hallo,
Ik heb alu en carbon velgen. Nu moet ik dus iedere keer die remblokken verwisselen wat dus (iedere keer weer) een kl*te klus is.
Het lijkt wel of ik meer bezig ben met remblokken vervangen dan met fietsen!
Nu heb ik een keer met mijn kurk remblokjes op alu gereden. Deze kan ik dus weggooien want ik kan ze niet meer gebruiken op carbon.
Wat is nu de beste oplossing hiervoor? Kan ik het beste met de "gewone" remblokken remmen op alu en carbon, of de kurkremblokjes gebruiken voor beide velgen? Bij welke treedt er het minst slijtage op?
Zou het gebruik van gewone remblokken op mijn carbon wielen de levensduur van mijn wielen aanzienlijk verkorten?
Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de profs iedere keer die remblokken vervangen. Ook bij het veldrijden lijkt me dit zeker niet ideaal. Wat doen die mannen dan?
ik hoor het graag!
remblokken alu/carbon
Sworks schreef: Het lijkt wel of ik meer bezig ben met remblokken vervangen dan met fietsen!
En dat terwijl je die mooie carbon wielen toch ooit kocht om plezíer van te hebben :p
Maar pulk je iedere keer de rubbertjes uit de houdertjes? Waarschijnlijk gaat het sneller om gewoon de houdertjes te verwisselen....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Zo lang werk is het toch niet? Even schroefje opendraaien, en je schuift ze eruit en erin en schroefje vast draaien. Hoogstens 5min werk..
Wat betreft profs, die hebben natuurlijk hun mechaniekers die dat doen. Plus het feit dat hun trainingsfiets enkel alu velgen bevatten.
Wat betreft profs, die hebben natuurlijk hun mechaniekers die dat doen. Plus het feit dat hun trainingsfiets enkel alu velgen bevatten.
Anti-Spacers!
Ja het is maar 5 minuutjes werk en misschien nog wel minder! maar toch.
1
Stel je hebt zondag wedstrijd gehad met je carbon wielen en je wilt maandag stukje trainen kun je die remblokken gaan vervangen. Vervolgens heb je woensdag weer koers.... daar ga je weer.
2
Stel je hebt morgen wedstrijd, maar je kent het parcours nog niet. Dus je monteert je kurk remblokjes. Kom je die volgende dag aan zit er een kasseistrook in. Kun je dus daar weer wisselen.
Het gekke is dat ik wel de enige lijk die hier steeds mee staat te kloten. De rest verwisseld gewoon van wiel.klaar!
Ik heb al veel wedstrijden gereden, maar nog nooit iemand zijn remblokjes zien vervangen voor de wedstrijd.
Mijn vraag is dus: Hoe slecht is het voor je carbon velgen dat je die remblokken niet meer verwisseld? En welke remblok kan ik dan het beste gebruiken?
1
Stel je hebt zondag wedstrijd gehad met je carbon wielen en je wilt maandag stukje trainen kun je die remblokken gaan vervangen. Vervolgens heb je woensdag weer koers.... daar ga je weer.
2
Stel je hebt morgen wedstrijd, maar je kent het parcours nog niet. Dus je monteert je kurk remblokjes. Kom je die volgende dag aan zit er een kasseistrook in. Kun je dus daar weer wisselen.
Het gekke is dat ik wel de enige lijk die hier steeds mee staat te kloten. De rest verwisseld gewoon van wiel.klaar!
Ik heb al veel wedstrijden gereden, maar nog nooit iemand zijn remblokjes zien vervangen voor de wedstrijd.
Mijn vraag is dus: Hoe slecht is het voor je carbon velgen dat je die remblokken niet meer verwisseld? En welke remblok kan ik dan het beste gebruiken?
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 31 dec 2006 19:11
ik rijdt zowel op mijn alu wielen als ook mijn carbon wielen,met kurk remblokjes,
ik kontroleer de remblokjes voor ik met carbon wielen rijdt,ik heb nog geen problemen ondervonden,
ik kontroleer de remblokjes voor ik met carbon wielen rijdt,ik heb nog geen problemen ondervonden,
Sworks schreef:Ja het is maar 5 minuutjes werk en misschien nog wel minder! maar toch.
1
Stel je hebt zondag wedstrijd gehad met je carbon wielen en je wilt maandag stukje trainen kun je die remblokken gaan vervangen. Vervolgens heb je woensdag weer koers.... daar ga je weer.
2
Stel je hebt morgen wedstrijd, maar je kent het parcours nog niet. Dus je monteert je kurk remblokjes. Kom je die volgende dag aan zit er een kasseistrook in. Kun je dus daar weer wisselen.
Die dngen die je opnoemt had je misschien beter kunnen afvragen voordat je carbon wielen koopt. Wil je zo goed houden dan moet je ze verwisselen. Heb je daar geen zin in, koop dan een setje Eurus wielen ofzo.
Over punt 2, misschien is het even handig te informeren hoe het parcours eruit ziet. Even de organisatie mailen bijvoorbeeld.
Ik heb nu ook pas een tijdje carbon wielen en ik vind het verwisselen niet zo zulk erg werk. Ik poets me fiets toch na koersen en dan zijn die paar extra minuten ook niet veel.
Anti-Spacers!
Ik verander gewoon telkens mijn remblokhoudertjes, is idd maar 5 min werk.
Kom je op koers waar er kassei is verander je tog gewoon je remblokken ? 5 min is niet veel maarja, je moet er wat voor over hebben als je je wielen niet wilt verkl*ten
Kom je op koers waar er kassei is verander je tog gewoon je remblokken ? 5 min is niet veel maarja, je moet er wat voor over hebben als je je wielen niet wilt verkl*ten
-
- Forum-lid
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 12 jan 2007 20:07
ik heb bij ridley remblokken bij gekregen die bij de 4za wielen horen. deze gaan perfect op alu velgen en carbonne velgen er komen ook geen alu splinters in als ik op alu velgen rem.
ik dnek dat je de remblokken wel kan terug vinden op de site van 4za (de levensduur van deze remblokken zijn ook zeer groot: ik rij er nu al een heel seizoen mee en nog altijd niet versleten en de velgrand van mijn carbonne velg ziet er ook nog altijd even goed uit als n het begin)
ik dnek dat je de remblokken wel kan terug vinden op de site van 4za (de levensduur van deze remblokken zijn ook zeer groot: ik rij er nu al een heel seizoen mee en nog altijd niet versleten en de velgrand van mijn carbonne velg ziet er ook nog altijd even goed uit als n het begin)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende