Hoe hoog staat je zadel
Ik ben wel benieuwd hoe hoog jullie je zadel afstellen in relatie met jullie bbl.
Er is een grove regel voor dat de zadelhoogte wordt gedfinieerd door bbl * 0,885 = zadelhoogte.
Mijn zadelhoogte bedraagt 865 mm bij een bbl van 95 cm. Vrij hoog, wrench science adviseert 840 mm. Gevoelsmatig vind ik dit te laag.
Ben benieuwd....
Er is een grove regel voor dat de zadelhoogte wordt gedfinieerd door bbl * 0,885 = zadelhoogte.
Mijn zadelhoogte bedraagt 865 mm bij een bbl van 95 cm. Vrij hoog, wrench science adviseert 840 mm. Gevoelsmatig vind ik dit te laag.
Ben benieuwd....
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
-
- Forum-lid
bbl 93cm, zadelhoogte 84cm
Een vaak begane vergissing is de dikte van de schoenplaatjes niet meerekenen.
Een vaak begane vergissing is de dikte van de schoenplaatjes niet meerekenen.
-
- Forum-lid
Ja, correct, center bracket tot bovenkant zadel, gemeten langs de staande buis.
De formule die Bull noemde klopt bij mij als ik de dikte van de zool, schoenplaatjes en pedaal erbij optel. Van de center van de pedaalas tot binnenkant zool is ongeveer 2 cm extra.
De formule die Bull noemde klopt bij mij als ik de dikte van de zool, schoenplaatjes en pedaal erbij optel. Van de center van de pedaalas tot binnenkant zool is ongeveer 2 cm extra.
-
- Forum-lid
Een dynamische fietsmeting laten doen. Je houding en fietsbeweging worden op video vastgelegd en geanalyseerd m.b.v software.
Zelf experimenteren kan ook, maar het is heel lastig aan te voelen wanneer je optimaal 'zit'. Niet alleen de zadelhoogte is van belang, maar ook de afstand zadel-stuur en de stuurhoogte. Als de hoeken tussen alle ledematen kloppen is de fietsbeweging optimaal en kun je je kracht het meest efficient overbrengen op de pedalen.
Zelf experimenteren kan ook, maar het is heel lastig aan te voelen wanneer je optimaal 'zit'. Niet alleen de zadelhoogte is van belang, maar ook de afstand zadel-stuur en de stuurhoogte. Als de hoeken tussen alle ledematen kloppen is de fietsbeweging optimaal en kun je je kracht het meest efficient overbrengen op de pedalen.
Thomas1974 schreef:Een dynamische fietsmeting laten doen. Je houding en fietsbeweging worden op video vastgelegd en geanalyseerd m.b.v software.
En waar kan je dat doen want bij mijn FM gebruiken ze geen video voor de houding
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Je hebt een PM.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC