Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago Arte --> Sensa Toscana ???

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 26 aug 2007 15:58

Ik ben aan het twijfelen tussen twee fietsen
Colnago Arte, dura ace afgemonteerd, stuur, zadelpen, colnago, zadel colnago en campa neutron wielen. OF
Sensa Toscana, ultegra montage, Ritchey WCS stuur en zadelpen, Selle Italia zadel. Ksyrium elite wielen.

Nu zijn beide fietsen erg mooi, en de Colnago heeft zeker een goede naam, maar toch twijfel ik zeer sterk, heeft iemand een advies? Of een voor/nadeel voor 1 van deze.
(P.S. fiets wordt gebruikt voor wedstrijden)

dank...........
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 26 aug 2007 20:10

Ik zou niet erg lang twijfelen moet ik zeggen.....Persoonlijk zou ik niet zo snel voor 1 van beide fietsen gaan, maar als ik toch zou moeten kiezen zou ik voor de Colnago gaan.
Ratio: betere groep, groter merk (kan bij inruil een rol spelen), voor wedstrijd gebruik wellicht meer geschikt vanwege het levendige karakter van Alu (alhoewel de handling vooral door de geometrie bepaald wordt).
Emotie : een Colnago doet me meer dan een sticker-plak merk als Sensa, alhoewel er uiteraard mooiere Colnago's te bedenken zijn..
Sensa vindt ik erg weinig uitstraling hebben.

De eventuele meerwaarde van de carbon Sensa (lichter dan alu), wordt teniet gedaan door de relatief zware afmontage.
Gang is alles!!

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 26 aug 2007 20:16

Ik zou ook gaan voor de Colnago. DE betere afmontage en de uitstraling zouden voor mij de doorslag geven. Maar ik ben het wel met Composite eens er zijn mooiere Colnago's.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 aug 2007 20:21

Enkel gezien de afmontage zou ik de voor de Colnago gaan, betere groep en betere wielset
dan de Sensa. Dat van de naam Colnago zit voor vele tussen de oren! Hoeft echt niet de betere fiets te zijn. Ja, het heeft voor de meeste wel meer uitstraling, dat weer wel!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 26 aug 2007 21:57

Er zullen zeker mooiere Colnago's zijn, maar die moeten de portmonee ook toelaten.
Maar in elk geval is de mening duidelijk. dank hiervoor, maakt het mij toch makkelijker.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 26 aug 2007 22:26

MarZ schreef:Er zullen zeker mooiere Colnago's zijn, maar die moeten de portmonee ook toelaten.
Maar in elk geval is de mening duidelijk. dank hiervoor, maakt het mij toch makkelijker.


Helemaal mee eens!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 26 aug 2007 22:59

Inderdaad!! De "mooiere" Colnago's zijn (helaas) ook wel weer een stuk prijziger......
Maar voor dit geld heb je een goed frame en een goede afmontage van een gereputeerd A-merk.
Gang is alles!!

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 26 aug 2007 23:08

Kan niet oordelen over de Colnago, wel over de Sensa. Rij er zelf inmiddels ruim een seizoen op, en ben er in alle opzichten erg tevreden over. Colnago is voor mijn gevoel altijd nog een merk voor 50+ers....

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 27 aug 2007 17:06

intersantos schreef:Kan niet oordelen over de Colnago, wel over de Sensa. Rij er zelf inmiddels ruim een seizoen op, en ben er in alle opzichten erg tevreden over. Colnago is voor mijn gevoel altijd nog een merk voor 50+ers....


Nee hoor. Ik ben 49 en rij op een Colnago E1.

idreamer
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:57

idreamer 27 aug 2007 21:55

19 en al 3 jaar rijdend op een colnago. Een colnago Mix die niet meer te verkrijgen is.
En ik heb geen slecht woord over colnago te zeggen. Prima fietsen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 aug 2007 22:06

MarZ schreef:Colnago Arte --> Sensa Toscana ???


Zijn natuurlijk 2 totááááál verschillende fietsen.
De Colnago is emozione, Sensa is value-for-money.
De keuze tussen een Colnago met Dura-Ace en een Sensa met Ultegra vind ik dan totaal niet voor de hand liggend....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie