Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Zoek nieuw frame voor afmontage

woestijn
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:46

woestijn 22 aug 2007 11:49

Hallo,

Ik doe vooral duathlons, zowel long distance , als stayer wedstrijden,af en toe pik ik ook een koersje mee als training.
Momenteel rij ik met een aluminium fiets van een plaatselijke FM, afgemonteerd met ultegra, en mavic elite wielen tijdens de wedstrijden. Tijdens de tweejaar competitie en de vele trainingskilometers ben ik nog steeds tevreden over deze fiets.
Maar voor volgend jaar zoek ik een iets lichtere frame.( max 1200gr.)
Misschien carbon of scandium, titanium zegt me ook wel iets maar de prijs van bepaalde frames vind ik nogal hoog.
Mijn interesse ging naar het nieuwe frame Trek Madone of Scott. Belangrijk is vooral de geometie van de fiets en niet de look voor mij.
Het frame waar ik momenteel mee rij werd op maat gemaakt daar ik redelijk lange benen heb en een kort bovenlichaam.
Afmetingen frame: cent/cent: 56,5
cent/top: 60
top tube c/c: 56,5
head tube: 17,5
Wanneer ik dan de meetwaarden zie van de frames waarvan ik spreek, zie ik dat de top tube waarden allemaal veel langer zijn.(idem voor alle Amerikaanse frames). Of ben ik verkeerd?
Als ik dan de prijzen zie van bepaalde internet bedrijven met merken als Canyon of Rose Versand, dan zie ik na een tijdje de bomen in het bos niet meer.
Tips en voorstellen zijn steeds welkom.

Sportieve groeten.

Plaats reactie