Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

mtb startersgids?

kronik
Forum-lid

kronik 08 sep 2007 02:29

In de mtb startergids bijgeleverd bij september lees ik tot mijn grote schrik dan WD-40 een siliconenspray is. En dat je dit dan ook prima kunt gebruiken om je fiets in te spuiten en te beschermen.

Dit is volgens mij niet juist, wd40 is geloof ik een oplosmiddel en er staat op het flesje expliciet dat het geen siliconen bevat..
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

intersantos
Forum-lid

intersantos 08 sep 2007 12:19

Er staat ook dat het handig een compressor te kopen om alles (incl. draaipunten) schoon te blazen. Heb hier ook wel eens andere verhalen gelezen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 sep 2007 20:03

[quote="kronik"]

Dit is volgens mij niet juist, wd40 is geloof ik een oplosmiddel en er staat op het flesje expliciet dat het geen siliconen bevat..[/quote]

Ik weet niet of je gelijk hebt, maar misschien is het wijs om dingen zeker te weten ipv te geloven voordat je het post.....Er zitten in elk gevaal GEEN siliconen in.

Een compressor gebruik ik ook vaak zat. Is vele malen beter dan een hogedrukspuit (die ik ook gebruik als het nodig is).
Less is bore

kronik
Forum-lid

kronik 10 sep 2007 12:48

wd 40 is in ieder geval geen siliconspray en is volgens mij vrij aggressief van aard. sowieso niet bevorderlijk voor je bike
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 sep 2007 13:32

wd40 is niet agresief, 't is alleen kruipolie en niet erg geschikt om je ketting mee te smeren. (Daar is 't ook niet voor bedoeld).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 11 sep 2007 00:58

Vroeger las ik veel "Suske en Wiske", en in een van die boekjes zat een grap dat Lambik een schriftelijke cursus boksen had gevolgd. Dat kwam ergens in het avontuur goed van pas. De startersgids voor mountainbikers deed me hier erg sterk aan denken. Een schriftelijke cursus bochten aansnijden, hindernissen ontwijken, enz. Alleen, volgens mij was het hier geen grap. Willen diegenen die hiervan echt profijt denken te gaan hebben, zich hier melden? Dank u!

maldenees
Forum-lid

maldenees 11 sep 2007 18:30

ik vond de startersgids precies wat het woord zegt een startersgids.....maar niet echt voor een low-budget starter. Als je een sportievere fiets zoekt zit je meteen in een errug duur segment, en dan heb je t nog niet over de nodige kleding etc. Er zijn toch meer mensen die low-budget willen starten denk ik.........en waar let je dan als leek op bij een gebruikte atb??
Maldenees

coen
Forum-lid

coen 19 sep 2007 22:17

Volgens mij is de startersgids gewoon een reclamefolder met een andere naam! Volop gesponsorde onderdelen en niet al te veel diepgang!
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3

b-ram
Forum-lid

b-ram 20 sep 2007 23:57

Dag Coen,

over de diepgang mag je kritiek hebben, dat is iets waar iedereen een verschillende mening over heeft. Maar wanneer je praat over reclamefolder en gesponsorde onderdelen begrijp je gewoonweg niet waar je het over hebt.

Hou je 'aanbevelingen' (zoals ik het maar even positief noem) dus redelijk.

Bram
http://www.fiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.fietsactief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.procycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie