Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Redbull XEON-600 2008 model

ted038
Forum-lid

ted038 25 aug 2007 17:45

Gisteren de 2de folder voor 2007 van RoseVersand ontvangen, met daarin weer veel lekkers, zo ook de Redbull XEON-600 2008 model
Afbeelding
of klik hier

Zijn er mountainbikes op de markt welke vergelijkbaar of beter zijn ?

Deze fiets is bijna geheel xt 2008 afgemonteerd (geen pedalen) , met ook 2008 fox frlc 80 voorvork en easton wielen (al kan ik niks over het "two disc" 2008-model vinden)

En Rose kennende vast ook hier en daar wat te customen tegen kleine meerprijzen (bijv. ander stuur/stuurpen/zadelpen en achterderailleur (xtr) en pedalen erbij), al is dit model blijkbaar nu nog te nieuw om dit in de pdf-overzichten te vermelden (staat nu nog 2007-xeon in, welke 100 euro goedkoper is, en 0,8 kg zwaarder)

Kans bestaat namelijk dat ik ergens in de komende weken eens bij Bocholt (DE) langsga om er daar een samen te stellen en te kopen, wil dan wel zeker weten dat er (voor dat geld) niets beters is ....

composite
Forum-lid

composite 26 aug 2007 23:25

Voor dit geld ga je geen vergelijkbaar afgemonteerde fiets vinden die zowel een fatsoenlijk frame heeft alsmede een goede groep en dito wielen. Verder heb je natuurlijk als voordeel dat je bij Rose je fiets naar eigen wensen (tot op zekere hoogte) kan customisen.
Een Canyon is wel te vergelijken qua waar voor je geld (en persoonlijk vind ik ze wel iets mooier dan een Red Bull), maar daar kun je niets meer aan veranderen. Kortom je zal je zelf niet zo snel bekopen aan deze fiets, maar je kunt jezelf afvragen wat voor meerwaarde een carbon frame heeft tov een goed alu frame voor een ATB.
Je zou bijvoorbeeld ook voor een moddervet aangeklede alu Red Bull kunnen gaan tov een iets minder aangeklede carbon Red Bull.

Succes met je keuze!
Gang is alles!!

ted038
Forum-lid

ted038 31 aug 2007 05:00

Iedereen bedankt voor de adviezen :D , heb heel wat rondgekeken deze week, maar ben toch voor deze fiets gegaan, ook omdat ik niet kon wachten :) (vlees is zwak). Helaas nu wachten tot vermoedelijk week 43 (want frame komt binnen in week 41 en ander onderdeel (dacht wielset) in week 42, en dan nog opbouwen)

Ook veel andere fietsen blijven kijken deze week, zoals de Focus Raven Expert van 1999 (2007) en 2099 (2008) goed bekeken en ook bij radon en ghost, maar toch niet gekozen door (in mijn ogen) betere afmontage van de Red bull, uitgebreide mogenlijkheid tot onderdelenwissel, goede naam in service, garantie en opmeting en afhandeling. kom iig eens in de 2 maand in bocholt(supergrote redbull winkel zit daar), dus voor mij geen "postorder-gevoel bij deze fiets.
Een alu red bull, welke voor hetzelfde geld nog vetter is aangekleed is wel leuk, maar ik vind die alu mtb's minder mooi, zowrl qua kleur als framevorm (en ik heb al een alu hardtail). En of er nu deore of xtr opzit, aan de frames zie je het niet af.
Is overigens ook een persoonlike tic, ben gek op "nieuwe" dingen, early adopters noemen ze dat toch ofzo ? ;)

Ben vanavond zelf in die winkel geweest en ben er uitvoerig te woord gestaan (in steenkolen-nederlands :P (waarvoor hulde ;) ) ) en ieder onderdeel doorgenomen wat er op die fiets zat en of ik dat nog wilde wijzigen en wat de mogenlijkheden waren (had ik om gevraagd, zodat ik niks vergat) en uiteindelijk dus DE fiets besteld.

Paar kleine wisselingen gedaan, xtr ipv xt achterderailleur, nobby nics 2.25 banden ipv standaard banden, flightdeck draadloos zenderset (kop heb ik nog) en een paar pedalen (pdm-545) erbij. En ook nog ongevraagd kleine korting gekregen, zodat het een mooi rond bedrag werd ;)

Mocht ik voor week 41 nog want anders eventueel willen wijzigen, dan kon ik dat doormailen... Iemand nog wijzigingstips ?

