Opbouw Cannondale Supersix
Vandaag bij de FM langsgereden en mijn Supersix met 105 (maat 56) gehaald.
Complete fiets werd iets luxer geleverd dan vooraf besproken, namelijk met Mavic Aksium wielen en 105-remmen. En een triple ipv. een compact, maar goed.
Gewicht voor het strippen
De boel werd meteen op de montagestandaard geparkeerd....
En een uurtje later hadden we dit over...
Gewicht frame (zonder balhoofdlagers, inclusief zadelpenklem en BB30 lagers)
Gewicht vork
Eerste klusje is al gedaan; 12 cm Ritchey stuurpen erop en de houder voor de Garmin. Stuurpen is tijdelijk, ik had deze nog liggen en wil kijken of de afstelling klopt voordat ik een andere bestel.
Tafeltje vol met spullen....
Complete fiets werd iets luxer geleverd dan vooraf besproken, namelijk met Mavic Aksium wielen en 105-remmen. En een triple ipv. een compact, maar goed.
Gewicht voor het strippen
De boel werd meteen op de montagestandaard geparkeerd....
En een uurtje later hadden we dit over...
Gewicht frame (zonder balhoofdlagers, inclusief zadelpenklem en BB30 lagers)
Gewicht vork
Eerste klusje is al gedaan; 12 cm Ritchey stuurpen erop en de houder voor de Garmin. Stuurpen is tijdelijk, ik had deze nog liggen en wil kijken of de afstelling klopt voordat ik een andere bestel.
Tafeltje vol met spullen....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Ben ook benieuwd naar wat het gaat worden. Ik neem aan dat je geen grammen gaat jagen? De fiets is nu trouwens al ruim een kg lichter dan de mijne.
Raar dat er ineens een triple op zat. Maakt voor jou misschien niet uit, maar wat als je de fiets nu niet om ging bouwen.
Wat ik me trouwens afvroeg is waarom je niet gewoon een los frame hebt gekocht? Dan zou je uiteindelijk toch goedkoper uit moeten komen, gezien het feit dat je al die onderdelen waarschijnlijk met verlies gaat verkopen? Of klopt mijn redenering niet?
Raar dat er ineens een triple op zat. Maakt voor jou misschien niet uit, maar wat als je de fiets nu niet om ging bouwen.
Wat ik me trouwens afvroeg is waarom je niet gewoon een los frame hebt gekocht? Dan zou je uiteindelijk toch goedkoper uit moeten komen, gezien het feit dat je al die onderdelen waarschijnlijk met verlies gaat verkopen? Of klopt mijn redenering niet?
Zadelpen houd ik voorlopig gewoon de Cannondale die erbij zat (geld is op en dat ding weegt maar 222 gr). Stuur komt van mijn oude fiets, is een Ritchey WCS alu (classic). Misschien in de toekomst een 3T Rotundo. Stuurpen wordt denk ik gewoon een PRO, om de simpele reden dat deze relatief licht zijn (gezien de prijs) en heel eenvoudig zwart te maken met aceton i.t.t. Ritchey.
@ C.Zaballa
Er is geen streefgewicht. Het gewicht zal een resultaat worden van de gekozen onderdelen en of dat nu 6.8 wordt of 7.2 dat zal me een zorg zijn.
@ C.Zaballa
Er is geen streefgewicht. Het gewicht zal een resultaat worden van de gekozen onderdelen en of dat nu 6.8 wordt of 7.2 dat zal me een zorg zijn.
Als het goed is zie je op de foto mijn 1885 nog staan. Die gaat nu dienst doen als reserve / natte wegen / slecht weer / winterfiets. Misschien dat mevrouw. havana er ook nog eens een rondje op gaat peddelen (met een 11 cm omgedraaide stuurpen....)
Dit de complete build-list.
FRAME: Cannondale Supersix 2011 (56 cm) zwart/wit
VORK: Cannondale Supersix
HEADSET: Cannondale
SHIFTERS: SRAM Red 2011
AD: SRAM Red black 2011
VD: SRAM Red black 2011
KETTING: KMC X10
CASSETTE: Shimano Ultegra 6700 12-23
REMMEN: SRAM Red black
REMBLOKKEN: Swissstop Yellow King
CRANK: SRAM Red black 2011 compact 172.5 mm (met Stronglight 39T binnenblad)
LAGERS: Phil Wood
ZADEL: Specialized Toupé 130 mm
STUUR: Ritchey WCS classic (alu)
STUURPEN: Ritchey Logic 12/13cm (tijdelijk, heb deze nog liggen)
ZADELPEN: Cannondale C2 (carbon)
BIDONHOUDERS: Tune Wasserträger
WIELEN: Reynolds Assault C (stickers worden w.s. verwijderd)
BANDEN: Continental GP4000s
BINNENBANDEN: Continental 60mm
COMPUTER: Garmin Edge 800
PEDALEN: Time RXS carbon
VELGLINT: Veloplugs
STUURLINT: Easton (zwart)
Dit de complete build-list.
FRAME: Cannondale Supersix 2011 (56 cm) zwart/wit
VORK: Cannondale Supersix
HEADSET: Cannondale
SHIFTERS: SRAM Red 2011
AD: SRAM Red black 2011
VD: SRAM Red black 2011
KETTING: KMC X10
CASSETTE: Shimano Ultegra 6700 12-23
REMMEN: SRAM Red black
REMBLOKKEN: Swissstop Yellow King
CRANK: SRAM Red black 2011 compact 172.5 mm (met Stronglight 39T binnenblad)
LAGERS: Phil Wood
ZADEL: Specialized Toupé 130 mm
STUUR: Ritchey WCS classic (alu)
STUURPEN: Ritchey Logic 12/13cm (tijdelijk, heb deze nog liggen)
ZADELPEN: Cannondale C2 (carbon)
BIDONHOUDERS: Tune Wasserträger
WIELEN: Reynolds Assault C (stickers worden w.s. verwijderd)
BANDEN: Continental GP4000s
BINNENBANDEN: Continental 60mm
COMPUTER: Garmin Edge 800
PEDALEN: Time RXS carbon
VELGLINT: Veloplugs
STUURLINT: Easton (zwart)
Leuk om project zo via foto's te kunnen volgen. Hoop dat we de volgende stappen ook te zien krijgen.
Jammer dat Cannondale geen losse frame's verkoopt. Supersix valt ook wel in mijn smaak.
De nieuwe supersix evo komt wel als frame set maar die is dan wel weer aan de dure kant.
Succes met de opbouw
Jammer dat Cannondale geen losse frame's verkoopt. Supersix valt ook wel in mijn smaak.
De nieuwe supersix evo komt wel als frame set maar die is dan wel weer aan de dure kant.
Succes met de opbouw
[quote="race-niek"]ziet er goed uit!
we zien binnenkort dus een verkoop topic van je?
[/quote]
Het halve forum staat inmiddels vol met z'n rommel.
we zien binnenkort dus een verkoop topic van je?
[/quote]
Het halve forum staat inmiddels vol met z'n rommel.