Een vraagje;
Net een andere fiets aangeschaft; een red bull met rigida RWS velgen (26spaaks). Nu ben ik de tweede keer tijdens het fietsen al in een valpartij terecht gekomen en 1 spaak was er gesprongen.
Ik dacht niks aan de hand, wegbrengen, en hij was weer recht. Ik weer een stukje fietsen springt er zo ineens een spaak. terug bij de fietsenmaker springen er weer twee spaken zo uit het niets. velg zo krom als een hoepel.
FM zegt nieuwe wielen erin (verkooppraatje?!). Maar zeker omdat ik deze fiets net heb aangeschaft (particulier) heb ik geen geld/zin om ook nog eens een nieuwe set wielen te kopen?
Kan het wiel echt niet opnieuw gespaakt worden? of is dat echt weggegooide moeite, tijd en geld.
Zo niet, wie heeft er nog een leuk setje liggen voor een student met beperkt budget?
Bedankt alvast!
Springende spaken
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Gewoon nieuwe spaken erin. Toen die ene spaak is gebroken hebben de andere spaken ook een hoop op lawaai gekregen, toen er later weer een spaak sprong 't zelfde verhaal. Als je de spaken stuk voor stuk blijft vervangen blijven ze kapot gaan, daarom moet je in 1 keer 't wiel opnieuw van nieuwe spaken voorzien.
-
- Forum-lid HC
Volledig met Amclassic eens. Maar alleen als de velg en naaf nog goed zijn, dan gewoon in een keer alle spaken vervangen en je wiel gaat niet zo snel meer stuk.