Afmontage op race face deus heb ik laten staan, wilde deze eerst naar WCS switchen omdat deze lichter waren, echter er rijden er al zoveel met wcs en die deus onderdelen zagen er ook mooi uit (en in losse onderdelenprijs duurder dan wcs, al zegt niet alles). eigen conclusie was ook dat het ivm meer gewicht wat steviger dan wcs zou kunnen zijn, ben immers stevige kerel ;)

Ook de carbon deus next sl zadelpen was wel mooi, maar geen gewichtswinst tov de alu deus pen, maar wel meerprijs van 40 euri dus maar niet gedaan (begreep dat ik ook dat het minder stevig zou zijn, maar dat weet ik niet precies meer)

Er zit een easton xc disc two wielset op (losse prijs 470 euro) , ken die wielset verder niet, maar ga er waarschijnlijk een extra wielset bijhalen met 717's en xt-naven (172 euro) , ook omdat ik zo zwaar ben, zodra ik weer wat afval kunnen die two's er altijd nog onder ;)

Dus dit gaat hem worden, mijn derde atb in de schuur :D

Zo, iedereen weer bijgepraat :P

Oja, waarschijnlijk ook al mijn nieuwe racefiets gezien ;)
klik

composite
Forum-lid

composite 31 aug 2007 10:49

Goeie fiets man!! Goede vork, mooi frame en goede groep!! Veel plezier ermee!:p
Gang is alles!!

speed@
Forum-lid

speed@ 31 aug 2007 15:50

De XEON lijkt mij een hele goede keuze. Wat issie mooi! Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Ik zit te denken om de stap weer naar een hardtail te maken en de XEON maakt wel een kans. Al gaat mijn liefde eerder uit naar een niet-duits merk.
Ride on

lance359
Forum-lid

lance359 11 sep 2007 12:03

Ik ben gisteren bij Biketown geweest (ik koop daar altijd mijn fietsen) en heb toevallig ook de XEON-600 besteld. Ik dacht vanochtend, laat ik even Googlen, is er dus nog iemand die deze al heeft besteld :)

2 jaar geleden had ik al eens een custom Factory 700 van ze gekocht. Heb er destijds van alles aan veranderd: SRAM X0 schakelmateriaal, MAVIC wielen, Fizik Gobi zadel, Race Face zadelpen. Is een extreem lekkere fiets. Maar ik miste toch een hardtail (had voorheen een AL-400 Werks maar had 'm verkocht aan een kameraad).

Overigens, voor de mensen die Duitsland sinds de oorlog niet zo leuk vinden, er zit een klein duits vlaggetje op het XEON-600 frame (linksonder bij het achterwiel). Just so you know. Vind het zelf wel naughty hehe :)

Maar heb gistermiddag natuurlijk even een stukje gefietst op het showmodel van de XEON-600 in de winkel. Natuurlijk compleet andere zit dan een fiets als een Factory 700. Maar hij rijd prima! Ennuh, in 't wit issie echt wel knetter vet. Ik krijg de mijne denk ik in dezelfde week als Ted038.

ted038
Forum-lid

ted038 11 sep 2007 14:34

lance359 schreef:Ik ben gisteren bij Biketown geweest (ik koop daar altijd mijn fietsen) en heb toevallig ook de XEON-600 besteld.
Goede keus ;)

Nog dingen laten wijzigen ?
Overigens, voor de mensen die Duitsland sinds de oorlog niet zo leuk vinden, er zit een klein duits vlaggetje op het XEON-600 frame (linksonder bij het achterwiel). Just so you know. Vind het zelf wel naughty hehe :)
ach, past wel bij mijn duitse achternaam :D
Ik krijg de mijne denk ik in dezelfde week als Ted038.

