overigens is mijn vrouw het niet helemaal met mij eens aangaande de pizza's...
Overigens kan het op die camping verkeren. Wij waren er de eerste drie weken van september vorig jaar en wij zijn geevacueerd in verband met hoog water in de Gard wegens de vele regenval (en dat voor maar twee nachtjes regen!). Er stond een Nederlands stel al een tijdje langer en die waren twee weken van te voren geevacueerd wegens brand in verband met droogte...
Pizzaatje niet op de camping halen, maar midden in de hoofdstraat van Remoulins (vanaf de camping richting de Mac / Carrefour aan de rechter kant; pandje is maar twee meter breed!). Gast is superaardig en maakt de beste pizza's.
* edit * deze:
Linkje
ff knippen plakken, krijg de link niet goed
Overigens is mijn vrouw het niet helemaal met mij eens aangaande de pizza's...
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago Super Staal 1990
Colnago Super Staal 1990
- amclassic-fan
- Forum-lid HC