Ik wil graag een set carbon-wielen voor wedstrijden aanschaffen.
Deze zal ik gebruiken voor triathlon wedstrijden, nu ben ik zelf niet zo heel technisch.
Maar heb ik wel een aantal vragen(hoop dat jullie mij kunnen helpen);
Spinergy Rev X lijken voor mij prima wielen. Alleen de wielset die mij wel aanspreekt zit campagnolo 8/9 op gemonteerd. Nu heeft mijn Racefiets shimano 105, met achter 8 bladen.
Is het wel mogelijk dat ik deze wielen in mijn fiets doe?
En om de wielen zit een Rubino kevlar als achterband en Corsa Evo kevlar tube als voorband. Kan ik daar mijn eigen gewone bontdragen vouwbanden ook opzetten?
Ik gebruik liever geen tube's i.v.m. tijdens de wedstrijd.
foto van het voorwiel
Alvast bedankt voor de reacties!
Shimano op campagnolo?
-
- Forum-lid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die wielen zijn verboden voor wedstrijden en niet zonder reden. Er zijn versies die spontaan kunnen imploderen (carbon splinters die alle kanten op vliegen) en een ander probleem is dat je een redelijk eind komt met ledematen afhakken als je die er tussen krijgt in een valpartij.
Blijf dingen doorpraaien en doorpraaien. Ja er zijn ongelukken mee geweest, ja die ongelukken zijn er ook geweest met een heleboel andere wielen (hoor ik iemand Zipp roepen).
Feit is dat je met 1e gen Rev-x moet oppassen of er geen haarscheurtjes in zitten (maar die check zou ik eigenlijk bij elk carbon wiel doen). Ik heb persoonlijk goede ervaringen met het wiel. En de wielen hebben overigens nogal wat gewonnen in het triathlon en wielrenveld (zei iemand Brochard?)
De wielen zijn niet verboden voor wedstrijden. Ze zijn wel verboden voor UCI wegwedstrijden, maar dat geld voor alle 3,4 of in dit geval 8-spaaks wielen.
Ik heb nog nooit een wetenschappelijke onderbouwing gezien van het argument " sneller ledematen kwijtraken" bij dit soort wielen. Een 12 of 18 spaaks wiel met platte aero spaken lijkt me ook geen pretje.
Van een goed setje Rev-X kun je best nog plezier hebben. Ik heb mijn setje een paar jaar in triathlons gebruikt, geen vuiltje aan de lucht. Nu vervangen door Hed3's. Toch van een andere orde.
Feit is dat je met 1e gen Rev-x moet oppassen of er geen haarscheurtjes in zitten (maar die check zou ik eigenlijk bij elk carbon wiel doen). Ik heb persoonlijk goede ervaringen met het wiel. En de wielen hebben overigens nogal wat gewonnen in het triathlon en wielrenveld (zei iemand Brochard?)
De wielen zijn niet verboden voor wedstrijden. Ze zijn wel verboden voor UCI wegwedstrijden, maar dat geld voor alle 3,4 of in dit geval 8-spaaks wielen.
Ik heb nog nooit een wetenschappelijke onderbouwing gezien van het argument " sneller ledematen kwijtraken" bij dit soort wielen. Een 12 of 18 spaaks wiel met platte aero spaken lijkt me ook geen pretje.
Van een goed setje Rev-X kun je best nog plezier hebben. Ik heb mijn setje een paar jaar in triathlons gebruikt, geen vuiltje aan de lucht. Nu vervangen door Hed3's. Toch van een andere orde.