Pagina 1 van 2
Dura-Ace wielen
Geplaatst: 29 aug 2007 14:55
door martinitje
Ik wil dus nog steeds wielen kopen om het crossseizoen mee te rijden.
Ik heb de wielen van Marchisio al afgewogen en nu kwam ik terecht bij de Shimano Dura-Ace wielen.
De 2 wielen waar ik het dan over heb zijn de:
-WH-7801-Carbon
En de WH-7801-Carbon50
Zijn deze goed genoeg om deftig mee te cyclocrossen in alle weersomstandigheden?
Wat is het grote voordeel aan een hogere velg?
Wat zijn de voordelen en nadelen?
Kortom vertel a.u.b. alles wat je weet over deze 2 en ook over andere Dura-Ace wielen. Of meer.
Even een tabel met het verschil in gewicht van deze en andere Dura-Ace wielen:
Shimano WH-7801-Carbon 570/740 Gram
Shimano WH-7801-Carbon50 662/863 Gram
Shimano WH-7801-SL 670/890 Gram
Shimano WH-7801 698/909 Gram
Alvast bedankt!
Geplaatst: 29 aug 2007 15:12
door scepticus
Waarom zou je dure en kwetsbare carbonwielen kopen voor in de bagger?
Geplaatst: 29 aug 2007 15:13
door martinitje
Ik kan ze goedkoper krijgen en zijn ze dan zo kwetsbaar?
Nys gaat erg veel met deze wielen de modder in...
Leg uit a.u.b.
Geplaatst: 29 aug 2007 15:28
door wouterf
Die kan ze breken en zo nieuwe steken.
Geplaatst: 29 aug 2007 15:29
door martinitje
Breken ze dan zo snel? :S
Geplaatst: 29 aug 2007 15:30
door amclassic-fan
Omdat in een hoge velg minder modder kan blijven hangen en de remmen kunnen niet tussen de spaken komen als iemand tegen je op gaat. Waarom Nys met shimano wielen rijdt? Omdat Shimano een vrachtwagen vol met wielen ieder jaar komt brengen samen met een hele grote zak met geld.
Geplaatst: 29 aug 2007 16:42
door meeuh
@martinitje
Dit is toch wel al te belachelijk... Het gaat hier niet ff om een kleine bedrag toch? Je gaat gewoon de profs naapen ^^ Ik zou me toch maar eens goed informeren.
De hoge velgen hebben dus als functie wat AMC-fan zei. Voordelen zijn dus al bekent, nadelen: remkracht is lager door de, toch meestal, natte omstandigheden in de cross. Een carbon velg is meestal een tubevelg, het voordeel daarvan is dat je minder kans hebt op een 'snakebite'.
Of je zelf zoveel geld wil neerleggen voor een wiel dat, ik gok, een jaar zal meegaan is aan jou de keuze. Wil je dan toch een hoge velg, koop dan een goedkoper setje. Liefst dan nog een setje die je opnieuw kan laten spaken wn een velg scheurt.
Geplaatst: 30 aug 2007 11:28
door martinitje
Dat heeft er nu eens helemaal niets mee te maken dat ik de profs wil naapen maarja
Ik wil niet echt een hoge velg, momenteel zelfs liever een lage, maar ik wil wel wielen voor tubes.
En aangezien ik ook deze wielen goedkoper zou kunnen krijgen kwam ik hierbij...
Als ik jullie zou laten gaan komen jullie allemaal af met handgespaakte setjes of veel goedkopere wielen waar ik veel duurdere aan een mindere prijs kan krijgen...
Graag reactie.
Geplaatst: 30 aug 2007 13:04
door roadster
martinitje schreef:Dat heeft er nu eens helemaal niets mee te maken dat ik de profs wil naapen maarja
Nou ja, al zou het wel na-apen zijn, so what.
Gewoon DOEN, durf te leven !
Veel plezier er mee !
Geplaatst: 30 aug 2007 13:05
door amclassic-fan
Kom op jongen we zijn niet achtelijk, als je een wielset voor tubes wil dan had je zelf ook wel gevonden dat je Reflex (of iedere andere lage tube velg) velgen voor 4 tientjes per stuk kunt kopen met een setje naven ben je klaar voor 250-300 euro.
Die wielen ga jij echt niet voor zo'n bedrag kopen, of de scheurtjes moeten al in 't carbon zitten omdat ze volledig afgeragd zijn.
Geplaatst: 30 aug 2007 14:17
door martinitje
Ik zal het nu toch eens zeggen, stel nu eens zelf het beste setje samen dat je denk voor te crossen?
En by the way, ik heb nog nooit interesse gehad in 2dehands daar gaat het niet over.
Ga je gang en alvast bedankt!
Geplaatst: 30 aug 2007 14:30
door scepticus
Nou, wat Amcf zegt dus.
Mavic Reflex / Ambrosio Nemenis, setje toffe naven en 32 dubbel butted spaken