Dan maar eens kijken wie de eerste foto's heeft ;)
Ik kan hem niet lukraak ophalen als deze klaar is, dus ik zal wel niet de eerste zijn :(

lance359
Forum-lid

lance359 12 sep 2007 19:03

Ik heb niets aan mijn XEON-600 veranderd. Ik ben wel een technology freak (nieuwste spul erop) maar ik vind hem eigenlijk wel OK zo (de XT groep is gewoon ook super degelijk en wilde niet al te veel geld kwijt aan een extra fiets).
Ik heb op m'n Factory 700 tubeless Schwalbe Nobby Nic (voor) en Racing Ralph (achter) maar ik laat gewoon de Continental SpeedKing op de XEON. Als ze niet bevallen bestel ik bij Bike2Build ofzo wel een ander setje.
Ik haal hem direct op zodra ze h'm in elkaar hebben. Dan zal ik wel wat foto's online zetten. Ik kan niet wachten eigenlijk dus ik hoop dan ook dat ze opschieten (de wielen duren het langst had ik begrepen).

lance359
Forum-lid

lance359 06 okt 2007 01:24

Ik heb mijn XEON-600 binnen!! :D Frank Tenbrock van Biketown mailde me vanochtend dat hij klaar stond en aan het einde van de dag ben ik er naar toe gesjeest om hem op te halen. Ik heb vanavond 2 snelle foto's gemaakt.
Het is wat donker in mijn appartement maar je hebt in ieder geval een goeie indruk. Ik maak er morgen nog wel een paar (dan zet ik mijn TIME spd pedalen er ook op).
Zoals je kunt zien heb ik alleen het stuur veranderd. Ik heb eerder een recht stuur gehad (op mijn AL400 WERKS) maar nadat mijn andere fiets een breder en hoger stuur had wilde ik nooit meer anders. Er zit dus nu een Race Face Deus XC Low Riser op in plaats van een Flat Bar.

[img=http://www.skunkworx.nl/xeon1.jpg]

[img=http://www.skunkworx.nl/xeon2.jpg]

ted038
Forum-lid

ted038 06 okt 2007 02:06

lance359 schreef:Ik heb mijn XEON-600 binnen!! :D Frank Tenbrock van Biketown mailde me vanochtend dat hij klaar stond en aan het einde van de dag ben ik er naar toe gesjeest om hem op te halen. Ik heb vanavond 2 snelle foto's gemaakt.

Had idd begrepen dat ze het demo model al weer verkocht hadden ;)

Damn, man, ben jaloers nu ;) Woensdag nog wat heen en weer gemaild over fietssamenstelling (wilde de xtr shadow derailleur, maar dan zou het november worden, dus de "gewone" xtr geworden), maar mijn bike wordt waarschijnlijk pas week 42 opgeleverd, dus nog een dikke week.
Vreemd dan dat jij zoveel eerder bent, de frames zouden pas in week 41 (volgende week) binnenkomen.

Maar veel fietsplezier :D (zou wel eerst pedalen monteren ;) )

lance359
Forum-lid

lance359 06 okt 2007 15:24

Ik heb mijn carbon spd pedalen van TIME erop gezet :)
[img=http://www.skunkworx.nl/xeon3.jpg]

Het showroom model stond er nog gisteren, dusseh, ze hebben de frames wel binnen lijkt me :) Ik zag ook dat ik o.a. een andere klem heb voor de zadelpen (ten opzichte van het basismodel).

Anyway, hij gaat overigens als de bliksem! :D

ted038
Forum-lid

ted038 06 okt 2007 15:46

lance359 schreef:Ik heb mijn carbon spd pedalen van TIME erop gezet :)

Het showroom model stond er nog gisteren, dusseh, ze hebben de frames wel binnen lijkt me :) Ik zag ook dat ik o.a. een andere klem heb voor de zadelpen (ten opzichte van het basismodel).

Anyway, hij gaat overigens als de bliksem! :D

Dat van showroommodel was ook een geintje ;)

Maar mooie fiets hoor :p zou hem zo zelf kopen :D (maar dan met oa XTR achterderailleur en nobby nic's :p )

Maar dat die nog niet vies is ??? de bagger in met dat ding (heb vanochtend
weer 60 km gedaan, soort afscheidstournee voor mijn giant atx 880
(al rijd dat ook nog steeds niet verkeerd, qua onderhoud etc istie
financieel total loss)

Al wat meer info over de wielset easton disc2, kon er (ooit) niets over vinden.
Ben zwaargewicht, heb dus stevige set nodig ... (koop er zowieso een extra set bij)

Maar baal nog steeds een beetje dat jij hem al hebt en ik nog niet :/ ,
ach, heb ik zometeen een nieuwere ;) (zal ze wel eens vragen hoe het
kan dat ik later geleverd krijg, terwijl ik eerder besteld had ...
(ps welke framemaat heb jij, ik de 21 inch)

Zou nog wel een mooiere bidonhouder kopen ...
iets carbons zal niet misstaan :rolleye:

Plaats reactie