Voor al je afspraakjes

Fietsen in de buurt van Eindhoven MTB/Race

pjotr
Forum-lid

pjotr 25 aug 2007 19:33

Hallo,

Mijn zus woont in Best, en af en toe ben ik daar is. En ik wil graag daar wat mooie rondjes fietsen, maar ik weet me daar geen weg.
Welke rondjes zijn aan te raden, zowel race als mtb. Zijn er soms bewegwijzerde MTB routes?

Dank,

Pieter
Anti-Spacers!

evers
Forum-lid

evers 26 aug 2007 15:26

Hallo Pieter, het is pieter hier haha

Rondom eindhoven zijn veel routes. Aan de kant van eersel, reusel, bladel zijn supergave mtb routes (zijn bewegwijzerde routes). Tussen Eindhoven en tilburg kun je heel veel met de MTB & race. Leuke routes tussen bossen en weinig drukte om je heen.

Ga je richting helmond dan heb je bij Geldrop en mierlo hele leuk MTB routes met daarbij het dak van Brabant (hoogste punt van brabant met een geweldige mtb route tegen een oud vuilnisbelt aan. Dit is nu wonderschone natuur)

Train ze!

whocares
Forum-lid

whocares 26 aug 2007 18:56

Kijk hiereens op , misschien goed voor wat ideeen op de racer.

Hier de homepage : http://www.routebureaubrabant.nl/index.aspx
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

leentje
Forum-lid

leentje 27 aug 2007 14:31

Hoi Pjotr!

zoals al eerder gezegd, van harte welkom om in de buurt van tilburg mee te gaan mtb-en (zie 'draad':fietsmaatjes tilburg), of evt op de race fiets. Ik heb met wat huisvlijt een paar van 'mijn' vaste routes (zowel mtb als race) zo goed en zo kwaad mogelijk op www.afstandmeten.nl gezet (evenal vele anderen...) als je kiest voor routes zoeken(tabel) en dan tilburg-eerssel en categroie wielrennen intikt, vindt je er iig eentje die min of meer vanaf eindhoven start, en voor de mtb kun je inderdaad perfect zoals pieter al zei terecht op de vaste bewegwijzerde routes op de oostelbeerse heide en/of kuikeindse heide (een punt waar ik nog wel een start) is aan de kuikeindseweg tussen middelbeers en vessem, t.o. camping de kempenzoom aan de overkant van de weg... of wederom op afstandmeten.nl, maar dan de categorie mtb, gorp en roovert.
You create, build and rule your own universe!

leendewaal.spaces.live.com/default.aspx

mgeelen
Forum-lid

mgeelen 27 aug 2007 16:56

He Pieter,

Woon zelf ook in Best.

Je kunt ook met de plaatselijke toerclub meefietsen. Doe ik ook regelmatig
Die rijden op maandag en donderdag ( vertrek rond 18.30u ). Ze rijden ca. 70km, door mooi en rustig gebied.

Er zijn 2 groepen, een snelle (onbeperkt) en een mindersnelle ( max 35km/u, gemiddeld meestal rond de 31 ).

Ik vind richting Tilburg fijner fietsen dan richting Eindhoven ( want daar zijn zeer veel slechte paden ).

De standaard ANWB-routes (o.a. Peppel en Mortelen route) zijn niet geschikt voor de racefiets, aangezien er bijna altijd wel een deel onverhard tussen zit.

Groet Marcel

Plaats reactie