hoi,
ik ben 17 jaar oud en fiets toch al een tijdje vanaf mijn 14/15 beetje begonnen. dit jaar heb ik pfieffer gekregen heb heb er meer als een half jaar uit gegelegen. nu ben ik weer goed aant trainen en wil me bij een wieler vereniging aansluiten en wedstrijd rijden.
mijn vraag is hoelang de kleinere wedstrijdjes zijn en met welke gemiddeldes er gereden worden.
b.v.d.
Roy.
wedstrijd rijden?
dat varieert nogal, maar ik denk dat je kan zeggen dat de meeste criteriums een kilometer of 60/70 zijn en de gem. snelheid tussen de 41 en de 44 kilomter per uur ligt. Nationale klassiekers zijn 120/130 kilometer en het gem. ligt hier meestal op 44 km/uur
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
Als je dit jaar 17 bent geworden mag je volgend jaar nog een jaar bij de junioren rijden. De criteriums voor junioren zijn 60km, sommigen iets langer en klassiekers zijn 120km. In belgie zijn de wedstrijden meestal 85km.
In de criteriums is de gemiddelde snelheid meestal 40, maar als het allemaal rechte asfaltbanen zijn is het wel wat meer. In de klassiekers gaat het ook wat harder.
Maar de gemiddelde snelheid zegt niet zoveel, het gaat erom dat je de tempowissellingen aan kan.
Als je dit jaar nog achtien wordt moet je volgend jaar bij de amateurs of beloften rijden.
In de criteriums is de gemiddelde snelheid meestal 40, maar als het allemaal rechte asfaltbanen zijn is het wel wat meer. In de klassiekers gaat het ook wat harder.
Maar de gemiddelde snelheid zegt niet zoveel, het gaat erom dat je de tempowissellingen aan kan.
Als je dit jaar nog achtien wordt moet je volgend jaar bij de amateurs of beloften rijden.