Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Marchisio wielen

martinitje
Forum-lid

martinitje 24 aug 2007 11:27

Ik zou graag alles weten over Marchisio wielen.

Jullie bevindingen, info, weetjes,....

Echt alles.
De website van Cyclocrosser Martijn Masselis: Klik Hier

Wil jij ook een goed CycloCrossForum?
Help het Splinternieuwe Forum:
CycloCrossForum

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 aug 2007 12:22

Dit is alvast een aardig startpunt

http://forum.fiets.nl/perform_search.as ... 1&order2=1

Er zit hier op 't forum ook een of ander harry (ene Karsten) die aandelen Marchisio heeft, dus pas daar even voor op.

karsten
Forum-lid

karsten 25 aug 2007 00:58

Die ene harry is niet een persoon die niet zoals havanna 3355 berichten moet posten om zo zijn gebrek aan sociaal leven te verhullen.

Als je mijn berichten goed had gelezen was je misschien opgevallen dat mijn reacties enthousiast, betrokken maar zeker geen verkooppraatje zijn.

Ik reageer alleen op iets dat mijn aandacht heeft. Ik hoef mij dus niet op deelgebieden te onderscheiden waar ik geen ervaring mee heb. Havanna dit is misschien iets om over na te denken (tip).

Karsten
Kaalpani

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 aug 2007 11:29

Haha, ik lig echt krom! Afbeelding

Onthoud: je bent pas verneukt als je je verneukt voelt !

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 25 aug 2007 12:17

He Havana, ik wist niet dat jij geen sociaal leven hebt...dat heb je nooit verteld man! ;-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

campasuper
Forum-lid

campasuper 25 aug 2007 15:30

Even ON topic, ik vind Marchisio goede wielen voor een redelijke prijs.
Ik ken niet de hele lijn maar gemiddeld is het zeker niet minder maar eerder beter dan een aantal "grote" merken die zichzelf met marketing de hemel in prijzen ( letterlijk! ).
En nee, ik heb geen aandelen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

auke
Forum-lid

auke 25 aug 2007 17:16

Misschien heeft Havana wel aandeeltjes fiets.nl ;) Overigens zit ie alweer op 3360 posts! En misschien heeft ie zijn pc wel in de kroeg staan....., aangezien ie zijn fiets in de badkamer parkeert en elke dag een sigaar rookt, zou me dat niets verbazen, haha

martinitje
Forum-lid

martinitje 25 aug 2007 22:34

Havana wil gewoon berichten halen, karsten praat over dingen waar hij veel over weet, havana spamt alleen maar.

Zo te zien enkel goede reacties!

Wat vinden jullie van hun beste wielen?
En van hun X75?
De website van Cyclocrosser Martijn Masselis: Klik Hier

Wil jij ook een goed CycloCrossForum?
Help het Splinternieuwe Forum:
CycloCrossForum

karsten
Forum-lid

karsten 25 aug 2007 23:47

Marchisio legt de lat vrij hoog als het gaat om kwaliteit, ook voor de voor marchisio relatief goedkopere Solida en Axtra bijvoorbeeld. Marchiso wil zich echter niet aan de onderkant van de markt begeven. Dit is namelijk niet mogelijk door het relatief dure systeem in de achternaaf waarbij de body zonder gereedschap verwisseld kan worden (Campa shimano Mavic).

Vanuit mijn ervaring met de verschillende type (Marchisio Zefir type 2003, Tetragon) wielen (Mavic Cosmic Carbon, Rolff Vector, Spinergy X wheels, Rigida DP18 en DPX beide met shimano naven etc.) zou ik het afhankelijk willen laten zijn van gewicht en aard van de rijder (sprinter, rouleur etc).

Ben zelf 73kg en 1.80 en gebruik op dit moment de Zefir X75 en de Carbo Zefir (38mm Zipp velg voor draadbanden). Hierbij vind ik de X75 geweldige wielen voor rouleurs die zeker niet zwaarder moeten zijn dan 75kg. (voelen bijvoorbeeld ieler - maar nog steeds stijf - aan dan de Eurus wielen, komt deels door de vrij smalle velgen) De Carbo zefir's voelen ten opzichte van de X75 stabieler aan en rijden geweldig. Geven voor mij een ideale combinatie van gevoel/comfort en stijfheid/snelheid.

Helaas heb ik (nog)geen ervaring met de X90, Axtra of Sfera wielsets. Maar misschien dat dat binnenkort nog veranderd. Heb namelijk mijn Tetragon set net verkocht aan een clubgenoot.

Verkies de Carbo Zefir's dan ook boven de andere Marchisio wielen.
Krijg binnenkort de 58mm versie van de Carbo zefir's voor draadbanden. Laat je graag weten hoe die zich verhouden tot de andere wielsets van Marchisio. Deze gaan de vervangers voor mijn Cosmic Carbon SL worden.

Wat mij echter nog steeds verbaasd is dat de Marchisio wielen ten opzichte van andere merken - terwijl gebruik wordt gemaakt van industrie standaard lagers -
lekkerder lijken te rijden. De naven zijn gewoon top. Gevoelsmatig beter dan alles waar ik in 20 jaar tijd mee heb gereden.

Trouwens alle clubleden van mijn club die met marchisio wielen rijden zijn er zeer tevreden over. Dit bevestigt mijn eigen ervaringen. Natuurlijk zit er altijd een stuk subjectiviteit in de waarneming, maar ik probeer toch zoveel mogelijk objectief te blijven.

Wat Marchisio trouwens vrij uniek maakt is dat je je wielen voor een zeer beperkt bedrag na bijvoorbeeld een paar seizoenen kan laten reviseren. Velgen, spaken en lagers worden dan vervangen en wordt het wiel in de fabriek weer geassembleerd onder Marchisio productie standaarden.

Als je meer wil weten moet je kontakt opnemen met de importeur in Nederland zie www.grifotrade.com. Hij kan je er meer over vertellen.

Wat betreft mijn reactie op Havana zijn bericht. Misschien was die reactie niet zo verstandig. Vond zijn bericht wel heel erg popy jopy en kort door de bocht. Maar ik denk toch wel dat hij het goed meende. Ik hoop dat iedereen in het fiets forum zich integer opsteld als hij anderen adviezen geeft. Iets dat ik in ider geval wel probeer te doen. Net als in mijn werk (IT consultant) zijn verborgen agenda's de doodsteek voor alle vertrouwen.
Kaalpani

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 aug 2007 23:51

martinitje schreef:Havana wil gewoon berichten halen, karsten praat over dingen waar hij veel over weet, havana spamt alleen maar.
Nogal brutaal om je zo uit te laten over een gewaardeerd forumlid. De mensen die door havana goed geadviseerd zijn op allerlei gebieden vormen bijkans een dorp! ;)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 26 aug 2007 00:17

martinitje schreef:Havana wil gewoon berichten halen, karsten praat over dingen waar hij veel over weet, havana spamt alleen maar.

Zo te zien enkel goede reacties!

Wat vinden jullie van hun beste wielen?
En van hun X75?

Toch knap na 4 posts om dat te constateren, en inderdaad vrij brutaal.
"Try not. Do or do not......there is no try"

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 aug 2007 12:19

Jongens, zand erover en on topic! Mijn reactie was misschien niet zo handig, ik ben nu eerlijk gezegd ook wel overtuigd van de goede bedoelingen van karsten.

Plaats reactie