Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Time of Look Pedaal

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 03 sep 2007 16:08

Ik wil een keuze maken tussen de Time rxs carbon en look Keo carbon pedaal.

Welke ervaringen hebben jullie en wat raden jullie aan als gebruiker?
Dank
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 03 sep 2007 16:45

Ik vind Keo erg prettig. Makkelijk in en uitklikken, plaatjes lopen ook relatief lekker (je moet helaas ook wel eens lopen met je schoenen aan), veel keus uit modellen en kleuren, betrouwbaar en betaalbaar.
Niets is wat het lijkt..

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 03 sep 2007 17:57

Als je geen wedstrijd rijdt dan is de Look Keo Classic net zo goed voor de helft van de prijs. (Vergeleken met de Keo Carbon), ik heb beide en merk geen verschil behalve op de weegschaal. De hoogere instelkracht van de Carbon heb je als normaal sterveling niet nodig.
Afbeelding

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 03 sep 2007 18:24

Hoe staat het met de slijtage?
Albert Einstein

ivo1
Forum-lid

ivo1 03 sep 2007 18:46

ik bezit de time rxs carbon nu een half jaar, en er is nog haast geen slijtage. en ze zijn gewoon PERFECT!!!(tot nu toe dan). elke trap is raak, en ik vind ze fijner als de shimano's die ik hiervoor had.

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 03 sep 2007 19:37

body schreef:Ik wil een keuze maken tussen de Time rxs carbon en look Keo carbon pedaal.

Welke ervaringen hebben jullie en wat raden jullie aan als gebruiker?
Dank

Ik heb zelf geen ervaring met de LOOK pedalen, hoor echter wel regelmatig geklaag dat de pedalen gaan kraken/piepen. De TIME pedalen hebben daar geen last. Rijdt nu bijna twee jaar met de RXS carbon, en daarvoor met time impact.

Wil je dus geen gekraak of gepiep, kies voor de time pedalen.

mouse1277
Forum-lid

mouse1277 03 sep 2007 19:44

ik ben overgestapt van Time RXE naar Look Keo Classic en deze bevallen me vele malen beter.
in de 1e plaats kom ik er veel makkelijker in en ten 2e hebben mijn voeten wat meer zijdelingse bewegingsvrijheid en dan vind ik bijzonder prettig.
Voor mij dus absoluut Look!

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 03 sep 2007 20:03

Ik vraag me af of je met Time ook een extra plaatje onder je zool kan bevestigen dit ivm met een iets te lang been. nu rijd ik met Look met een dubbel plaatje erop.
Albert Einstein

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 03 sep 2007 22:59

Betekent dat dat je voorkeur uitgaat naar de time??
Ik heb namelijk de keo carbon en vind het een buitengewoon prettig en goed draaiend pedaal. In- en uitklikken ook erg fijn. Voelt solide aan. Maar misschien is mijn reactie inmiddels te laat.....
Groet,
Mike

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 03 sep 2007 23:11

Nee ik heb nog geen voorkeur maar ik moet nog kiezen
Albert Einstein

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 sep 2007 00:58

mouse1277 schreef:ik ben overgestapt van Time RXE naar Look Keo Classic en deze bevallen me vele malen beter.
in de 1e plaats kom ik er veel makkelijker in en ten 2e hebben mijn voeten wat meer zijdelingse bewegingsvrijheid en dan vind ik bijzonder prettig.
Voor mij dus absoluut Look!

Ik weet niet precies wat er aan die RXE instelbaar is, maar bij de RXS is die veerspanning gewoon instelbaar. Meer bewegingsvrijheid dan bij Time krijg je volgens mij enkel met Speedplay, maar als je dat nodig hebt is er in de meeste gevallen wel. 1 ding is zeker, met Time plaatjes kun je een stuk beter lopen dan met Look plaatjes en dat is toch ook wel waard.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jsparie
Forum-lid

jsparie 04 sep 2007 01:38

En de time plaatjes gaan zonder meer minder snel kraken en/of piepen en zitten iets dichter op de as van de pedaal wat ergonomisch gezien beter is. Verder zijn ze beide prima overigens. Maar degene die meer speling had bij LOOk dan bij time begrijp ik niet. Dat is gewoon feitelijk onjuist. Time heeft meer speling dan Look. Of je moet je plaatjes verkeerd hebben geplaatst ofzo. Meer speling betekent overigens wel een iets grotere hoek maken met je voet om uit te klikken. Dat is voor sommigen bezwaarlijk, maar heb er zelf geen last van.

Plaats reactie